Spring naar inhoud

- - - - -

Buurt in Willebroek kampt met ernstig geval van kattenverwaarlozing

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 03 augustus 2010 - 19:57

Jeannine zei:

De poezen hebben zo goed als altijd opgesloten gezeten in dat huis, ga er dan ook van uit dat de man die het erfde er niet woonden.Vind dan ook dat het niet geloofwaardig is als hij zegt dat er geen probleem is, en de buren het eerder bij het rechte eind zullen hebben, en het vooral beter weten ook.
Is weer ene van de zovele die wel de erfenis willen ontvangen maar de arme sukkelkes van poezen laat hij aan hun lot over.Voor zo mensen zouden ze een wet kunnen maken zodat ze ook de erfenis niet kunnen houden, en het gebruiken om dieren te helpen. Maar is jammer genoeg te mooi om waar te zijn.

Yep, het zijn zijn dieren, dus kan je de kosten niet doorrekenen aan hem? (ben maar luidop aan het denken)

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 03 augustus 2010 - 21:31

Jeannine zei:

De poezen hebben zo goed als altijd opgesloten gezeten in dat huis, ga er dan ook van uit dat de man die het erfde er niet woonden.Vind dan ook dat het niet geloofwaardig is als hij zegt dat er geen probleem is, en de buren het eerder bij het rechte eind zullen hebben, en het vooral beter weten ook.
Is weer ene van de zovele die wel de erfenis willen ontvangen maar de arme sukkelkes van poezen laat hij aan hun lot over.Voor zo mensen zouden ze een wet kunnen maken zodat ze ook de erfenis niet kunnen houden, en het gebruiken om dieren te helpen. Maar is jammer genoeg te mooi om waar te zijn.

Ik bedoelde te zeggen, dat er niet is ingegrepen omdat het hele zooitje vererfd was en dan staan die katten dus simpel gezien niet zonder zorg. Dat ze daarna verwaarloosd werden was natuurlijk wel iets waar eerst tijd overheen ging en nu zijn er dan de problemen. Ik zal hier zeker niet beweren dat die man t allemaal zo goed doet hoor!

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#18 Geplaatst 03 augustus 2010 - 21:42

wea zei:

ik dacht toch dat willebroek een zwerfkatten beleid had...

Inderdaad, DWK moet daar normaal ook in meehelpen, maar dan denk ik dat die katjes recht naar de DA gevoerd worden!!! En niet voor sterilisatie/castratie!

Mss best Fons de kattenvanger contacteren, Willebroek heeft een sterilisatiecampagne, dus moet de gemeente opdraaien voor de kosten en niet de VZW Allemaal Poezen! Toch straf dat deze VZW moet helpen terwijl DWK normaal subsidies trekt van deze gemeente!!!!!! Ze zullen het geld wél opstrijken en anderen het werk laten doen!!!!

Bewerkt door griffel1977, 03 augustus 2010 - 21:46.

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:17

Ik dacht niet dat DWK subsidies kreeg voor de sterilisate/castratie. ik dacht dat apma dat deed. maar als er een eigenaars is, zijn dit geen zwerfkatten.

aiaiai, net gelezen in de krant dat de bewoner nog tot 10 augustus krijgt en dan moeten ze naar het asiel. enne, dat is het asiel in het topic ter herinnering hé :(

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:41

griffel1977 zei:

Inderdaad, DWK moet daar normaal ook in meehelpen, maar dan denk ik dat die katjes recht naar de DA gevoerd worden!!! En niet voor sterilisatie/castratie!

Mss best Fons de kattenvanger contacteren, Willebroek heeft een sterilisatiecampagne, dus moet de gemeente opdraaien voor de kosten en niet de VZW Allemaal Poezen! Toch straf dat deze VZW moet helpen terwijl DWK normaal subsidies trekt van deze gemeente!!!!!! Ze zullen het geld wél opstrijken en anderen het werk laten doen!!!!
Ja dat is in Gent en Brugge net hetzelfde hoor...

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 04 augustus 2010 - 03:31

is een beetje ver van hier anders had ik er hier al wel willen opvangen, het raakt hier overbevolkt ondertussen, 2 katten van mezelf, een opvangkat met 7 kleintjes en nog een nestje opvangkittens van 5 , dus nog een paar erbij maakt ook niet meer uit :x

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#22 Geplaatst 04 augustus 2010 - 11:07

wea zei:

Ik dacht niet dat DWK subsidies kreeg voor de sterilisate/castratie. ik dacht dat apma dat deed. maar als er een eigenaars is, zijn dit geen zwerfkatten.

aiaiai, net gelezen in de krant dat de bewoner nog tot 10 augustus krijgt en dan moeten ze naar het asiel. enne, dat is het asiel in het topic ter herinnering hé :(

Waarom wordt dan de vangkooi van het asiel in Willebroek uitgezet?

Denk dat die katten ten dode staan opgeschreven :(

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#23 Geplaatst 05 augustus 2010 - 11:21

tijgertje75 zei:

is een beetje ver van hier anders had ik er hier al wel willen opvangen, het raakt hier overbevolkt ondertussen, 2 katten van mezelf, een opvangkat met 7 kleintjes en nog een nestje opvangkittens van 5 , dus nog een paar erbij maakt ook niet meer uit :x

Sorry maar ik denk dat het niet verantwoord is als jij nog opvangertjes erbij in huis haalt.

Er zijn weer virus uitbraken in asielen en die virussen verspreiden zich vreselijk snel. Je wilt echt niet meemaken dat kittens plots dood zijn en anderen creperen en weer een enkel moeizaam in leven kan worden gehouden door dag en te dwangvoederen.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 05 augustus 2010 - 11:30

Sihirci zei:

Sorry maar ik denk dat het niet verantwoord is als jij nog opvangertjes erbij in huis haalt.

Er zijn weer virus uitbraken in asielen en die virussen verspreiden zich vreselijk snel. Je wilt echt niet meemaken dat kittens plots dood zijn en anderen creperen en weer een enkel moeizaam in leven kan worden gehouden door dag en te dwangvoederen.

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens...

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#25 Geplaatst 08 augustus 2010 - 14:02

Misschien een domme vraag, maar wat of wie is DWK?

Guest_michael_*
Guest_michael_*

#26 Geplaatst 08 augustus 2010 - 14:21

Hallo,

Wij zijn vrijwilligers van vzw Allemaal Poezen en volgen de situatie al enkele weken op. Er is inmiddels een oplossing uit de bus gekomen. Alle poezen mogen naar een opvang in Nederland. Zij worden nu allemaal gecastreerd/gesteriliseerd, gevaccineerd en gechipt. Na 21 dagen mogen zij de grens over.

Er moeten dus geen opvangplaatsen meer gezocht worden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#27 Geplaatst 08 augustus 2010 - 14:44

Heel fijn :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 08 augustus 2010 - 15:16

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jeannine
Jeannine
  • 1.686 berichten

#29 Geplaatst 08 augustus 2010 - 15:43

Fijn om dit goede nieuws te lezen.
En bedankt voor dat wat jullie gedaan hebt voor die arme schatjes.
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 08 augustus 2010 - 16:47

Gelukkig!!! Ik hoop dat deze poezels allemaal een superlief baasje vinden.