Spring naar inhoud

- - - - -

poezen weg hond in de plaats!?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#16 Geplaatst 31 juli 2010 - 23:52

Wij hadden toen nog 6 katten en hebben beslist na 4j hondloos te zijn terug een hondje in ons gezin op te nemen.
En we hebben een Shih Tzuke genomen en we hebben er nog geen minuut spijt van gehad. Mirco wordt bijna 8 maanden en is dus nog een beetje een pup.
Hij is zo lief en braaf en speelt met de poezen hij denkt zelfs dat hij een kat is. :p
Ondertussen is er zelfs een 7 katje bijgekomen en alles gaat hier goed samen.

Bijgevoegde thumbnails

• bébé 170.jpg
  • lily 038.jpg

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 01 augustus 2010 - 00:19

Hier is de jongste hond het 'probleem'. Nu ik terug bij mijn ouders woon, heb ik nog maar 1 kat, Snoopy. Mama had al 2 hondjes, Bobke en Flappie. Ons Bobke is nu 9 jaar en kan absoluut niet met katten of andere honden overweg. Hij is een kruising tussen een shih-tzu en een yorkshire (van die laatste weet ik dat het koppigaards kunnen zijn en ook jaloers soms). Flappie is 11 jaar en een kruising tussen een pincher en een 'straathond'. Hij is heel lief. De eerste keer toen hij Snoopy zag, stonden ze neus aan neus te snuffelen. Daarna wilde Flappie spelen. Alleen begreep Snoopy dat natuurlijk niet :oops:

Je moet dus inderdaad wel kijken naar het ras dat je wil aanschaffen, maar evengoed naar het karakter.

Bewerkt door Tinne, 01 augustus 2010 - 00:20.

noesje
noesje
  • 1.389 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 01 augustus 2010 - 00:32

ook hier gaat het goed, onze (adhd-)mechelaar met de poezen en kittens!
hij is erg groot maar doet heel voorzichtig met ze en 1 poes hier vind het ook erg lollig om de hond te plagen haha!
nou had ik al katten toen hij in huis kwam als pup dus hij is er mee opgegroeid en mijn katten waren toen ook nog erg jong maar het kan heel goed gaan samen!

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_3414.jpg

azime
azime
  • 190 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 06 augustus 2010 - 12:18

Sihirci zei:

Ahhhhh heb je ook foto's van katten en honden samen?

oef das een goede moet ik ff zoeken aangezien mn hoofd laptop gecrasched is en ik alles hoop ik online heb gezet hihi.

Hobayni
Hobayni
  • 853 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 06 augustus 2010 - 12:33

Wij hadden hier in december een groot risico genomen door een hond van iemand anders te adopteren en dat met onze drie katten.
Die vrouw zei dat zij wel met katten overeen kwam maar je weet het nooit zeker he. Het was dan ook nog eens een beagle dus ik zag die al jagen achter onze katten :ha En ze was dan ook al 3,5 jaar oud.
Gelukkig is ons Aisa heel kalm en gewoon een knuffelkont (ze is niet echt wat mensen van een beagle verwachten :) )
Die is hier binnengekomen bij ons en was direct perfecte maatjes met onze katten, de katten hadden iets meer moeite met haar dan andersom. Dus zij blaasden wel eens maar na een week was dat over.
Dit is eigenlijk het bewijs dat je niet perse een pupje in huis hoeft te halen, dat het ook een iets oudere herplaatser kan zijn maar je dan moet je zeker zijn natuurlijk dat die katten gewend is. :d

Geplaatste afbeelding

azime
azime
  • 190 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 06 augustus 2010 - 12:36

onze mya die er helaas niet meer is met een pleeghondje die ik ooit in huis had:
Geplaatste afbeelding
kleine en grote hond samen slapen haha
Geplaatste afbeelding
meer kan ik er zo niet meer vinden moet ff mn usb sticks nakijken

katy
katy
  • 5.804 berichten

#22 Geplaatst 06 augustus 2010 - 12:46

mijn schoonouders hebben ook 2 honden, 1 grote en 1 kleine en als we ons loeba meenemen gaat dat redelijk.. de grote is nog jong en heel wild dus dat gaat wat minder vlot maar voor honden die hij niet vaak ziet gaat dat heel goed!

lizke
lizke
  • 5.523 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 06 augustus 2010 - 13:22

Ola! Dat moest mijne vent eens voorstellen: de kat wegdoen voor een hond in de plaats... die zou nogal snel weten waar het gat van de timmerman is!!! :knuppel:

Ik zie niet in waarom het één in de plaats van het andere zou moeten komen, maar dat is wel duidelijk dat dat zelf ook niet je bedoeling is... ik ken toch genoeg huishoudens waar katten en honden overeenkomen :)

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 23 februari 2011 - 22:08

temptation zei:

hallo,

Mij vriend is een beetje gek geworden!!!! :)

Maar men vriend zei, als wij een hond nemen kan Ryan men oudste zoon, zich goed uitleven en dan blijft het hier langer properder.

(men oudste zoontje heeft autisme)
?

Ik zie het verband/verschil niet tussen autisme en een hond of autisme en een katje?

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 23 februari 2011 - 22:12

Is het wel verstandig deze topic weer boven te halen? Maakt het moeilijker... autisme is trouwens ook niet simpel, dat voel je enkel als ouder aan hoe je dat moet aanpakken.

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 23 februari 2011 - 22:17

Gorecki zei:

Is het wel verstandig deze topic weer boven te halen? Maakt het moeilijker... autisme is trouwens ook niet simpel, dat voel je enkel als ouder aan hoe je dat moet aanpakken.

Ik heb zelf een officiële diagnose en als ouder zit je vaak met je handen in het haar, vrees ik. Maar je hebt gelijk, ik kan dit beter niet oprakelen ;) . Sorry. Het onderwerp intrigeerde me, vanzelfsprekend :) .

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 24 februari 2011 - 02:07

Mijn Nelleke heeft 2 van de 3 honden van puppy mee opgevoed (lees: mee naar haar hand gezet). Met de labrador (haar eerste pup) vormde ze één team, met de andere 2 was ze ook wel close, maar niet zoals met de labrador.

Maar kitties wegdoen in ruil voor een hond? Dat zou ik ook nooit doen hoor! Als je een hond erbij neemt, zou ik wel voor een pup gaan. De kat weet dat het om een jong diertje gaat, en ze gaat die ook veel makkelijker accepteren en idem voor de hond. Zelfs al wordt die hond véél groter dan die kleine kat, dan kan het nog zijn dat die er super voor gaat zorgen, en da's zo'n tof zicht :)
Geplaatste afbeelding