Spring naar inhoud

- - - - -

blauwe oog kleur brit

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 03 augustus 2010 - 15:24

ik heb een vraag en mensen die point fokken of andere mensen die het ook wel weten ;) . wanneer word de oogkleur van een point kitten blauwer? of blijft de oogkleur op een bepaalde leeftijd het zelfde?
Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#2 Geplaatst 03 augustus 2010 - 16:49

De oogkleur van een pointje zie je na de 5e week wat afnemen,soms blijft het wat bleekblauw,maar naarmate het kitten weer ouder wordt ,kan de oogkleur weer wat versterken.
Kijk vooral hoe de oogkleur van de ouders is,zo mooi blauw als de Heilig Birmaan of de Siamees wordt het niet :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#3 Geplaatst 03 augustus 2010 - 16:55

Hier zie ik ze verkleuren tot ongeveer 12 weken. Daarna blijven ze min of meer hetzelfde. we zien wel al een duidelijk verschil bij kittens. Sommige hebben zeer blauwe ogen, anderen wat lichter. Meestal blijft dat hier ook zo als ze volwassen zijn. Ik zie zelden een point kitten met lichte oogkleur nog echt donkerder worden. De donkere oogjes worden wel vaker nog iets lichter.
Kittens van 12 weken met een lichtgrijze oogkleur zullen nooit echt blauwe ogen ontwikkelen.
Tenmiste dat is hier mijn ervaring. Anderen merken dit misschein anders op....?
Op 6-7 weken zien we ze enkel lichter worden, hoe feller dus als baby en kitten hoe mooier blauw als volwassen.

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#4 Geplaatst 03 augustus 2010 - 20:42

Eén van mijn perzen was een point met wit (fout) en zij had ijsblauwe ogen.

Als kitten

Geplaatste afbeelding

volwassen:

Geplaatste afbeelding

Zij heeft altijd lichte ogen gehad.

Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#5 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:15

mijn ervaring met men points komt overeen met die van Feroesti , op 12 weken is de kleur er min of meer , kan zelfs nog iets verbleken , tja dat is nog altijd een beetje moeilijk in te schatten bij de points!

Chriske en de poezels :catwalk2