Spring naar inhoud

- - - - -

Eventjes schrikken

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:09

Gisterenavond zegt mijn jongste dochter dat Musti (12 jaar) precies een kaal plekje heeft op haar rug.  
Ik bekijk dat even en amai, was dat schrikken ... een kale plek van 1 op 2 cm, verscholen onder wat andere haren.  Geen korstjes, geen bloed of zo...
Meteen paniek natuurlijk, want na alles wat ik hier op het forum al gelezen had over schimmel e.d. ... :s
Vanavond dus meteen naar de DA gegaan.  
Na controle is de diagnose dat ze een reactie heeft gemaakt op iets (plant, beet insect of iets dergelijks).  Aangezien de irritatie op een plaats zit waar ze aan kan, heeft ze daar zo vaak gekrabt en gelikt dat de haren weg zijn.  
Aangezien ze cortisone voor haar astma moet nemen, moet ik die doodeenvoudig verdubbelen en bijkomend een pipetje tegen "de beestjes".
Binnen 1 week tot 14 dagen zou er verbetering zichtbaar moeten zijn.
Nu maar hopen dus.
Geen terechte paniek dus, maar beter voorkomen dan genezen zeker :d
Amai, dat beestje heeft nu toch ook al genoeg gehad de laatste tijd, maar gelukkig is het niks ernstigs O:)

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:12

Gelukkig is het niks ernstig :hug:
Heel veel beterschap voor je schatje !!

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Guest_Nudelchen_*
Guest_Nudelchen_*

#3 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:22

Arme Musti. Blij dat het nix ernstens is. Dikke knuffel voor jouw poesje en een

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:23

Nudelchen zei:

Arme Musti. Blij dat het nix ernstens is. Dikke knuffel voor jouw poesje en een

Geplaatste afbeelding
Danke sehr Nudelchen.  Jij schrijft zo goed Nederlands... heb je in Belgie gewoond?

Guest_Nudelchen_*
Guest_Nudelchen_*

#5 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:42

veerlevs zei:

Danke sehr Nudelchen.  Jij schrijft zo goed Nederlands... heb je in Belgie gewoond?

Ja, ik ben in Belgie geboren, en heb in Deurne bij Antwerpen gewoond. Als ik 22 jaar was, ben ik uitgewanderd en woon nu al 30 jaren in Duitsland. Mijn ma woont in Hoboken en begin September kom ik voor 9 dagen naar Antwerpen op bezoek en dat beduid 8 uren onderwegs en dat voor 260 kilometer. Komme met de trein en moet 3 keer overstappen. Is altijd zo,n miseri. Antwerps spreken kan ik alhoewel ik *veel woorden in der loop de jaren vergeten heb. Ik heb dikwijls een woordenboek notig. Schrijven gaat ook maar ik gebruik een eewigheid om het te schrijven. Dus niet lachen als ik hier ne, hoop fouten schrijf,ne???? :LOL: :LOL: :LOL: *

*

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:46

Nudelchen zei:

Ja, ik ben in Belgie geboren, en heb in Deurne bij Antwerpen gewoond. Als ik 22 jaar was, ben ik uitgewanderd en woon nu al 30 jaren in Duitsland. Mijn ma woont in Hoboken en begin September kom ik voor 9 dagen naar Antwerpen op bezoek en dat beduid 8 uren onderwegs en dat voor 260 kilometer. Komme met de trein en moet 3 keer overstappen. Is altijd zo,n miseri. Antwerps spreken kan ik alhoewel ik *veel woorden in der loop de jaren vergeten heb. Ik heb dikwijls een woordenboek notig. Schrijven gaat ook maar ik gebruik een eewigheid om het te schrijven. Dus niet lachen als ik hier ne, hoop fouten schrijf,ne???? :LOL: :LOL: :LOL: *

*

Ik vind je NL om al 30 in Duitsland te wonen nog heel goed hoor!
Tja... het openbaar vervoer is niet altijd zo erg handig.  Je rijdt niet met de auto?
En ... ik zal niet lachen met je schrijffouten, die maak ik vast en zeker zelf ook wel eens. :goofy:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 04 augustus 2010 - 14:49

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 04 augustus 2010 - 18:33

veel beterschap

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 04 augustus 2010 - 19:08

Beterschap voor Musti! :thumb:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 04 augustus 2010 - 19:18

Veel beterschap :hug:

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 05 augustus 2010 - 20:16

Veel beterschap! :geluk:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 05 augustus 2010 - 22:13

Heel veel beterschap!!!

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#13 Geplaatst 05 augustus 2010 - 22:19

Beterschap voor je Musti

Gelukkig viel het allemaal mee maar hoop wel voor je dat ze inderdaad niet nog meer mee gaat maken. :geluk: