Spring naar inhoud

- - - - -

kunta

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 04 augustus 2010 - 17:56

Mijn kitten Kunta is vier maanden oud en nu reeds een week bij ons.
Alhoewel de deur van de poezenkamer wagenwijd open staat en ze vandaar direct in de living kan,durft ze niet uit de kamer te komen. Als ik haar mee neem,spurt ze direct weer de poezenkamer in. Met de twee andere poezen heeft ze geen probleem zodat ze nu alle drie daar zitten en ik poezenloos!Ook heb ik haar eten al buiten de kamer gezet maar ze durft er niet naartoe.
Wat zouden jullie doen? De deur van de kamer tijdelijk dicht zodat ze verplicht in de living moet blijven? Ik ben bang dat ze het nooit leert en een schuwe poes wordt. :kboe

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#2 Geplaatst 04 augustus 2010 - 18:24

Ik zou nog wat geduld tonen, er veel mee spelen en haar laten wennen aan jou en de omgeving. Geef ze af en toe wat lekkers bij jou (kattenmelk bvb), en dan zal het wel los lopen. Ons vroeger katje kroop steeds onder de kast en achter de zetel, ze is er uiteindelijk ook van achter gekomen.
Ik zou haar zeker niet forceren.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 04 augustus 2010 - 18:30

Ik zou haar laten doen. Nette heeft hier ook 4 dagen in de kattenkamer geleefd alvorens ze naar buiten durfde komen. Ik ging dan gewoon een paar keer per dag bij haar op de kamer zitten. Sommige poezels hebben meer tijd nodig, als je wil dat ze ook bij jou komt, kan je best gewon bij haar op de kamer gaan zitten, boekje lezen of een beetje verleiden met een speeltje, snoepje. Naarmate ze je beter leert kennen zal ze ook meer op verkenning durven gaan. Verplaats jezelf meer en meer naar de deur, dan juist buiten de kamer tot ze mee naar buiten durft op eigen tempo. :geluk: :geluk: :geluk:

Bewerkt door PeggyJ, 04 augustus 2010 - 18:30.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 04 augustus 2010 - 18:39

Het is nog maar een weekje.
Geef haar nog wat meer tijd, dan kun je haar inderdaad in de woonkamer laten. Wel alles kitten-proof maken dan, of ze zit een maand onder de kast ;) .