Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Kittentje gaat dood ! ( is gestorven :( )

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#46 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:01

[quote name='Serenity']@ Veerle, ja dat vind ik ook :evil: Zoiets laat ik nooit meer gebeuren.En erbij zeggend, een kitten op 3 dagen beseft toch nog niet veel :onzeker: Hard door het vak, want verder een goede dierenarts.

daar heb je dik gelijk in - is een verkeerde houding van je dierenarts - jij kent het kitten wel al 3 dagen en het betekend heel veel voor jou en het kleintje voelt wel of het hem/haar goed gaat of niet.

beslissingen volledig overgeven aan de dierenarts doe ik ook niet maar als het echt niet meer gaat - en dan heb ik geprobeerd om de hemel en aarde te verzetten (net zoals jij ook en iedere andere persoon die zo'n kleintjes hebben helpen geboren te worden) - dan vraag ik haar om te komen om het kleintje te laten inslapen en ze komt (zelfs als is het maar 1 dag oud - geboren met open gehemelte daar is niets aan te doen - weet ze dat het heel moeilijk is voor mij) gelijk hoe laat het is.

ik duim voor de overige babies.

gr.

veerle

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#47 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:03

Veel sterkte gewenst..

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:10

Oh wat verdrietig, heel veel sterkte, je hebt gedaan wat je kon :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:56

veel sterkte met dit verlies :( :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#50 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:59

heel veel sterkte

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 02 augustus 2010 - 21:12

Heel veel sterkte, een doodstrijd kan echt erg zijn en lang duren. maar op het moment dat het kitten blauw is en de hartslag is gedaald, dan is hij gelukkig niet echt meer bij bewustzijn. Hji piept en ademt nog wel maar dan is het eecht wachten tot het hartje stilvalt (dit is bij kinderen ook zo (mssn cru gezegd)) Het enige wat je dan kan doen is de lieverd bij je pakken, aaien, en eigenlijk hopen dat je een dierenarts vindt wel het kitten wil doen inslapen. Ik ben er zeker van dat onze dierenarts dit zelfs in het midden van de nacht zou doen.
Maar begrijp ik het goed? heeft er dan geen dierenarts naar gezien? het was mssn een aangeboren afwijking, Heb je er foto's van getrokken, Mssn zijn er mensen hier die kunnen zeggen wat het was.
Niettemin is het een verschrikkelijke ervaring :hug: :hug:

Bewerkt door Kathleen, 02 augustus 2010 - 21:18.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#52 Geplaatst 02 augustus 2010 - 22:22

Serenity zei:

@ Veerle, ja dat vind ik ook :evil: Zoiets laat ik nooit meer gebeuren.En erbij zeggend, een kitten op 3 dagen beseft toch nog niet veel :onzeker: Hard door het vak, want verder een goede dierenarts.

@ amazing dolls : Nee dat zou ik niet kunnen, alles door de DA laten beslissen...Ik wil altijd doen wat ik denk dat ik moet doen, zodat als het diertje komt te sterven, ik weet dat ik alles gedaan had wat in mijn macht was en dat dit volledig mijn keuze was zonder spijt van "was dit wel het beste".Overleg met DA is iets anders...

Moest het ooit nog nodig zijn zou ik dierenartsen blijven bellen tot ik eentje zou vinden die het diertje uit zijn lijden wil verlossen.Dat is de laatste liefdesdaad dat je nog kan doen, hem verlossen van de pijn.

Maargoed, ik ben superblij dat de andere kittens het goed stellen.En hopen dat dit zo blijft want anders zou het pas echt hel zijn...Maar we denken positief :)

Misschien een beetje verkeerd uitgelegd: ik heb met mijn DA vooraf overlegd indien er een kitten zou geboren worden met een ernstige afwijking, geen overlevingskansen, .... maar wou dit op een moment overleggen zonder een ziek kitten. Op het moment zelf ben ik dan veel te gevoelig, zou verkeerde beslissingen nemen.
Mijn Da weet wat ik wil, en zal me eraan laten herinneren op het moment supreme.

Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#53 Geplaatst 02 augustus 2010 - 22:52

veel sterkte

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#54 Geplaatst 02 augustus 2010 - 22:58

:hug: :hug: Veel sterkte. :hug: :hug:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 02 augustus 2010 - 23:10

:hug: :hug: :hug:
dit doet altijd pijn...

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 02 augustus 2010 - 23:41

't Is helemaal niet flauw dat je huilt om het kitten.  Die katjes van ons, stelen ons hart, no matter what.  Gelukkig is hij in jouw liefdevolle armen overleden...
Veel sterkte gewenst... :hug:
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens