Spring naar inhoud

- - - - -

asielen in Belgie vgl met NL

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:51

Sihirci zei:

Ook bij ons komen wantoestanden voor en wie dat ontkent is of niet op de hoogte of iemand die de kop in het zand steekt.

Ja tuurlijk, maar dit is mijn algemene indruk + zo heb ik het al ervaren. Ik wil helemaal niks veralgemenen.

Geplaatste afbeelding

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:08

Ik werk in Nederland en ze zijn ons daar op alle gebieden voor:
Ik ga echt graag werken want er daar veel beter rekening gehouden met familiale omstandigheden. Als mijn onthaalmoeder belt dat mijn zoon ziek is, mag ik gewoon gaan. Niemand mort, niemand doet moeilijk.

Plus, mijn collega vertelde dat men in Nederland al praktisch nooit huisdieren verbiedt in huurwoningen. Men probeert het wel, maar zulke huisbazen raken meestal kant noch wal...

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#18 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:22

Honden- en kattenbesluit 1999

Dit is een link naar de volledige wetgeving in Nederland.

Ik merk dat ik graag wat wil doen.
Ik weet welke dierenwelzijn organisaties ik steun en welke partij ik stem...

Maar goed voel me behoorlijk machteloos als ik dergelijke berichten hier op het forum zie...

Wil best ondersteunen bij het inschakelen van bijv. media maar wil dan wel weten waar het om gaat - en ken de situatie nu eenmaal niet persoonlijk.
Stuur maar PB als ik iets kan doen.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#19 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:23

moira irina zei:

Honden- en kattenbesluit 1999

Dit is een link naar de volledige wetgeving in Nederland.

Ik merk dat ik graag wat wil doen.
Ik weet welke dierenwelzijn organisaties ik steun en welke partij ik stem...

Maar goed voel me behoorlijk machteloos als ik dergelijke berichten hier op het forum zie...

Wil best ondersteunen bij het inschakelen van bijv. media maar wil dan wel weten waar het om gaat - en ken de situatie nu eenmaal niet persoonlijk.
Stuur maar PB als ik iets kan doen.

Is dat niet achterhaald???

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 01 augustus 2010 - 00:40

Sihirci zei:

Wat let je een petitie op te starten, dat blijkt toch iets waar ook politici niet omheen kunnen en ik zal de eerste zijn die tekent :d
ik denk niet dat petities helpen. Sinds internet er is, is het namelijk zo makkelijk om handtekeningen te verzamelen dat de eigenlijke waarde van een petitie is gedaald.

Ik heb daar ooit in de krant een artikel over gelezen dat ging over het engagement van mensen die zulke petities ondertekenen en dat die doorgaands erg laag is. naar een site surfen en je email adres achter laten is erg laagdrempelig en duidt niet echt meer om een grote bezorgdheid. Veel petitie sites met gigantisch aantallen handtekeningen kregen bij een oproep nauwelijks volk op de been. petities zijn door internet minder waardevol geworden. reken maar dat politiekers dit ook denken. daarbij het verleden heeft ook getoond dat dit niet werkt. Kontich had over de 2000 handtekeningen tegen de heropening met hetzelfde bestuur, wel dat is terug open...met hetzelfde bestuur.

Wat volgens mij meer impact heeft is een oude briefschrijfkampagne. Dan moeten mensen immers tonen dat ze de moeite hebben genomen om naar de post te gaan en zelfs een postzegel te kopen. dat toont wel meer engagement dan een petitie. je gaat zeker en vast minder mensen hebben die gaan meewerken. maar als ze op het ministerie 100 brieven moeten opendoen in deze tijd van elektronische mails, dan denk ik wel dat dat een impact heeft. dat zijn ze niet meer gewend, dat mensen in hun pen kruipen. En een postbode die daar ineens met een volle zak staat, reken maar dat dat indruk maakt. en elke brief moeten ze open doen want ze weten niet wat erin staat. tegen een petitie dat is een getal, met brieven openen ervaren ze dat getal ook.

dat is mijn mening.

ik vind het eerlijk gezegd ook heel erg voor de goede asielen die door zulke slechte asielen het nog moeilijker krijgen.

Men vraagt ook erg veel van asielen: niet alleen dat ze de juiste kennis hebben, maar ze moeten dan ook nog goed zijn in PR om geld op te halen, beheer om dat geld ook juist uit te geven, management van vrijwilligers, onderhandelingstalent met de DA contracten en leveranciers, juridische kennis ivm de adoptie contracten,..... dat is toch teveel gevraagd voor veel mensen. Die omkadering en steun moet gewoon beter en daar moet de overheid ook in meehelpen.

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 01 augustus 2010 - 00:42

Sihirci zei:

Is dat niet achterhaald???

nee, ik dacht het niet

wetten.nl - Wet- en regelgeving - BWBR0010200

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#22 Geplaatst 01 augustus 2010 - 00:50

wea zei:

Je hebt gelijk er was sprake  de wet te veranderen(verslechteren voor dieren) ) maar dat is niet door gegaan.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#23 Geplaatst 01 augustus 2010 - 00:50

wea zei:

ik denk niet dat petities helpen. Sinds internet er is, is het namelijk zo makkelijk om handtekeningen te verzamelen dat de eigenlijke waarde van een petitie is gedaald.

Ik heb daar ooit in de krant een artikel over gelezen dat ging over het engagement van mensen die zulke petities ondertekenen en dat die doorgaands erg laag is. naar een site surfen en je email adres achter laten is erg laagdrempelig en duidt niet echt meer om een grote bezorgdheid. Veel petitie sites met gigantisch aantallen handtekeningen kregen bij een oproep nauwelijks volk op de been. petities zijn door internet minder waardevol geworden. reken maar dat politiekers dit ook denken. daarbij het verleden heeft ook getoond dat dit niet werkt. Kontich had over de 2000 handtekeningen tegen de heropening met hetzelfde bestuur, wel dat is terug open...met hetzelfde bestuur.

Wat volgens mij meer impact heeft is een oude briefschrijfkampagne. Dan moeten mensen immers tonen dat ze de moeite hebben genomen om naar de post te gaan en zelfs een postzegel te kopen. dat toont wel meer engagement dan een petitie. je gaat zeker en vast minder mensen hebben die gaan meewerken. maar als ze op het ministerie 100 brieven moeten opendoen in deze tijd van elektronische mails, dan denk ik wel dat dat een impact heeft. dat zijn ze niet meer gewend, dat mensen in hun pen kruipen. En een postbode die daar ineens met een volle zak staat, reken maar dat dat indruk maakt. en elke brief moeten ze open doen want ze weten niet wat erin staat. tegen een petitie dat is een getal, met brieven openen ervaren ze dat getal ook.

dat is mijn mening.

ik vind het eerlijk gezegd ook heel erg voor de goede asielen die door zulke slechte asielen het nog moeilijker krijgen.

Men vraagt ook erg veel van asielen: niet alleen dat ze de juiste kennis hebben, maar ze moeten dan ook nog goed zijn in PR om geld op te halen, beheer om dat geld ook juist uit te geven, management van vrijwilligers, onderhandelingstalent met de DA contracten en leveranciers, juridische kennis ivm de adoptie contracten,..... dat is toch teveel gevraagd voor veel mensen. Die omkadering en steun moet gewoon beter en daar moet de overheid ook in meehelpen.

Hier hebben wij verschillende menigen :)

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 01 augustus 2010 - 01:06

amnesty international werkt ook met briefschrijfakties om politieke gevangen los te krijgen, niet met petities.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#25 Geplaatst 01 augustus 2010 - 01:13

wea zei:

amnesty international werkt ook met briefschrijfakties om politieke gevangen los te krijgen, niet met petities.

Die werken ook met petitie's, ik teken die ook al tijden :)

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 01 augustus 2010 - 01:24

maar ze krijgen de gevangen vooral vrij met de briefschrijfakties.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#27 Geplaatst 01 augustus 2010 - 01:27

wea zei:

maar ze krijgen de gevangen vooral vrij met de briefschrijfakties.
en email acties en petities :d

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#28 Geplaatst 01 augustus 2010 - 01:31

Hoe dan ook de acties helpen en we doen daar al dan niet aan mee :) Ik doe aan veel van die acties (petitie en mail) mee omdat ik denk daar goed aan te doen en hoe het doel bereikt wordt maakt niet uit, als we het doel maar bereiken.

Ouderwets schrijven voel ik me te jong voor :LOL: :LOL: :LOL:

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 01 augustus 2010 - 01:49

hier gaan we het niet over eens geraken.

en dat is trouwens ook niet echt de topic waar het om te doen is.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 01 augustus 2010 - 11:35

Mocht hier alles verplicht worden zoals in Nederlandse asielen, dan moeten er hier veel asielen sluiten, ook goeie, omdat zij gewoon de middelen en mensen niet hebben.
Eerst en vooral moet er iets veranderen in het beleid van de regering en steden. Zolang er daar niet meer financiƫle middelen vrijkomen is het roeien met de riemen die ze hebben.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be