Spring naar inhoud

- - - - -

Geslacht kittens

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:28

ja kittens zijn erg leuk. Ga je beide moederpoezen steriliseren?  

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#17 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:28

Alle kittens zijn schattig :d

Foto's maken van katten en dan bedoel ik GOEDE foto's valt echt niet mee ;)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#18 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:29

wea zei:

ja kittens zijn erg leuk. Ga je beide moederpoezen steriliseren?  

Dat is wel te hopen !!!

chanatas
chanatas
  • 5.313 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:40

Jah ze worden beide gesteriliseerd...echt wel, dit zat niet in de planning. 1 van de moederpoezen is ook erg ziek geworden na de bevalling...heeft een soort van epileptische aanval gehad (dierenziekenhuis weet ook niet wat het geweest is). Maar die is sinds donderdag (2 weken na de bevalling) weer krols geworden, dus maandag ga ik een afspraak voor haar maken om haar te laten helpen(mn andere poes zorgt voor haar kittens, want dat kan ze zelf niet meer)dan kan ze straks ook weer lekker naar buiten toe. En mn met mn andere kat moet ik nog even wachten totdat de kittens niet meer bij haar drinken.

Hier nog een paar foto's van de oudste kittens:

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door chanatas, 31 juli 2010 - 21:40.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#20 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:46

Owh wat triest dat die mamma ziek is :cry:

De kitjes zijn schattig :heart:

chanatas
chanatas
  • 5.313 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:51

Jah heel erg zielig dat die ene mamapoes ziek is...gaat nu wel beter hoor..maar ben me echt kapot geschrokke van zo;n aanval, dacht echt dat ze dood ging..ze heeft het 1 dag na de bevalling gehad en die dag erna nog een keer...toen heeft ze heeft nachten doorgebracht in het dierenziekenhuis. Het was niet de bedoeling dat ze zwanger werden..en had ze gewoon veel eerder moeten laten steriliseren...stom stom stom...want jah krolse katten ontsnappe vrij makkelijk uit huis. Toen ze eenmaal zwanger waren vond ik het wel leuk, maar doordat mn kat zo ziek is geworden ben ik meteen met de neus op de feiten gedrukt...dit nooit meer!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#22 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:55

chanatas zei:

Jah heel erg zielig dat die ene mamapoes ziek is...gaat nu wel beter hoor..maar ben me echt kapot geschrokke van zo;n aanval, dacht echt dat ze dood ging..ze heeft het 1 dag na de bevalling gehad en die dag erna nog een keer...toen heeft ze heeft nachten doorgebracht in het dierenziekenhuis. Het was niet de bedoeling dat ze zwanger werden..en had ze gewoon veel eerder moeten laten steriliseren...stom stom stom...want jah krolse katten ontsnappe vrij makkelijk uit huis. Toen ze eenmaal zwanger waren vond ik het wel leuk, maar doordat mn kat zo ziek is geworden ben ik meteen met de neus op de feiten gedrukt...dit nooit meer!!

IK ben wel blij dat je dit nooit meer wilt meemaken en gelijktijdig verdrietig voor het peozenmammatje... beetje dubbel he.

chanatas
chanatas
  • 5.313 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:02

Jah precies..ik weet dat er al teveel kittens zijn...tog vond ik het wel leuk dat ze zwanger waren..naja dat ze beide zwanger waren vond ik wat minder (hoewel dat nu erg goed uit kwam, anders had ik de kittens elke 2/3uur moeten bijvoeden). En je zou moeten genieten van de kittens, maar nadat mn 2e kat bevallen was en zo ziek werd heb ik echt niet van die kittens kunnen genieten...was alleen maar bezorgt om mn eigen kat (nog steeds wel hoor, want ze hijgt na het spelen en het likken van de kittens soms nog...maar gelukkig wel minder dan dat ze in het begin deed). Denk dat ze heel veel stress heeft...want ze wordt erg onrustig als de kittens beginnen te piepen en jah ze was wel een buitenkat, dus dat mist ze vast ook wel...hoop dat als ze gesteriliseerd is en de kittens weg zijn ze weer wat tot rust komt!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#24 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:18

Het zal na de sterilisatie wel even tijd nodig hebben... Houdt mamma dan AUB BINNEN want een wondinfectie zit je niet op te wachten en is zo opgelopen.

In gedachten knuffel ik de mamma's en hun kroost :)

chanatas
chanatas
  • 5.313 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:26

Jah ik ben van plan haar sowieso tot een week na de sterilisatie binnen te houden, is wel lang genoeg toch?? Thanx for your support!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#26 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:32

Ik zou minimaal twee weken aanhouden.

chanatas
chanatas
  • 5.313 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 03 augustus 2010 - 20:22

Hoi,

Nou het is niet meer gelukt om foto's te maken, maar ik denk dat ik er zelf wel uit ben wat het zijn, tenminste aan de afstand van het poepgat en plasser te zien.

Oke 2 weken binnen houden...ik zal het ook nog overleggen met het dierenziekenhuis morgen, wat hun aanraden. Maar met situatie van mn kat is 2 weken binnenhouden misschien wel verstandig.

Thanx iedereen voor alle reacties!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 03 augustus 2010 - 20:27

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 03 augustus 2010 - 20:51

:geluk: :geluk:

chanatas
chanatas
  • 5.313 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 04 augustus 2010 - 22:18

Nou mn kat is vandaag gesteriliseerd. Het is gelukkig allemaal goed verlopen. Toen ze thuis was liep ze nog wel wat wankelend en springen lukte ook niet zo goed. Ze wilden wel meteen naar de kittens toe..wilden haar er eigenlijk bij vandaan houden, maar ze stond heel wild aan de deur te krabben en vet te miauwen en jaah daardoor begon ze dus weer te hijgen :s Dus na een half uur haar er tog maar bij gelaten...ze is ff wezen kijke, maar de kittens piepte teveel dus toen is ze maar gewoon op bed gaan liggen. Ze ligt nu ook weer lekker in de douche te slapen :d
Moet haar 3 dagen lang 1 pilletje pijnstillers geven...ben benieuwd of het me lukt om dat bij haar naar binnen te krijge. Wat ik wel raar vind is dat er helemaal nix over de hechtingen heen zit, geen pleister ofzow...Ik ga morgen maar ff een rompertje halen, voor het geval ze tog veel aan de wond gaat zitten.

En jah ze moet 10 tot 14 dagen binnen blijve, totdat de hechtingen zijn opgelost. Moet tegen die tijd ook ff op na controle, dus laat haar gewoon pas weer naar buiten als ze op controle is geweest.

Nou ben echt heel blij dat de sterilisatie goed is gegaan, maakte me er tog een beetje zorgen over...aangezien ze natuurlijk zo ziek is geweest en ze niets wisten wat het nou was. Hoop dat als ze straks weer naar buiten mag en de kittens weg zijn, ze wat meer rust heeft en dat hijgen ook over is..blijft tog raar dat hijgen..