Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens introduceren.... Enige tips?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#1 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:35

Binnen enkele weekjes komen onze 2 nieuwe brit bolletjes thuis.
We hebben nog een brit dametje van bijna 5 en is gewend om de aandacht alleen te krijgen, nu mijn vraag...
Hoe kan ik hen best kennis laten maken bij thuiskomst, zodat ik enge gevechten of rake klappen het meest kan vermijden?

Groetjes Marleen en Musty x

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 02 augustus 2010 - 20:51

Kijk eens in het hoekje gedrag en opvoeding, daar vind je al heel wat tips. Ook als je bij de zoekfunctie 'introduceren' intypt, vind je reeds verscheidene gelijkaardige topics :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#3 Geplaatst 02 augustus 2010 - 23:34

Voor nieuwkomers heb ik altijd een bench of kooi klaarstaan en daar gaan ze in als de katten die hier al wonen hun rondje kamer doen om de geur van de nieuweling(en) op te snuiven. Allen geef ik hetzelfde geurtje en omdat parfum en dergelijke vaak giftig zijn gebruik ik mijn okselgeur, die is voor allen vertrouwd en katten duiken zo graag in gedragen kleding dus lijken ze dat aantrekkelijk te vinden. Na een klein uurtje of korter gaat de kooi open als er geen heftige uitvallen zijn en dan mogen ze elkaar nasluipen om dan allemaal iets extra lekkers  aan eten aangeboden te krijgen, als ze eenmaal dicht bij elkaar hebben gegeten is de kou voor een groot deel uit de lucht.

Verwilderde katten bied ik ook een hand met mijn eigen geur aan en dat is meestal een goede introductie.

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#4 Geplaatst 06 augustus 2010 - 16:54

bedankt voor de goede tips! ik ga er zeker gebruik van maken, ik heb nog een oude honden bench staan, zal ook wel kunnen dienen :)

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 06 augustus 2010 - 17:12

geen idee, succes ermee :geluk: :geluk:

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#6 Geplaatst 13 augustus 2010 - 23:28

toch bedankt tijgertje :d

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#7 Geplaatst 13 augustus 2010 - 23:29

PeggyJ zei:

Kijk eens in het hoekje gedrag en opvoeding, daar vind je al heel wat tips. Ook als je bij de zoekfunctie 'introduceren' intypt, vind je reeds verscheidene gelijkaardige topics :geluk: :geluk: :geluk:

Jouw tip was zeer nuttig ! bedankt hiervoor :loveshower:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 13 augustus 2010 - 23:47

ik zet nooit nieuwkomers in een bencht bij mij worden ze gewoon in de huiskamer gezet en met dat de nieuwkomer langer is word er een kat van mij bij gezet. bij mij wennen ze alleen in de huiskamer en mogen verder nergens anders. totdat ze gewend zijn dan gaat de deur open naar de rest van het huis. tot op heden nog geen problemen mee onder vonden
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 17 augustus 2010 - 12:23

:geluk:

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#10 Geplaatst 17 augustus 2010 - 12:50

Thanks, de kittens zijn nu 4dagen hier en met jullie tips, is het wel ok denk ik. Ze lopen vrij rond met musty, er word al niet meer geblazen, musty geeft de indruk dat ze wil spelen met hen, maar uiteindelijk bedenkt 1 van beide partijen zich en blijft iedereen stokstijf staan hihihi.
Als ik weg ga zet ik ze wel appart, je weet maar nooit en zo een kitten is nog zo kwetsbaar.
Bedankt voor de goede tips!!! :dancer:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 17 augustus 2010 - 13:26

Wat leuk dat het al zo goed gaat zeg!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:13

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#13 Geplaatst 19 augustus 2010 - 20:45

dat ook mede door de vele info die ik op dit forum heb gelezen hoor, ik ben echt blij deze site te kennen :LOL:

Al zoveel gelezen, geleerd en gelachen!!!