Spring naar inhoud

- - - - -

papfles geven na 1 dag

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 03 augustus 2010 - 21:31

wie heeft er wat ervaring met papflesjes geven aan superkleine kittens, namelijk van 1 dag oud, ze moeten bijgevoederd worden omdat moeders het nodig vond om er een zevenling van te maken :p , en ze zal het niet aan kunnen om ze allemaal genoeg eten te geven daarom helpen we haar, ik heb wel ervaring met kitten van  3 weken, maar met zulke kleintjes niet
wie heeft wat tips en advies
ik ga de melk van royal canin halen, zou die goed genoeg zijn?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2010 - 21:37

Het beste vind ik persoonlijk de KMR melk, zeker met deze kleintjes?
Hoe zijn de geboorte gewichtjes?
Wel 2 keer per dag wegen om te zien wat ze binnen krijgen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#3 Geplaatst 03 augustus 2010 - 21:45

Heb net Lartae grootgebracht met flesje die was wel 10 dagen oud, oogjes net open. Maar DA stelde toen voor als het nog niet kon met een spuitje te werken in het begin, met eventueel klein rubber slangetje op omdat dat meer als tepel kan fungeren. Ik heb van in het begin tot nu toe (ja ze krijgt het nu nog,afgewisseld nu met gewone kattenmelk) Is dus aan het overgaan, de kitty milk van beaphar gebruikt en de respectievelijke flesjes. Heb me wel nooit aan uren gehouden. Als ze wakker werd en en ze zocht dan gaf ik haar een flesje. Wel zorgde ik de normale hoeveelheid per dag niet te overschrijden, dan merk je zelf eigenlijk wel. Als ze honger hebben en willen drinken. Heb wel een dagboek er op nagehouden om de hoeveelheden te noteren wat ze steeds dronk, en dan wegen. In het begin was dat soms 2ml of 3 ml  en dan vroeg ze na een uurtje terug wat en dan kon dat het dubbele zijn .  Maar dit was een moederloos kitten, die van jou hebben gelukkig hun mama nog :love3: ! Gevolg was wel de eerste 4 weken heb ik dus bijna geen oog toe gedaan :trance: want ook s'nacht held ik het ritme vol, maar het heeft het nodige resultaat opgeleverd en dat is het belangrijkste. Als die van jou wat kunnen bijkrijgen en de eerste dagen toch ook van de moeder zal het wel dik in orde komen hoor ;) Heel veel succes met je mooie kroost!

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 04 augustus 2010 - 03:16

3elfje zei:

Heb net Lartae grootgebracht met flesje die was wel 10 dagen oud, oogjes net open. Maar DA stelde toen voor als het nog niet kon met een spuitje te werken in het begin, met eventueel klein rubber slangetje op omdat dat meer als tepel kan fungeren. Ik heb van in het begin tot nu toe (ja ze krijgt het nu nog,afgewisseld nu met gewone kattenmelk) Is dus aan het overgaan, de kitty milk van beaphar gebruikt en de respectievelijke flesjes. Heb me wel nooit aan uren gehouden. Als ze wakker werd en en ze zocht dan gaf ik haar een flesje. Wel zorgde ik de normale hoeveelheid per dag niet te overschrijden, dan merk je zelf eigenlijk wel. Als ze honger hebben en willen drinken. Heb wel een dagboek er op nagehouden om de hoeveelheden te noteren wat ze steeds dronk, en dan wegen. In het begin was dat soms 2ml of 3 ml  en dan vroeg ze na een uurtje terug wat en dan kon dat het dubbele zijn .  Maar dit was een moederloos kitten, die van jou hebben gelukkig hun mama nog :love3: ! Gevolg was wel de eerste 4 weken heb ik dus bijna geen oog toe gedaan :trance: want ook s'nacht held ik het ritme vol, maar het heeft het nodige resultaat opgeleverd en dat is het belangrijkste. Als die van jou wat kunnen bijkrijgen en de eerste dagen toch ook van de moeder zal het wel dik in orde komen hoor ;) Heel veel succes met je mooie kroost!
dank je wel voor je advies, hier gaat het idd maar om bijvoederen, we zijn bang dat mama anders binnen 2 weken of zo al zonder melk zal vallen, want 's nachts hoef ik ook niet bij te geven, gewoon door de dag

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 04 augustus 2010 - 11:22

Ik kan je geen tips geven maar heb alleen maar bewondering! :flower:
:geluk: :geluk: :geluk:

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#6 Geplaatst 04 augustus 2010 - 13:28

Ik heb ook de kittenmelk van royal canin geprobeerd, en tot hiertoe een goede ervaring, ook kmr  melk heb ik ook al gehad met dezelfde positieve ervaring.
Ik vind hoe kleiner het kitten hoe makkelijker, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Elke dag wegen of ze goed bijkomen :d
Veel succes ermee.
Geplaatste afbeelding

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#7 Geplaatst 04 augustus 2010 - 14:32

geweldig!! ik heb er geen ervaring mee maar vind de tips wel interessant moest het er ooit van komen

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 augustus 2010 - 14:46

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 04 augustus 2010 - 18:34

:geluk: :geluk:

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#10 Geplaatst 04 augustus 2010 - 18:42

inderdaad, hoe jonger het kitten des te gemakkelijker het zal leren drinken aan het flesje. Ik gebruik de flesjes die in de doos kittenmelk van Royal Canin zitten - heb al met spuitjes geprobeerd in het begin maar dat lukte niet zo goed bij mij.

de mama poezen veel extra nat eten - van goeie merken, hé - geven en daar wat van die convalencense van RC tussengemengd en ook van de kittenmelk laten drinken, zodat ze goed op gewicht blijven en melk blijven geven maar met 7 kittens best een paar keer bijflessen.

veel succes,

gr.

veerle

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 06 augustus 2010 - 10:29