Spring naar inhoud

- - - - -

Buurt in Willebroek kampt met ernstig geval van kattenverwaarlozing

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 03 augustus 2010 - 13:47

De Willenbroekse Vinkstraat heeft klacht ingediend wegens ernstige kattenverwaarlozing."tientallen dieren lopen er zwaar ondervoed rond, sommige poezen hebben nog nauwelijks een pels en door de honger zijn ze compleet verwilderd" de gemeente doet niks zeggend de bewoners.

Het probleem sleept volgende de bewoners al jaren aan,maar deze warme zomer is het erger dan ooit.De bron van ergernis is een leegstaand huis waar sinds een 4tal jaar de kattenpopulatie uit haar voegen barst.
Vorig jaar overleed de bejaarde bewoonster en sindsdien worden haar katten -minstens 20-aan hun lot overgelaten.
Katshelter Allemaal Poezen uit kruibeke is op de hoogte van het probleem en heeft intussen al een paar katten opgevangen.Maar op dit moment is er geen plaats meeren blijft de rest dus ter plekke.
Blijkbaar waren de dieren praktisch een heel jaar in dat huis opgesloten geweest.Sommige poezen hebben nauwelijks een pels.Het is zuivere inteelt.Ze zijn misvormd,hebben hoge poten, zijn graatmager.De ergste gevallen zijn ondertussen gestorven.
Een maand geleden was er een nieuw nest geboren verklaart een buur die hoorde de arme poesjes miauwen,de derde nacht was het plots stil. de Kittens hebben het niet gehaald.
Zopas is nog een zwart poesje gestorven, de borstkas van het diertje groeide niet mee,met fatale afloop.
De katten geven enorme overlast aan de bewoners.De katjes doen hun behoefte in de tuinen en dat zorgt voor enorme geurhinder.
De eigenaar edwin De Bondt erfde het "kattenhuis" vorig jaar van zijn overleden moeder en beweert dat er geen enkel probleem zou zijn.

HELP DEZE KATJES
De bewoners van de Vinkstraat hopen dat de katjes zo snel mogelijk een goede thuis krijgen.daarom doen ze een oproep een kandidaat adoptiegezinnen die zich over één of meer poezen willen ontfermen.
Mail naar slootswendy@hotmail.com

bron:Dag Allemaal 3 augustus 2010

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2010 - 13:49

ik dacht toch dat willebroek een zwerfkatten beleid had...

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#3 Geplaatst 03 augustus 2010 - 13:56

Hoe erg! hop dat er vlug een oplossing komt voor die poezels!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 03 augustus 2010 - 13:58

Arme poezels ik hoop dat er snel een oplossing komt!
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 03 augustus 2010 - 15:49

:(

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 03 augustus 2010 - 16:09

Is het de bedoeling dat we mensen bij voor en achternaam noemen hier?
Ik bedoel, allemaal heel erg enzo, maar volgens mij mag je niet deze meneer zo hier noemen.

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 03 augustus 2010 - 16:10.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 augustus 2010 - 16:32

Ginger-en-Noortje zei:

Is het de bedoeling dat we mensen bij voor en achternaam noemen hier?
Ik bedoel, allemaal heel erg enzo, maar volgens mij mag je niet deze meneer zo hier noemen.

Lol.
Als het in een roddelboekje staat met een oplage van meer dan 1 miljoen zal het op kattensite wel niet veel uitmaken.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 03 augustus 2010 - 16:38

Wat ik niet snap (en dat is niet om stenen te gooien, maar gewoon een opmerking): de kattenopvang is op de hoogte, maar heeft op dit moment geen plaats: ok, snap ik. Maar kunnen ze ondertussen de katten niet castreren, steriliseren zodat er geen verdere nestjes volgen? Zo doen ze het toch ook met zwerfkatten?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 03 augustus 2010 - 17:35

:( :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 03 augustus 2010 - 18:05

Joloka zei:

Wat ik niet snap (en dat is niet om stenen te gooien, maar gewoon een opmerking): de kattenopvang is op de hoogte, maar heeft op dit moment geen plaats: ok, snap ik. Maar kunnen ze ondertussen de katten niet castreren, steriliseren zodat er geen verdere nestjes volgen? Zo doen ze het toch ook met zwerfkatten?

Allemaal Poezen is een VZW die net als andere VZW's momenteel stampvol zit en veel kosten heeft.

Weet je wat het kost om tientallen katten te steriliseren en castreren?
Wij anders wel...
Ik denk dat dit dus het grootste probleem zal vormen.

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 03 augustus 2010 - 18:14

maar volgens mij heef tde gemeente Willebroek een zwerfkattenbeleid om te steriliseren en castreren.  Er is daar een kattenvanger die regelmatig katten vangt daarvoor. dus ik snap niet waarom de gemeente hier niet tussen komt? Is daar al voor naar de millieu dienst getelefoneerd?

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#12 Geplaatst 03 augustus 2010 - 18:27

Hier had weer veel dierenleed voorkomen kunnen worden, indien ze vorig jaar dadelijk na het sterven van dat oud vrouwtje die poezen opgevangen hadden.
Het is geen probleem van nu als ik goed lees. Ga er van uit dat bij een sterfgeval eerder ingegrepen zal worden om die poezen op te vangen dan nu, en zeker in deze tijd van het jaar.
Vraag me af hoe het mogelijk is dat de buren er niet op aangedrongen hebben toen als dat oud vrouwke gestorven is.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 03 augustus 2010 - 18:55

Jeannine zei:

Hier had weer veel dierenleed voorkomen kunnen worden, indien ze vorig jaar dadelijk na het sterven van dat oud vrouwtje die poezen opgevangen hadden.
Het is geen probleem van nu als ik goed lees. Ga er van uit dat bij een sterfgeval eerder ingegrepen zal worden om die poezen op te vangen dan nu, en zeker in deze tijd van het jaar.
Vraag me af hoe het mogelijk is dat de buren er niet op aangedrongen hebben toen als dat oud vrouwke gestorven is.

Tja zo te lezen werd het ge-erfd door haar zoon en als die zegt dat er geen problemen zijn, dan zal er niemand meteen op zo'n moment zich mee bemoeien. Nu is dat wel hoog tijd, ja.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:04

:( :(

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#15 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:32

Ginger-en-Noortje zei:

Tja zo te lezen werd het ge-erfd door haar zoon en als die zegt dat er geen problemen zijn, dan zal er niemand meteen op zo'n moment zich mee bemoeien. Nu is dat wel hoog tijd, ja.

De poezen hebben zo goed als altijd opgesloten gezeten in dat huis, ga er dan ook van uit dat de man die het erfde er niet woonden.Vind dan ook dat het niet geloofwaardig is als hij zegt dat er geen probleem is, en de buren het eerder bij het rechte eind zullen hebben, en het vooral beter weten ook.
Is weer ene van de zovele die wel de erfenis willen ontvangen maar de arme sukkelkes van poezen laat hij aan hun lot over.Voor zo mensen zouden ze een wet kunnen maken zodat ze ook de erfenis niet kunnen houden, en het gebruiken om dieren te helpen. Maar is jammer genoeg te mooi om waar te zijn.