Spring naar inhoud

- - - - -

7 bolletjes nieuwe foto's!!, blz 7

• Log in om te reageren
124 reacties op dit onderwerp
Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#91 Geplaatst 04 augustus 2010 - 16:21

Gefeliciteerd met de 7-ling :flower:

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#92 Geplaatst 04 augustus 2010 - 18:51

Wat een prachtig nestje zeg, hoop op een hoop foto's hihi..
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#93 Geplaatst 04 augustus 2010 - 19:06

ik heb vanmiddag geprobeerd om ze bij te voederen , maar pff, da is nie simpel hoor :p
ik krijg er geen druppeltje in, ik durf ze maar amper oppakken, bij de grotere is dat gewoon bekje open en spuiten maar :d , maar dat durf ik hier niet hoor, hopelijk kan mama het voorlopig aan, ik zal wel overnemen als ze wat groter zijn

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 04 augustus 2010 - 19:17

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#95 Geplaatst 04 augustus 2010 - 22:37

Gefeliciteerd met de kittens..pff 7 zijn er wel veel hoor!! 1 van mijn katten is 4 1/2 week geleden bevallen van 4 kittens en mn andere kat 3 weken geleden van 3 kittens...dus heb er ook 7 rondlopen. Maar de kat die 3 weken geleden bevalling is, is daarna ziek geworden..dus de andere mama vangt die kittens op...dus voor haar is het ook wel zwaar met 7 kittens. Heb die 3 kleintjes in het begin dan ook bijgevoerd zo nu en dan omdat ze steeds weggeduwt werden door de grotere kittens. Vooral 1 kitten had het zwaar, die woog na een week ook 40 gram minder dan die andere 2 kittens...terwijl ze bij de geboorte hetzelfde gewicht hadden. Ik had eerst een flesje om ze bij te voeren, maar dat werkte voor geen meter...spuitje is echt veel beter. Is wel lastig als ze zo jong zijn..ze willen vaak niet, maar je moet het gewoon blijven proberen..op een gegeven moment krijgen ze het wel door. De kleinste ben ik vandaag ook weer ff gaan bijvoeren, want die bleef maar piepen..gelukkig stribbelde het nu niet tegen:P

Nou succes met alle kittens!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#96 Geplaatst 04 augustus 2010 - 23:00

Kan zijn dat mamma voor nu nog wel voldoende voeding heeft en kittens die geen honger hebben zullen zich niet laten voeden. Laat de moeder maar alles eten wat zij lust want ze geeft nu heel veel aan de voeding voor de kittens.

chanatas
chanatas
  • 5.271 berichten
  • 1 katten

#97 Geplaatst 05 augustus 2010 - 01:19

Sihirci zei:

Kan zijn dat mamma voor nu nog wel voldoende voeding heeft en kittens die geen honger hebben zullen zich niet laten voeden. Laat de moeder maar alles eten wat zij lust want ze geeft nu heel veel aan de voeding voor de kittens.

Zo mijn kat heeft een eetlust gekregen sinds ze 7 kittens aan het voeden is johh....Ik kan zelf niet eens normaal meer eten, want als ik ga eten springt ze al op mn schoot, of ze nou net gegeten heeft of niet dat maakt niet uit haha...ze is opzich niet heel dik geworden, maar heeft wel een behoorlijke hangbuik nu..is dit normaal?? Ook heeft ze al een tijdje diarree..is dit erg? Ze eet natuurlijk de ontlasting van de kittens op en ze eet ook papvoer van de kittens, wat miss wel tot diarree lijdt...geeft haar nu wat gekookte kip..(rijst lust ze niet)...dus hopelijk krijgt ze daar een wat betere ontlasting van.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#98 Geplaatst 05 augustus 2010 - 02:22

Hoe zouden wij eruit gaan zien als er voortdurend drinkende kindjes aan onze borsten hingen en nog maar kort geleden zwanger waren en een bevalling hadden gehad....... IEKS  weg met alle spiegels :trance: :o :goofy:

Zolang moedertje de kittens voedt zal ze niet snel aankomen hoor, he leeuwendeel van haar eten gaat naar de borstvoeding.

Wat doe je in de pap voor de kittens, als daar koemelk inzit dan kan dat wel de oorzaak van de dunne ontlasting zijn. Gekookte lever stopt en rauwe lever laxeert, als mams dus kippenlevertjes lust die even ( minuut of 7 ) gekookt zijn dan helpt dat de onlasting weer steviger te maken.
Lever niet vaker dan eens per 8 tot 10 dagen aanbieden.
Als ze ook rauw vlees lusten dan zijn kipvleugeltjes zonder vel wel goed, het rauwe bot maakt de ontlasting ook droger.

Let op nooit bot geven dat verhit is geweest... door het verhitten veranderd de struchtuur en wordt bot glazig waardoor er vlijmscherpe splinters vanaf komen.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#99 Geplaatst 05 augustus 2010 - 11:39

hier gaat het goed, ze zijn allemaal goed bijgekomen sinds gisteren en ons kleintje is zelfs 10 gr bijgekomen, dus voorlopig geeft ze voldoende melk aan iedereen, ik was een gebakken visje gaan halen voor ons, maar ja wie denk je dat het ondertussen op heeft .... juist :p moeders zat zo zielig te kijken dus heb ik het maar aan haar gegeven, weg visje :lachen:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#100 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:39

2 daagjes oud en alles gaat goed, op de laatste foto de zwarte is ons minietje

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2303.JPG
  • IMG_2304.JPG
  • IMG_2305.JPG
  • IMG_2306.JPG
  • IMG_2307.JPG
  • IMG_2308.JPG

Bewerkt door tijgertje75, 05 augustus 2010 - 12:48.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#101 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:49

Ach dat verdient ze ook na zo zware arbeid :heart: , Sorry voor je visje!! O:) Ben echt blij dat het zo goed gaat :thumb:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#102 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:50

:love4:

het zwarte ga je wel Mini noemen zeker ;)

poesie
poesie
  • 2.119 berichten
  • 6 katten

#103 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:53

:love4: :love4: :love4: :love4:
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#104 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:07

Elfonia zei:

:love4:

het zwarte ga je wel Mini noemen zeker ;)

ik denk het wel ja, ze is  sinds de geboorte al 15 gr bijgekomen, dus ze gaat het wel halen hoor :jump: :jump:

Guest_sjoklat_*
Guest_sjoklat_*

#105 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:12

heel mooi