Spring naar inhoud

- - - - -

kattenbak probleem!

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_DirtyAgent86_*
Guest_DirtyAgent86_*

#1 Geplaatst 02 augustus 2010 - 00:10

Wij hebben een zindelijke kitten, althans als haar kattenbak is gevuld met kleikorreltjes.

Mijn vriend heeft nu een keer houtkorrels meegebracht omdat ie had gehoord of gelezen dat dat de geur beter tegen zou gaan en nu legt hij zijn drollen overal neer behalve op de kattenbak.

Wij gaan sowieso dus weer terug op grind maar willen wel graag weten waar dit aan kan liggen...

Is het omdat grind voor hem de link legt met "hier moet ik het doen" en weet ie het niet meer houtkorrels of is er een andere verklaring?

Groet

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 02 augustus 2010 - 00:15

Ander kattenbakvulling geeft wel vaker problemen, zeker voor een kitten!
De houtkorrels zijn meestal veel groter dan de kleikorrels, voelt dus ook helemaal anders aan.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#3 Geplaatst 02 augustus 2010 - 00:41

Veel katten weigeren houtkorrels, snel terug op het andere grit dus.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 augustus 2010 - 19:47

Als je wil overschakelen van grint, doe je dit best ook geleidelijk aan, plots veranderen van grint kan inderdaad problemen veroorzaken. Hier heb ik bij het overschakelen 1 bak gevuld met de houtkorrels en 1 bak gemeng met hun oude grint en de houtkorrels, van zodra ik zag dat ze de houtkorrel alleen gingen gebruiken ben ik geleidelijk ook in de andere bak meer houtkorrel gaan doen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_DirtyAgent86_*
Guest_DirtyAgent86_*

#5 Geplaatst 14 augustus 2010 - 13:16

overschakelen was niet hetgene waar we het voor deden.
mijn vriend vond ineens dat houtkorrels beter waren en nam die ineens mee.

ik heb zelf altijd honden gehad en dacht toen inderdaad meteen aan de kattenbakvulling toen ik overal drollen vond..

als je 'm wat hebt aangeleerd en je haalt het herkenningspunt weg dan krijg je problemen.
maar nu weet ik het dus zeker en volgens mij zijn houtkorrels ook wat slechter absorberend dan grint.. ?

akiray
akiray
  • 341 berichten

#6 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:21

Ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem
Mijn vriend heeft verkeerde kattebakvulling gekocht, ook de houtkorrels
Ninja maakt er geen problemen van
Vlekje gaat gewoon niet op de kattebak
ik heb al een paar plasjes gevonden en een paar kakjes
nu moet ik wel zeggen dat ik die plasjes maar heb zien liggen en het vermoeden heb dat ze van vlekje zijn.
Maar het is al 2 keer gebeurd dat de katten aan het bekvechten zijn en dat Vlekje veel harder dan anders gromt en miauwt. Ninja houd dan niet af.
Als ik  er dan naartoe ga zie ik dat Vlekje haar kakje doet waar ze op dat moment zijn.
Nu weet ik niet dat ze het kakje al doet als ninja haar 'aanvalt' of dat het door de stress van de aanval is dat ze haar kakje doet

in ieder geval heb ik vlekje nog niet in de kattebak zien gaan.
Morgen maak ik de kattebak proper en ga terug vullen met grint. Misschien dat dat het probleem is.
Of zou het gaan om het klepje van de kattebak (ze is bij groomoeder een open kattenbak gewoon)

Toen ze het kakje deed heb ik wel luid 'foei' gezegd en een tikje op de neus gegeven. Dan heb ik ze snel opgepakt en in de kattenbak gezet.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#7 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:32

Sorry wij gebruiken enkel OKO BEST ! Een ecologisch verantwoorde houtkorrel die makkelijk recycleerbaar is. Door omstandigheden (we hebben van bij de dealer 24 zakken van 40 liter ontvangen, maar dat is een ander verhaal) zullen we nog een tijdje doorgaan met dit merk. Overigens een zeer goede korrel. Makkelijk om klontertjes edm uit te vissen. Geen geurhinder. Licht van gewicht, ideaal voor in de vuilzak ! Onze katten maken er geen probleem van. Gelukkig ! :heart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 16 augustus 2010 - 11:06

Wij hebben een tijdje houtkorrel gebruikt maar vond dat erg ruiken.. Nu dus terug petplus

Guest_Nico van sarahtje_*
Guest_Nico van sarahtje_*

#9 Geplaatst 16 augustus 2010 - 14:03

Wij gebruiken ook Cat's best eco plus en zijn er tevreden van.
Nu moet ik zeggen dat we regelmatig van soort korrels veranderen en ze maken er geen problemen van.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 16 augustus 2010 - 14:09

Ik heb ook zo'n poes... die wil enkel op zeer fijn snel absorberende kattenbakvulling gaan.
Ik gebruik petplus omdat die het minste stinkt