Spring naar inhoud

- - - - -

Geslacht kittens

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#31 Geplaatst 04 augustus 2010 - 22:24

Gelukkig dat de sterilisatie goed verlopen is!
Morgen als de narcose helemaal uitgewerkt is, zal ze zich al veel beter voelen.
Heeft de DA ook extra naar haar hart gekeken, voor hij ze onder narcose bracht?
Of heeft de DA een verklaring voor het hijgen?

chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 04 augustus 2010 - 22:30

Nee ze hebben geen verklaring voor het hijgen. Kon wel iets met haar hart te maken hebben...ze hadden wel gezegt dat ik van te voren een hartecho kon laten maken, maar dat heb ik niet gedaan (financieel zit ik nu ff erg krap, doordat ik al veel kosten aan haar gehad heb..en het hijgen was al stukke minder dan dat het in het begin was). Ik weet niet of ze van te voren nog naar haar hart geluisterd hebbe...niet naar gevraagd, maar het lijkt me wel dat ze daar ff naar gekeken hebben..aangezien ze vorige keer al zeiden dat haar hartslag erg snel ging in opgewonden toestand(nou moet ik zegge dat dit volgens mij altijd al zo was...als ze aan het knorren/spinnen is dan zag je haar ademhaling altijd als snel gaan). Ik had op internet ook gelezen(jah internet zegt natuurlijk niet echt iets, maar tog) dat hijgen met stress te maken kan hebben...nou heeft ze een hoop meegemaakt na de bevalling (ziek zijn, niet bij de kittens mogen, niet naar buiten mogen)..dusjah. Nou even afwachten...mocht ik dat hijgen tog niet vertrouwen, of dat het erger wordt dan laat ik haar gewoon verder onderzoeken!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#33 Geplaatst 04 augustus 2010 - 22:39

Gewoonlijk zal de dierenarts eerst een routine onderzoekje doen voor narcose wordt toegediend en als er iets niet goed is niet opereren.

Fijn dat de ingreep goed is gegaan.

Mocht ze de hechtingen niet met rust laten dan kun je een been van een panty knippen, voet open gaten voor achterpoten en voorpoten erin knippen en die bij gebrek aan een rompertje gebruiken. Wel een gaasje op de wond omdat nylon van het kousenbeen gaat broeien.

chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 04 augustus 2010 - 22:45

Jah ik las op internet inderdaad al dat ze van te voren altijd eerst nagekeken worden...ga er vanuit dat dat bij het dierenziekenhuis ook gewoon gebeurt is.

Owh een panty daar had ik nog helemaal niet aangedacht. Die heb ik vast nog wel ergens in huis liggen...hoop ik. Ik had er van te voren zelf niet bij nagedacht..maar bij de katten van mn buurvrouw zat er een soort van pleister overheen, dus verwacht dat dat bij mijn kat ook wel het geval zou zijn..beetje jammer dat ze dat niet van te voren gemeld hadden, want dan had ik van te voren ff ervoor gezorgt dat ik een rompertje in huis had...maja morgenvroeg ff naar de winkel...ze zal door de narcose het grootste gedeelte van de nacht vast wel slapen. En ik zal waarschijnlijk tog niet zo super lekker slapen vannacht, dus dan kan ik haar nog een beetje in de gaten houden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#35 Geplaatst 04 augustus 2010 - 22:52

chanatas zei:

Jah ik las op internet inderdaad al dat ze van te voren altijd eerst nagekeken worden...ga er vanuit dat dat bij het dierenziekenhuis ook gewoon gebeurt is.

Owh een panty daar had ik nog helemaal niet aangedacht. Die heb ik vast nog wel ergens in huis liggen...hoop ik. Ik had er van te voren zelf niet bij nagedacht..maar bij de katten van mn buurvrouw zat er een soort van pleister overheen, dus verwacht dat dat bij mijn kat ook wel het geval zou zijn..beetje jammer dat ze dat niet van te voren gemeld hadden, want dan had ik van te voren ff ervoor gezorgt dat ik een rompertje in huis had...maja morgenvroeg ff naar de winkel...ze zal door de narcose het grootste gedeelte van de nacht vast wel slapen. En ik zal waarschijnlijk tog niet zo super lekker slapen vannacht, dus dan kan ik haar nog een beetje in de gaten houden.

Een pantykousje voldoet ook ;)

chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 05 augustus 2010 - 00:13

hmm ik heb dus geen panty's/pantykousjes, maja tot nu toe is ze alleen maar aan het slape, dus hopelijk blijft ze de hele nacht een beetje slape...en dan morgenvroeg ff naar de winkel voor een rompertje :d
Ik zal haar voordat ik naar bed ga nog proberen wat te laten eten...heb voor de kittens een papje(bambix met kittenvoer erdoor heen) en dat vind ze volgens mij wel lekker...er stond wel op het formulier dat ze licht verteerdbaar voedsel in het begin moet hebben, maja kipfilet wil ze dus niet...ik hoop niet dat ze gaat overgeven, want de vorige keren dat ze begon met overgeven kregen ze meteen een aanval...en daar ben ik dus wel een beetje bang voor....(hmm misschien ben ik wel wat overbezorgt)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#37 Geplaatst 05 augustus 2010 - 00:29

Misschien is zij wel een van de katten die de wond met rust laten. Fijn dat ze slaapt dan heeft ze rust en rust is een goed medicijn :)

Overbezorgd of niet, je hebt de schrik van je leven gehad en de angst zit nu diep. Met de tijd zul je daar weer een balans in vinden.

chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 05 augustus 2010 - 01:15

Ik hoop dat ze indd 1 van de katten is die dr wond met rust laat, maar betwijfel het haha...ze heeft een beetje veel energie haha(ze is natuurlijk nog maar net 1 jaar oud). Ik hoop maar dat ze geen renuurtje met mn andere kat gaat houden vannacht....wat ze meestal doen :d .

Jah heb idd de schik van mn leven gehad....was zo bang dat ze doodging joh, was blij dat mn buurvrouw me te hulp is geschoten...zonder haar was ik helemaal in de stress geraakt. En straks zal ik inderdaad weer wat rustiger zijn...een paar dagen na de aanval van mn kat kon ik gelukkig alweer wat beter slapen(als de kittens niet aan het piepen waren :d ). Maar vannacht zal ik nog wel wat lichter slapen, maar dat geeft helemaal niet....zolang mn kitty katje de nacht maar goed door komt....van het weekend zijn ze trouwens wel veel alleen...ga ff naar mn ouders toe omdat ik jarig ben dan, mn buurvrouw geeft ze wel 2 keer per dag te eten gelukkig, maar hopelijk doet mn katje het wel een beetje rustig aan en gaat ze niet met haar zusje vechten ofzow...

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#39 Geplaatst 05 augustus 2010 - 02:06

Afwachten hoe Kitty Katje zich zal gedragen als de narcose meer uitgewerkt raakt. Voor vannacht denk ik niet dat je zorg zou moeten hebben, eerst het slaapmiddel en daarna de narcose zitten nog in haar hele lijfje en dat als ze wakker wordt zal ze wel drinken en misschien iets te eten willen maar zich nog veel te slap en gaar voelen om zich aan een racerondje te wagen. Morgen tegen de avond en de dagen daarna heb je daar meer kans op en ik hoop dat ze niet de gewoonte heeft hoog te springen want dat kan wel gevaar geven dat de hechtingen het niet houden.
Kun je haar de dag dat je weg bent niet apart zetten zodat de zusjes elkaar niet tot woeste spelletjes kunnen verleiden of een aanvaring krijgen?

Wel fijn dat je er ffkes uit gaat, lijkt mij dat je daar helemaal aan toe bent.

Alvast proficiat, een heel fijne verjaardag en een nieuw levensjaar met heel veel mooie ervaringen en veel geluk :d

chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:44

Nou het is allemaal goed gegaan vannacht. Heb gelukkig zelf ook gewoon goed geslapen. Toen ik vanochtend wakker werd lag ze wel bij de kittens, maar die lag er zelf ook rustig bij te slapen..wond zag er goed uit. En net heeft ze ook weer de hele tijd geslapen, dus dat is goed. Pijnstiller heb ik ook vrij makkelijk naar binnen gekregen bij haar :LOL:
Uhh jah ze heeft wel de gewoonte om hoog te springen...ze springt nu ook steeds op de vensterbank vanaf mn bed..tot nu toe gaat het goed. Nou apart zetten wordt lastig denk ik. Dan moet ik de ene kat met de kittens in de slaapkamer houden en de andere in de woonkamer, maar dan gaan ze dus continu aan de deur lopen krabben, waardoor de gesteriliseerde kat wild worden en begint te hijgen...dus dat lijkt me ook niet echt een oplossing.
Heb nu een rompertje gehaald en vanavond zal ik die ff proberen om te doen met een vriendin van me. Als ze dit niet erg vind, dan kan ze die gewoon omhouden..kan ik het de hele dag omlaten, of is dit te warm voor haar??

Mn andere kat heeft vannacht wel overgeven en heeft nog steeds diarree...dus die geef ik maar even wat lichtverteerdbaar voedsel nu.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#41 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:48

als de wond er goed uitziet, en ze er niet overmatig aanzit, dan zou ik haar geen rompertje aandoen.

Het is niet nodig en als het 'aan de lucht' kan helen is dat altijd beter dan bedekken. Alleen bedekken als het niet anders kan. Tenminste, zo doen wij het altijd ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#42 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:48

Ze zal het rompertje niet fijn vinden, mijn katten vonden steeds manieren om het uit te doen :oops:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#43 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:49

ginnie zei:

als de wond er goed uitziet, en ze er niet overmatig aanzit, dan zou ik haar geen rompertje aandoen.

Het is niet nodig en als het 'aan de lucht' kan helen is dat altijd beter dan bedekken. Alleen bedekken als het niet anders kan. Tenminste, zo doen wij het altijd ;)

Bij deze mamma zou ik de wond wel bedekken omdat de kittens ook aan de wond kunnen.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#44 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:03

Sihirci zei:

Bij deze mamma zou ik de wond wel bedekken omdat de kittens ook aan de wond kunnen.

Bij de keizersnee van Bastet was de wond ook niet bedekt, ging ook goed ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:53

Oke,

Ze likt veel om de wond heen..en af en toe likt ze de wond, maar soms begint ze een beetje eraan te bijten...maar ik haar haar in de gaten en als ze gaat bijten eraan zorg ik meteen dat ze er mee ophoud. Maar dat rompertje zal ik haar ook niet continu laten dragen..maar ik dacht meer voor zondag, omdat mn katten vanaf zondagmiddag tot maandagochtend alleen zijn...en jah als ze dan wel eraan gaat zitten en het gaat open, dan wordt het minder.
Ze trekt wel veel met dr pootjes, van die rare bewegingen..komt dit misschien doordat ze tog wat pijn heeft?