Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Lucy vannacht bevallen !

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#16 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:09

Hedwige zei:

hallo, hier effe de mama van hedwige.
Ik had nog enkele vragen, mag ik de melk op voorhand klaar maken en dan het flesje opwarmen, bijv voor 's nachts?? dus, dan maak ik de hoeveelheid voor haar 8 a 9 flesjes al klaar en kan ik iedere keer haar flesje vullen en opwarmen?????of moet het iedere keer vers gemaakt worden, en hoeveel geef ik per keer???

Beter om vers te maken, wat al staat zal binnen enkele uren al gaan schiften.

Water kun je wel koken, laten afkoelen en in een schone afgesloten fles in de koelkast bewaren.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#17 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:22

:geluk: :geluk: :geluk:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#18 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:32

In het begin ben ik begonnen met 50ml klaar te maken en hield het in de ijskast fris. Vulde de flesjes op het moment van toediening. Wat niet gedronken werd kieperde ik weg. Dat deed ik zo verschillende malen per dag en/of s'nachts. Het was gewoon makkelijker om met de nodige hoeveelheid melkpoeder die je moet gebruiken. Het is helaas waar wat sihirci zegt dat na enkele uren de melk aan het schiften is . Eens als ze goed en wel vertrokken zijn met de voeding heb je natuurlijk minder verlies als je het zo wil noemen. In het begin was het soms 2ml, 3ml, 5ml en tussendoor eens 10ml.  Het bouwt zich langzaam op. Je vind ook hele uitleg en tabellen met hoeveelheden op www.kruimelhuis.nl  onder fleskittens.

Bewerkt door 3elfje, 05 augustus 2010 - 12:46.

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#19 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:07

bedankt voor jullie reacties hoor :catcurs

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#20 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:14

Persoonlijk vind ik Kittens met en zonder moeder beter.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:55

Hedwige zei:

hallo, hier effe de mama van hedwige.
Ik had nog enkele vragen, mag ik de melk op voorhand klaar maken en dan het flesje opwarmen, bijv voor 's nachts?? dus, dan maak ik de hoeveelheid voor haar 8 a 9 flesjes al klaar en kan ik iedere keer haar flesje vullen en opwarmen?????of moet het iedere keer vers gemaakt worden, en hoeveel geef ik per keer???

Hallo Mama Hedwige ;)
De KMR melk is maximaal 24 uur houdbaar aangemaakt, dus ideaal voor 's nachts.
Wel afgedekt in de koelkast bewaren.
De hoeveelheid per keer is, hoeveel ze drinkt.
Ik laat over het algemeen de kittens drinken zoveel ze willen, vaak is dit maar een paar CC.
Doe de kleine 2 keer per dag wegen.
Houd voor je zelf de graadmeter aan, dat ze over 24 uur genomen moeten zijn gegroeid.
Het is intensief werk. Geeft veel tranen, maar als zo'n kleintje dan groeit ook blijdschap.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_sjoklat_*
Guest_sjoklat_*

#22 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:04

beste hoor, succes

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:15

Heel veel succes.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 05 augustus 2010 - 16:22

Gefeliciteerd en heel veel succes :geluk:

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#25 Geplaatst 05 augustus 2010 - 18:18

Hallo hallo! :)
Zoals beloofd, hieronder foto 's van het lieve poesje ^^ We vermoeden dat het een jongen is.
Het weegt 89 gram, weet niet of het goed is of niet? Is aan jullie, kenners ^^
Hebben het 11 minuten geleden voor de vijfde keer gevoed. We wrijven  steeds mooi over haar buikje en plassertje (denken dat het plassertje  is), ze heeft al wat geplast en al wat strontjes gelegd. We zijn  superblij, alles is dus in orde qua vertering enz.
Natuurlijk is het risico nog niet over, ze kan nog steeds sterven, is  nog geen dag oud, maar is erg sterk, ze wilt overleven, je ziet het. Ze  slaapt nu ^^ We hebben inmiddels een nieuw papflesje waar ze zelf aan kan 'zuigen'. Het vorige was echt moeilijk. Je moest er superhard in knijpen en als er iets uitkwam kwam er veel te veel uit. Nu is het prima met het nieuwe.
En hier de foto 's ^^
Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#26 Geplaatst 05 augustus 2010 - 18:22

Wat een klein schatje! :love3:
Hopelijk blijft alles goed gaan, en groeit hij/ zij op tot een mooie poezeltje!

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#27 Geplaatst 05 augustus 2010 - 18:27

Dankjewel hoor :) We hopen wel dat ze niet doof is omdat haar moeder doof is én ze is wit.. Ooh, zo jammer van die twee andere.. Waren prachtpoesjes! Een zwartje en een tijgerpoesje. Eigenlijk jammer dat we geen foto 's namen van hen. Maar ik was zo verdrietig. Nu is het te laat, ze zijn bij de DA. Het zwartje is in m'n armen gestorven. Ik en m 'n moeder zijn er echt wel van aangedaan van die twee andere, maar we zijn vastberaden de derde erdoor te brengen! De timing van de mama was niet echt goed, er was net eens bezoek bij mijn broer dat is blijven slapen. Mijn broer denkt dat de kleinste 'bezoeker' een kat heeft vastgenomen. Ik hoop van niet, zou ik echt wel kwaad om zijn. Maar ja, we weten het niet.. We blijven duimen voor Massy, zo gaat hij noemen :)

Guest_Wenneke_*
Guest_Wenneke_*

#28 Geplaatst 05 augustus 2010 - 18:33

Mooi kitten :geluk: :geluk: :geluk:

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#29 Geplaatst 05 augustus 2010 - 18:58

nog effe de mama hier, bedankt alvast voor jullie vele en lieve reacties :LOL:
Nog effe een vraagje, daarnet gaf ik haar flesje weer, en zag dat ze een paar goede slokjes nam, maar daarna wou ze niet meer en ging ze slapen.
Bij het eerste en tweede flesje was het gaatje piepklein zodat ik hard op het flesje moest duwen, maar toen dacht ik, het mag best wat groter, normaal heeft ze toch zuigkracht genoeg om zelf te drinken, en dat hoorde je wel daarnet (was zo schattig)
Het is best wel moeilijk om de juiste grootte te vinden voor die gaatjes erin he, of het is te groot, of te klein!!!!!

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#30 Geplaatst 05 augustus 2010 - 18:59

super wat je doet
zeker goed warm houden
is wel een schattig kleintje
en het gewicht is goed hoor
wel opletten dat het zeker bijkomt

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens