Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Lucy vannacht bevallen !

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#31 Geplaatst 05 augustus 2010 - 19:28

Hedwige zei:

nog effe de mama hier, bedankt alvast voor jullie vele en lieve reacties :LOL:
Nog effe een vraagje, daarnet gaf ik haar flesje weer, en zag dat ze een paar goede slokjes nam, maar daarna wou ze niet meer en ging ze slapen.
Bij het eerste en tweede flesje was het gaatje piepklein zodat ik hard op het flesje moest duwen, maar toen dacht ik, het mag best wat groter, normaal heeft ze toch zuigkracht genoeg om zelf te drinken, en dat hoorde je wel daarnet (was zo schattig)
Het is best wel moeilijk om de juiste grootte te vinden voor die gaatjes erin he, of het is te groot, of te klein!!!!!

Gelijk even op je andere bericht ook reageren. Houdt er rekening mee dat het kitje wel doof is. Doofheid is namelijk erfelijk. Dat is ook de reden dat bij raskatten, witte katten getest moeten zijn d.m.v de BAER test. Indien eenzijdig of 2 zijdig de kat doof is, moet de kat uitgesloten worden voor de fok. De kans is namelijk aanwezig dat de doofheid wordt doorgegeven.

89 gram is een aardig gewichtje. Doe hem 2 keer daags wegen in ieder geval, zo kan je daadwerkelijk zien wat het aankomt.

Heb je een flesje met maataanduiding? zo kan je evt zien hoeveel cc de kleine drinkt. Het is een gok met hoe groot het gaatje dient te wezen. Te groot niet, dan is er een kans op verslikken. Echter wanneer het gaatje wat aan de kleine kant is, dan moet de kleine teveel moeite doen om de melk er uit te zuigen. Dit kost veel energie, en juist die energie heeft de kleine nodig.

De melk mag er druppelsgewijs uitkomen, dan is het gaatje groot genoeg. Komt de melk er in een straaltje uit, dan is het gaatje te groot.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#32 Geplaatst 05 augustus 2010 - 19:50

ok, bedankt hoor, zal er zeker rekening mee houden, het is alleszins  een echt scheetje :)

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 05 augustus 2010 - 21:19

Heel veel succes :geluk:
Ik duim heel hard mee :duim:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#34 Geplaatst 05 augustus 2010 - 21:29

Ik wil jullie heel veel succes wensen met het groot brengen van het kitten.

:geluk:

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#35 Geplaatst 05 augustus 2010 - 22:46

ik gaf net drinken aan de poes, omdat ze weende en het was tijd, maar ze wil niet drinken, ze wend echt haar hoofdje af???

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#36 Geplaatst 05 augustus 2010 - 22:49

Ze mist een moeder. Voor het kitten zou het beter zijn als jullie een moederpoes met kittens zoeken en het kleintje door een mammapoes laten zogen en opvoeden zodat ze een echte kat kan worden.

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#37 Geplaatst 05 augustus 2010 - 22:49

ja, dat kan ik me voorstellen, maar ja, je moet iemand kennen he en dat heb ik niet?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#38 Geplaatst 05 augustus 2010 - 22:54

Waarom hier geen oproepje plaatsen voor een pleegmamma, er zijn genoeg nestjes en er zal misschien wel iemand zijn die niet te ver weg zit die het diertje een goede start wil geven. Als je het kitten later terug zou willen kun je dat samen afspreken.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#39 Geplaatst 06 augustus 2010 - 09:59

Hedwige zei:

ja, dat kan ik me voorstellen, maar ja, je moet iemand kennen he en dat heb ik niet?

kittenopvang tamino.blogspot.com

Deze kittenopvang zal je met alle plezier verder helpen en heeft zeer veel ervaring in het grootbrengen van flessenkittens.
Ik geloof dat er nu zelfs een mamapoes met kleintjes in opvang zijn.
Het zou voor het kleintje inderdaad het beste zijn als ze bij een mamapoes met kleintjes kan, vooral omdat hij alleen is.
Besef ook dat het grootbrengen van een kleintje heel vermoeiend is, jullie zijn nu nog maar net gestart maar de onderbroken nachten gaan echt doorwegen na een paar weken.
Toen mijn kinderen vorig jaar een kitten vonden in het bos, heeft deze dame me enorm gesteund, ze zijn ook van West-Vlaanderen dus niet eens zo ver voor jullie.

Bewerkt door Mika, 06 augustus 2010 - 10:01.

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#40 Geplaatst 06 augustus 2010 - 10:23

he mika, heb de site bekeken maar geraakte er niet zo wegwijs in.
Ik heb wel het telefoonnr opgeschreven maar kan pas na 17 uur 30 bellen.
Volgens mij waren er geen opvangezinnen te zien hoor, kan je mij eventueel helpen??
Het zou natuurlijk fantastisch zijn moest ze een tijdelijke mama hebben en uiteraard komt ze daarna terug naar hier, we zouden haar of denk ik hem niet meer kunnen missen :d

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#41 Geplaatst 06 augustus 2010 - 10:25

het fijt is dat het drinken niet zo goed vlot, ze wringt echt tegen en ik moet haar soms dwingen maar dan loopt de melk er gewoon uit.
Ik ben dus ook wel bang voor een slechte afloop  :(
Deze laatste twee berichtjes zijn trouwens van de mama van hedwige;

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#42 Geplaatst 06 augustus 2010 - 11:41

ja, feit met lange ij :d , dat komt door mijn slaap tekort

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#43 Geplaatst 06 augustus 2010 - 12:58

poesje wil niet drinken en is zwak, ik vrees dat ze het niet zal halen

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 06 augustus 2010 - 13:07

Kitten zou last kunnen hebben van verstopping (bolle buik) of een longontsteking (rara ademhaling, zachtjes tikken vanuit de borstholte).
Ik zou ff naar de DA gaan ermee, want dit klinkt niet goed.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#45 Geplaatst 06 augustus 2010 - 13:19

ga maar naar de DA kan ook zijn dat het drinken eerder niet goed is gegaan en dat ze teveel naar binnen heb gekregen en op de verkeerde plek is terecht gekomen. ga maar gauw naar de da.
Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens