Spring naar inhoud

- - - - -

Afscheid genomen van Flox en Bruno

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#1 Geplaatst 03 augustus 2010 - 08:48

Ik moet eventjes mijn gevoel kwijt,

Gisteren hebben we afscheid genomen van Flox en Bruno, de twee lapjes zusjes van 16 weken oud. Ze zijn naar een ander gezin in de omgeving.

Heel erg wrang, dubbele, falende, schuldige gevoelens omdat ik ze niet kon houden..

Mijn oudste dochter van 3 jaar zit hevig te kampen met astma. het laatste jaar is ze 9x opgenomen in het ziekehuis voor behandling van benauwdheid en aanvallen. Helaas zondag avond was het weer raak! Rebecca werd weer te benauwd en zijn weer met haar naar de Spoed Eisende Hulp gegaan. Daar werd ze accuut elk half uur verneveld met atrovent en ventolin. 2 weken geleden was het ook weer raak met Rebecca en heeft de Kinderarts een allegie test aangevraag, dmv wat bloed. Hier kreeg ik gisteren de uitslag van en wat blijkt, Rebecca is allergies voor Katten. Die allergie zorgt er dus telkens voor dat ze benauwd word en in het ziekhuis beland.

Gisteren middag mochten we weer met Rebecca naar huis en hebben we zitten praten over Milou, Flox en Bruno. Mijn man drong er direct opaan dat zowieso de twee kleintjes moesten gaan om de gezondheid van Rebecca voorrang te geven. Met veel hartezeer en vele tranen heb ik een advertentie gezet op marktplaats en wonder boven wonder kreeg ik vrijwel gelijk telefoon. Een vrouwtjes uit de regio, die wilde ze heel erg graag hebben. Ze vertelde dat ze een paar weken geleden haar 2 katten heeft moeten laten inslapen vrij kort na elkaar, ze waren 23 en 15 jaar oud geworden, maar ze wilde dolgraag 2 nieuwe hummeltjes om voor te kunnen zorgen.

Ik heb haar alle documenten van Flox en Bruno mee gegeven, boekje van DA en hun speeltjes en mandje en weg was ze, tesamen met mijn 2 mooierdjes :cry:

Wat voel ik me slecht, niet normaal meer. Ik weet dat dit moest voor mijn dochtertje dr gezondheid maar gemakkelijk is het allerminst. Milou en haar kleintje die blijven , sowieso totdat Moby oud genoeg is om naar een nieuwe huis te gaan. Ik zit er vurig op te hopen dat het met alleen Milou, wel zal gaan met Rebecca, Milou is mijn maatje, ik zou kapot gaan als ik haar niet kan houden..

Ik weet dat ik het beste voor mijn dochter heb gedaan, maar waarom voel ik me dan zó ellendig schuldig???

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2010 - 08:51

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 03 augustus 2010 - 08:57

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#4 Geplaatst 03 augustus 2010 - 09:06

Sommige mensen gebruiken allergie als excuus om hun katten weg te doen,maar ik dacht al helemaal anders toen mijn dochter de allergie-testen moest ondergaan wegens chronische sinusitis.Het bleek negatief,maar indien ze wel allergisch was geweest,dan had onze schat (de kat,natuurlijk)ook moeten gaan.Met heel veel pijn in het hart,maar kinderen komen nu éénmaal altijd op de eerste plaats.Ik begrijp je,want had het hier zo geweest,dan zou het gepaard zijn gegaan met héél veel verdriet.Je hebt het goede gedaan,maar natuurlijk doet het ook pijn dat je je katten moest afgeven.Jouw schuld is het niet,je hebt gedaan wat een goede moeder doet :hug:

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 augustus 2010 - 09:17

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#6 Geplaatst 03 augustus 2010 - 09:18

sandra25 zei:

Sommige mensen gebruiken allergie als excuus om hun katten weg te doen,maar ik dacht al helemaal anders toen mijn dochter de allergie-testen moest ondergaan wegens chronische sinusitis.Het bleek negatief,maar indien ze wel allergisch was geweest,dan had onze schat (de kat,natuurlijk)ook moeten gaan.Met heel veel pijn in het hart,maar kinderen komen nu éénmaal altijd op de eerste plaats.Ik begrijp je,want had het hier zo geweest,dan zou het gepaard zijn gegaan met héél veel verdriet.Je hebt het goede gedaan,maar natuurlijk doet het ook pijn dat je je katten moest afgeven.Jouw schuld is het niet,je hebt gedaan wat een goede moeder doet :hug:

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Het is vreselijk maar voor je kind heb je alles over. Raisa is ook nogal allergisch uit gevallen en ik heb voor dat we de poezen in huis namen haar ook eerst laten testen en dat was negatief maar dat wil eigenlijk nog niet alles zeggen hé, het kan soms ineens op komen zetten.
Heel erg veel sterkte en dikke :hug:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 augustus 2010 - 09:24

Soms zijn kinderen allergisch aan katten, maar reageren ze niet op katten die in hun eigen huis wonen. Zo ook mijn dochters. Beiden allergisch aan katten en de jongste aan honden. maar toch reageren ze niet op de dieren hier in huis. Bij mijn vriendin is het ook zo, één van haar zonen is sterk allergisch, maar ook niet aan de katten die bij hen wonen. Blijkbaar maken ze daar een soort eigen immuniteit tegen op; Mssn als alle kleintjes uit huis zijn lukt het wel. En verder , tja, extra alle voorzorgsmaatregelen nemen voor allergische kinderen hé. :hug:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#8 Geplaatst 03 augustus 2010 - 09:28

dank jullie wel, doet goed dat onze beslissing ondersteund word maar des te lastiger, juist omdat we Flox en Bruno zo graag om ons heen hadden en lief koosden.

Ik hoop idd dat Rebecca wel tegen Milou kan.. Milou is immers al bijna 2 jaar bij ons en Flox en Bruno hadden we net een goede 8 weken.

Maar het gemis zal echt nodig moeten gaan slijten...

Guest_Wenneke_*
Guest_Wenneke_*

#9 Geplaatst 03 augustus 2010 - 09:29

Sterkte!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 03 augustus 2010 - 09:33

:hug

sisi
sisi