Spring naar inhoud

- - - - -

wat nu?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 02 augustus 2010 - 21:02

Zoals jullie allemaal weten, gaat het met mijn vijftal hier samen goed, heel goed zelfs. Zita was na de komst van Nelleke een beetje stiller geworden (het is een katje dat graag de kat uit de boom kijkt), maar die is terug opengebloeid na de komst van Bebbel. De vier katjes die binnen blijven, spelen samen, knuffelen samen, slapen samen. Af en toe is er wel eens een grommeke, maar dat komt zelfs in het beste huishouden al eens voor he.
Gabriël was tijdens de winter de hele dag binnen. Hij ging enkel eens buiten voor een plasje en een kakje. Nu met de zomer vertrekt hij 's morgens, komt hij af en toe eens langs en 's avonds komt hij terug binnen. Normaal gezien mag hij 's avonds na 20 uur niet meer buiten. Maar als hij thuiskomt, wordt hij geknuffeld door alle katjes. Dit weekend lag hij weer samen te slapen met Nelleke.
Bebbeltje wil ook wel eens bij hem liggen, maar dan begint ze altijd te spelen en dat vindt hij minder leuk. Als hij ligt te slapen, wil hij verder slapen.

Waarom zo een lang verhaal? Omdat ik daarnet iets gezien heb waar ik niet goed van ben: Gabriël zat buiten in de ren (toch nog even proberen of hij even naar buiten mag) en Bebbeltje komt ook in de ren, spelen met haar muisje... en plots spring Gabriël op haar en bijt haar in de keel. Niet in de nek dus, maar in de keel. Eerst wou ik ze even laten doen (maar ik hield ze wel in de gaten) tot Bebbeltje begon te hoesten... Het rare is dat Bebbeltje dus geen kik gaf toen Gabriël haar beet. Ik zie ook geen wondjes, dus het kan zijn dat het er erger uitzag dan het eigenlijk is. Maar als ik Gabriël met een speelgoedmuisje speelt, bijt hij toch ook tamelijk hard door (meneer is gewoon om muizen en vogels op te jagen). Dus ik kreeg echt schrik...
Nadat ik Bebbeltje gecontroleerd had, is ze ook gewoon verder gaan spelen... (Gabriël zit nu achter de zetel omdat het dondert).

Wat nu? Is dit toch tamelijk normaal gedrag? Gabriël die aan Bebbel wil tonen dat hij hier de baas is? Of is er iets ergers aan de hand?

Ik moet wel zeggen dat Gabriël niet goed weet wat spelen is. Als hij speelt, is het altijd tamelijk wild...

Bewerkt door Joloka, 02 augustus 2010 - 21:05.

Geplaatste afbeelding

Guest_Nudelchen_*
Guest_Nudelchen_*

#2 Geplaatst 02 augustus 2010 - 21:31

*Ik geloof niet dat je een reden moet hebben om bezorgd te zijn. Vooreerst niet. Kan zijn dat hij alleen spelen wil en hoe je ook al gezegd hebt, speelt Gabriel wild. Doch zou je beter maar een oogje daarop houden hoe het verder ontwickelt en niet dat hij mischien ook aggressiv werd tegenover de anderen. :rub: :rub: *

Bewerkt door Nudelchen, 02 augustus 2010 - 21:33.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 03 augustus 2010 - 08:35

Ik heb er even een nachtje over geslapen en heel veel nagedacht: zou het kunnen dat Gabriël wou dat Bebbeltje naar binnen ging? Gabriël heeft dus heel veel schrik van onweer en hij zit normaal gezien altijd ruim voor het onweer begint achter de zetel. En ook als hij 's avonds niet meer buiten mag, dan probeert hij nog wel eventjes maar eigenlijk legt hij zich dan vrij vlug in een mandje of in de zetel te slapen.
Gisteren dus niet: hij bleef aan de deur van de ren staan (misschien wou hij vluchten voor het onweer?). En het was net voor de eerste knal kwam dat hij zo reageerde tegen Bebbel. Misschien wou hij haar beschermen?

Moet wel zeggen dat hij precies geschrokken is van zichzelf. Ok, hij zat achter de zetel weggekropen en kwam er pas na een hele lange tijd van achter en toen kroop hij direct in een holletje van de krabtoren. Ik heb dan beslist om hem mee te nemen naar boven zodat hij eventjes op zijn gemakje kon zijn, maar hij durfde ook niet echt. Hij kwam naar de deur maar zodra hij een andere kat zag, kroop hij terug in dat holletje en dan zag je hem zo triestig kijken :cry: . En dan heb ik uiteindelijk de toren naar de deur verplaatst, de deur opengezet en dan is hij vlugvlug naar boven gerend. Normaal komt hij dan bij ons liggen. Maar nu is hij onder het bed van de zoon gekropen en  daar de hele nacht blijven zitten :onzeker: . En pas deze ochtend is hij om 6 uur bij mij gekropen (nadat Dirk naar het werk vertrokken is) en mocht ik hem amper strelen. Uiteindelijk zijn we dan samen terug in slaap gevallen en werd ik wakker door lieve kussentjes op mijn voorhoofd...
Nu, ik ben er toch nog helemaal niet gerust in :(

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 03 augustus 2010 - 08:39

volgens mij wou hij toch gewoon spelen , hier gebeurd dat ook wel eens :hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 augustus 2010 - 18:57

Sorry, kan je geen raadgeven, heb het gedrag nog nooit gezien :catnoknow . Maar het zou wel eens kunnen dat het ietsmet het aankomende onweer te maken had. Hopelijk heeft iemand anders het ook al voor gehad en kan je raad geven :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:00

Lutje, ik denk dat zolang het geen repetitief gedrag wordt, dat je je geen zorgen moet maken... Idd, het kan zijn dat het met het onweer te maken had... Kijk de kat nog maar even uit de boom ;)
:hug:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:01

Ellenita zei:

volgens mij wou hij toch gewoon spelen , hier gebeurd dat ook wel eens :hug: :hug:

In de nek bijten ok, maar in de keel bijten?

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:17

Joloka zei:

In de nek bijten ok, maar in de keel bijten?

ja hoor ,
gebeurd hier wel eens om te spelen !
in t begin schrok ik ook maar ze laten geen kik en spelen gewoon samen en verder!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:21

casper is vorige week door charlie aan de keel genomen en charlie deed als een leeuw met zen kop links en rechts zwaaien en daar vloog casper , daarna niets aan de hand , gewoon even een ruzietje

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:58

Ok, nu ben ik toch al iets geruster :hug: :hug: :hug: . Maar ik denk dat Gabriël er zelf ook van geschrokken is (in tegenstelling tot Bebbeltje die gewoon verder speelde).

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 03 augustus 2010 - 21:08

:hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 03 augustus 2010 - 21:55

Lutje als ik je zeg dat je je geen zorgen moet maken, ben je dan gerust?
Voor zo'n eenmalig gedrag moet je niet panikeren. Moest het meer voorkomen, dan moeten we zoeken naar een oorzaak. Nu is dat echt niet nodig. Geef hem maar een heel dikke knuffel.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 04 augustus 2010 - 09:07

Lies zei:

Lutje als ik je zeg dat je je geen zorgen moet maken, ben je dan gerust?
Voor zo'n eenmalig gedrag moet je niet panikeren. Moest het meer voorkomen, dan moeten we zoeken naar een oorzaak. Nu is dat echt niet nodig. Geef hem maar een heel dikke knuffel.

Ja mama Lies ;) , ik geloof je. Ik heb het ook niet meer gezien. Gisteren stonden Bebbel en Gabriël neus aan neus en alles ging heel vlotjes. Misschien dat Bebbeltje nu ook inziet dat ze bij Gabriël de baas niet mag spelen :oops: .
Vannacht mochten Gabriël en Zita mee naar boven (Zita ging zogezegd bij Katrijn slapen) maar ze lagen allebei heel dicht bij elkaar op de plaats waar normaal mijn benen liggen O:) . Kan je je voorstellen hoe ik de nacht heb doorgebracht? (maar het was toch wel genieten). :love:

Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 04 augustus 2010 - 09:16

Als ik soms zie hoe Ibse (ok, da's een hond, maar weegt toch bijna 9kg) en Chopin met elkaar omgaan hou ik soms ook mijn hart vast. Maar het blijft altijd bij wilde spelletjes en het bijten blijft tot elkaar nat zabberen. Soms haal ik ze wel uit elkaar, als het er echt te wildaan toe gaat, maar als ik soms zie, Ibse die chopin aan hzijn nek naar binnensleept en daar verder rollebollen, Chopin die aan Ibse haar poten hangt of op haar hoofd zit te trommelen. Ik denk dat als ze elkaar echt klwaad willen doen iemand wel zo slim zal zijn om lawaai te maken of om veiligere oorden op te zoeken. En idd mssn was Gabriêl wat van slag. maar ik denk dat Bebbeltje ook wel haar plan kan trekken. :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk