Spring naar inhoud

- - - - -

kattenbakvulling voor toilet

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_Carolien_*
Guest_Carolien_*

#1 Geplaatst 01 augustus 2010 - 18:39

Ik heb sinds 2 weken voor het eerst een katje aangeschaft samen met mijn vriend. Wij wonen op een appartementje samen met onze nieuwe aanwinst 'Zorah' :)

Ik heb echter een vraag over de kattenbakvulling. Ik las in andere toppics al dat vele van jullie de kattenbakvulling met babypoedergeur gebruiken,... ik gebruik deze nu ook (extreme classic) en ben er wel tevreden over, op 1 ding na...
We scheppen nu dagelijks de kattenbak leeg en doen dit in een plastic zakje, dat vervolgens in een vuilbakje gaat met zak (deze maken we om de 3a4 dagen leeg), maar hij stinkt verschrikkelijk (de vuilbak)! Desondanks we de 'kattendrollen' eerst nog in een zakje eerst doen.

Ik las van sommige van jullie dat je vulling gebruikt die afbreekbaar is, en dus in het toilet kan gooien... ik zou dit graag eens uitproberen... maar welk merk is dan het best? Of welk raden jullie aan?
Want ik heb totaal geen ervaring hiermee...

Alvast bedankt!
Zorah en haar baasjes :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:40

Misschien de oplossing voor jouw probleem? Litter Locker, Litterlocker goedkoop bij zooplus: Litter Locker II

En de kattenbakvulling die in de wc mag is Okoplus cat's best. Wij gebruiken deze ook, maar nog nooit in de wc gegooid eigenlijk.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#3 Geplaatst 02 augustus 2010 - 10:24

Hoi Carolien,

Het is een beetje uittesten welk kattengrit je katje prefereert. Ivm je vraag kan je mijn verhaal lezen onder de polls bij welk kattengrit gebruik jij.  Hopelijk vind je het juiste kattengrit waar iedereen tevreden mee is :d . veel succes!

Guest_Carolien_*
Guest_Carolien_*

#4 Geplaatst 02 augustus 2010 - 12:00

Ok bedankt !

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 02 augustus 2010 - 14:02

Ik heb ook die oko plus, die dus in de wc mag. Maar ik zou het niet aanraden voor elke dag hoor. Ik denk dat je dan veel kans hebt op verstoppingen.

Maar zo'n litter locker is idd een zeer goede oplossing voor op een appartement :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:07

De cat's best oko plus is afbreekbaar en weegt ook heel wat minder in je vuilbak dan de extreme classic. Hier gaat het in het compstvat, maar dat zullen julie niet hebben op het appartement waarschijnlijk. Het kan ook gewoon door het toilet gespoeld worden of bij het GFT afval.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:17

Doorspoelbaar kattenzand is niet echt handig, je moet echt al vrij vaak doorspoelen eer het allemaal weg is, dus qua waterfactuur een echte tegenvaller.. Wij hebben het 1 maand geprobeert en zijn dan terug naar pet plus gegaan, en ondertussen heeft de huisbaas beneden een vuilnishok gebouwd dus neem alle dagen voor ik ga werken het zakje vuil mee naar beneden.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:18

Smitten Kitten zei:

Misschien de oplossing voor jouw probleem? Litter Locker, Litterlocker goedkoop bij zooplus: Litter Locker II

En de kattenbakvulling die in de wc mag is Okoplus cat's best. Wij gebruiken deze ook, maar nog nooit in de wc gegooid eigenlijk.

Deze staat nu in reclame in de MaxiZoo voor minder dan €10. En ik ben nog elke dag blij dat ik deze gekocht heb :thumb:

Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 02 augustus 2010 - 22:33

Ik gebruik hier crystals van Tigerino. Helemaal biologisch afbreekbar, het gaat hier twee keer per
dag door de WC, nergens geen problemen mee! En nooit een stinkende prullenbak :)
Naja, niet van de katjes dan he :p
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Guest_pluchke01_*
Guest_pluchke01_*

#10 Geplaatst 03 augustus 2010 - 12:31

de voeding heeft ook wel invloed op de geur van de kakjes heb ik hier eens gelezen. Wij gebruiken ook cats best okoplus en ik schep er dagelijks alles uit en dat stinkt niet hoor, noch in de kattenbak als in de vuilbak. Soms draaien we het gewoon in krantenpapier en niet in een zakje en zo een week in de restafvalzak.

Guest_Carolien_*
Guest_Carolien_*

#11 Geplaatst 03 augustus 2010 - 15:51

Ok ik denk dat het dus ook een beetje uitproberen is... Die litter locker lijkt mij ook wel iets, maar moet je deze niet vaak vervangen?

Ik wil alleszins die bio-afbreekbare vulling eens uitproberen...

Ik heb ook gelezen dat het van de voeding kan afhangen,... momenteel gebruik ik royal canin (babycat) Heb ook gezien dat ze deze hebben voor INDOOR (vanaf 1jaar) (waardoor het minder zou stinken...)
Ik ga deze week eens langs de dierenwinkel om te kijken welke afbreekbare vulling ze daar hebben...

Guest_Carolien_*
Guest_Carolien_*

#12 Geplaatst 03 augustus 2010 - 18:35

Ik vraag me af... met zo'n litter locker... als je dan het zakje vervangt, en dus de bak open doet... of er dan niet veel stank is? Want dan doe je in principe toch hetzelfde als met een vuilbak, het deksel open? Of ben ik mis?

Want voor het moment gebruik ik gewone plastic zakjes en zelfs daar komt de geur doorheen... :misselijk:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 03 augustus 2010 - 18:41

Carolien zei:

Ik vraag me af... met zo'n litter locker... als je dan het zakje vervangt, en dus de bak open doet... of er dan niet veel stank is? Want dan doe je in principe toch hetzelfde als met een vuilbak, het deksel open? Of ben ik mis?

Want voor het moment gebruik ik gewone plastic zakjes en zelfs daar komt de geur doorheen... :misselijk:

Als je de litter locker open doet, is in principe het zakje met de kakjes afgesloten (het gaat pas open als je aan de schuif vooraan trekt).

Geplaatste afbeelding

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 03 augustus 2010 - 18:57

Wij gebruiken de litter locker thuis en op de camping.
We zijn er heel tevreden over het is echt heel goed! :d
Je moet alleen het schepje niet vergeten schoon te maken :p zo af en toe! En als je de zak met inhoud wil weggooien, een knoop aan de oude bovenkant en aan de nieuwe onderkant van de zak te maken. Met een vullingsring doe je een lange tijd en wij hebben twee katten.  Werkt het zelfde denk ik als wat je voor de babyluiers kan krijgen!

Guest_Carolien_*
Guest_Carolien_*

#15 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:29

Oh ja, ik zie het... zo te zien is het ook wel handig om te gebruiken...