Spring naar inhoud

- - - - -

Sterrebeeld en chinees sterrebeeld

• Log in om te reageren
105 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:27

Sihirci zei:

Schopioen met alle stekeligheden en geit/schaap is een heel zacht lievertje :d

Haha klopt helemaal, ben een brok van tegenstrijdigheden ;)
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#47 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:29

Brenda... zei:

ik ben een leeuw en draak :)

VUURRRRRRRRR

Beiden zijn vuurtekens en beiden staan graag in het middelpunt, zijn vol zelfvertrouwen en weten anderen te boeien en voor zich in te nemen.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#48 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:34

bramiewamie8 zei:

Kreeft / Zwijn :)

Dat maakt dubbel gevoelig, zowel Kreeft als Zwijn zijn zachtaardig en heel kwetsbaar. Waar de Kreeft zich sneller terugtrekt zal het Zwijn alles uit de kast trekken om toch maar aan alle verwachtingen te voldoen en onderuit te gaan door meestal onnodige schuldgevoelens.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#49 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:43

Joske zei:

Ik ben een schorpioen/haan en mijn vriend is kreeft/hond.

Wat ik niet begrijp is dat haan het enige dier is in de Chinese horoscoop met een genderbepaling.

Schorpioen is een stil water met diepe gronden, de Haan laat zich graag voorstaan op wat en wie hij is en kan. Tegenstrijdige tekens die elkaars zwakkere kanten afvlakken en sterkere kanten zullen versterken.

Ik heb er nog nooit eerder over nagedacht waarom de Haan het enige teken is waarvan het geslacht van belang is. Lijkt me dat dit met de leidinggevende kwaliteteiten te maken zal hebben :)

Kreeft/hond
De huiselijke eigenschappen van Kreeft zullen de hond meer aan huis en haard binden en de gevoelige aard van beiden wordt in deze combi versterkt.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#50 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:46

Milo&Feline zei:

Boogschutter, draak.

Dubbelop VUURRRRR en behoefte aan vrijheid.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:46

In sterrenbeelden heb ik nooit geloofd. Mijn zus echter is daar haast fanatiek mee bezig!!  Ze wil ook altijd weten wie je "assendant" (of zoiets ) is! Maar ik geloof nie zo wat zij zegt, nl dat alle mensen die bv als "stier" geboren zijn, dezelfde kenmerken hebben! Tja, ieder zijn overtuiging he ;)

Ik ben dus een kreeft (21/07/'56) en een Aap (haha, verbaast mij niets!!)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:49

Sihirci zei:

Inderdaad boogschutter/paard.

Beiden versterken elkaar, zijn eigenzinnig en wars van regeltjes en voorschriften.

:ha Dat klopt zoooo hard! Regels zijn er om te overtreden als ze mij niet aanstaan :oops: En als ik ergens tegenin kan gaan....

Hoe weet je dat allemaal? Dat is zooo interessant! :jump:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#53 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:50

PeggyJ zei:

Tweeling/rat

Dubbelop beiden zijn charmant, welbespraakt en expressief. De rat kan de tweeling feller en wat agressiever maken.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#54 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:54

Sihirci zei:

Steenbok bekijkt zaken van grote hoogte en is nogal gereserveerd. De Rat is (lijkt) heel open en is charmant maar kan ook behoorlijk agressief zijn als hij/zij voor zichzelf of geliefden in de bres springt.

Zeg ik, klopt wel :oops:

hoe komt het dat je er zoveel vanaf weet? Wat ik weet komt uit een prachtig dik boek met beschrijvingen van tig jaar oud, en dat is niet zo heel veel meer wat is blijven hangen.....

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#55 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:56

Guschi zei:

maagd/os

Maagd is vlijtig en precies, de Os is de doordouwer en samen zullen ze dus een groot uithoudingsvermogen laten zien.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#56 Geplaatst 01 augustus 2010 - 20:04

Lut zei:

In sterrenbeelden heb ik nooit geloofd. Mijn zus echter is daar haast fanatiek mee bezig!!  Ze wil ook altijd weten wie je "assendant" (of zoiets ) is! Maar ik geloof nie zo wat zij zegt, nl dat alle mensen die bv als "stier" geboren zijn, dezelfde kenmerken hebben! Tja, ieder zijn overtuiging he ;)

Ik ben dus een kreeft (21/07/'56) en een Aap (haha, verbaast mij niets!!)

De Ascendant laat zien hoe je op de buitenwereld overkomt. Bijvoorbeeld kreeft met ascendant Ram laat aan de buitenkant meer van de van de ram zien terwijl het innerlijk meer kreeft zal zijn, aan de buiten kant koppig met maling aan en van binnen heel erg gevoelig en kwetsbaar.

Jij bent dus een erg gevoelig mens dat tegelijk de wereld voor Aap houdt doordat de Aap erg zelfverzekerd overkomt en anderen alleen laat zien wat ie wil laten zien.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#57 Geplaatst 01 augustus 2010 - 20:07

Als alleenstaande moeder met een kindje dat heel veel ziek was had ik het nodig mijn aandacht ook op andere zaken te richten en daar is astrologie een ding van :d

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#58 Geplaatst 01 augustus 2010 - 20:23

Zo leuk van je Sihirci :)
Ik ga es zoeken wat mijn ascendant is. Ik ben trouwens van 15 november 1981 en ik ben rond 1-2 uur 's middags geboren.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#59 Geplaatst 01 augustus 2010 - 20:25

Joske zei:

Zo leuk van je Sihirci :)
Ik ga es zoeken wat mijn ascendant is. Ik ben trouwens van 15 november 1981 en ik ben rond 1-2 uur 's middags geboren.

:d
Voor je ascendant moet je de tijd precies weten.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 01 augustus 2010 - 20:27

Ik ben Boogschutter en Hond (Water Hond naar't schijnt). :)