Spring naar inhoud

- - - - -

Dringend! informatie gevraagd omtrent Brits Korthaar

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 05 augustus 2010 - 12:54

Zoals de meesten hier wel weten zijn wij vrijwilligers voor het zwerfkattenproject in onze buurt. soms krijgen we echter ook tamme poezen binnen om uiteenlopende redenen en ik heb nu wel een dringende vraag omtrent eentje.

Sinds gisteren hebben we 2 tamme poezen onder onze hoede: een tijgerkater en een Brits Korthaar kattin. Het gaat over deze laatste...

Ze komt wel degelijk van bij een cattery (ik noem voorlopig geen namen) maar is dus al 10 jaar oud. Ik weet niet of de desbetreffende cattery op de hoogte is. (en of ik hen op de hoogte moet brengen)

De kattin is gesteriliseerd en oogt redelijk gezond, de mensen hebben 10 jaar heel goed voor haar gezorgd (de reden van afstand was gegrond naar mijn mening, maar die is voor die mensen privé)

Nu merk ik dat die kat een héél platte snuit heeft en dat haar tongetje altijd uit haar bekje hangt. Volgens vorige eigenaars was dat altijd al zo. Haar neusje piept ook, en ik heb het idee dat ze allesbehalve goed eet...hoewel ze niet mager is. Ik weet dat het van de stress zou kunnen komen, een poes na 10 jaar herplaatsen is vragen om miserie, maar omdat hier veel mensen zitten met ervaring met brits kortharen zou ik willen weten of dat tongetje idd normaal is en wat ik best kan doen.

Verder staat ze ook "preventief" op nierdieet van hills (ze kregen echt het beste) maar ik vraag me af in hoeverre preventief ook écht preventief betekent in de raspoezen wereld....ik vind de poes er niet zo gelukkig uitzien eigenlijk...

Verder zijn wij natuurlijk ook maar een tijdelijke opvang en zoeken wij naar de ideale plaats voor onze opvang. Maar een kat van die leeftijd herplaatsen blijft moeilijk, ookal is ze "raskat" qua uiterlijk (ik denk eigenlijk niet dat ze een stamboom heeft)

Mensen die hun baan kennen in de stamboom van de brits korthaar, kunnen jullie mij mss een PM sturen? Ik zou graag wat meer info hebben over de cattery zodat ik kan nagaan welke problemen zich voordeden bij de andere poezen van dat nestje...kwestie van eventuele adoptanten te kunnen inlichten!

Merci!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#2 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:12

van waar komt ze dan? aan 1 kant zeg je van een cattery en aan de andere kant dat ze misschien geen stamboom heeft. dan komt ze weer niet van een cattery vandaan ;) ... maar ene brit dat altijd tong uitsteekt is naar mijn mening niet normaal. heb je misschien een foto van deze dame? dat ze wat meer getypeert zou zijn dat kan zijn meer britten.
Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:29

Ze komt sowieso van bij een cattery, heb die naam zelfs nog al gehoord, maar er zit geen stamboom bij dus weet ni of er een stamboom aangevraagd werd of niet....ik PM de naam van de poes wel door :-)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:32

pm maar

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:35

ja pm maar :)
Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#6 Geplaatst 05 augustus 2010 - 13:37

Poes heeft misschien last van ademhaling door Bronchitis of Asma,vandaar dit tongetje.
Zelf heb ik een poes van 16 die dit ook al jaren doet.
Zou je mij een pm willen sturen met de naam van de kat,ik fok al 18 jaar Britjes,misschien ken ik de Cattery.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:15

Ze heeft al nen hoop medische rommel achter de rug staat in da boekje, maar alles loopt maar tot 2007... vreemd zenne. En da geschrift van die dierenarts is zo belabberd da ik het zelfs ni kan lezen... dus ik weet bijgod ni wat er staat :-S ze is dus van 2002... 8 jaar oud dus...

Als da beestje echt zo slechte gezondheid heeft al dat ik vermoed dan hou ik haar wss hier... of mss iemand van hier op de site die ervaring heeft, maar ik doe da beestje echt ni zomaar naar eender wie, ocharme toch..

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#8 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:24

Je hebt een pm terug,is ze een silverkleurig poesje.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:30

hihih karwendel die vraag stelde ik ook al maar via pm. ik dacht ook aan silver als ik ga zoeken ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_molleken_*
Guest_molleken_*

#10 Geplaatst 05 augustus 2010 - 14:51

kun je eens niet bellen naar die DA?

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#11 Geplaatst 05 augustus 2010 - 21:08

Ik zou zeker de cattery op bellen , die mensen zijn misschien blij te weten waar ze is.

Ik heb een jaar gezocht naar een poes van ons , die ondanks kontrakt door een bekende belgishe cattery is doorverkocht.

Verleden jaar rond kerstmis kwam er een mailtje van een man uit Nederland , hij had onze poes gekocht van Nederlandse cattery , dus poesje zat al aan haar 3de adres.
Wat een opluchting voor me , heb foto's gekregen en ze zit daar heel goed , ondertussen ook geholpen. Men kerstmis kon niet meer stuk zo blij was ik.

De cattery (Belgie) heeft wel een boze mail van me gekregen , zal geen verschil maken want heb ondertussen al heel veel naars gehoord van die mensen , foei

Chriske :catwalk2

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 10 augustus 2010 - 16:33

Hoi!

Ik heb de DA gecontacteerd en die heeft me alle medische data van haar en de kater (die ook mee verhuisd is) doorgemaild.

Ik zal het maar publiekelijk gooien hé: de kattin heet Heavenly von Exelsior. In het boekje zit een kaartje van ene Eveline Vande Bergh, maar het telefoon nummer dat erop staat is niet meer toegekend (heb al proberen bellen)

De poes is al 8 jaar oud (18/05/2002) dus ik weet niet waar ik die mensen hun gegevens terug kan vinden. Op het internet vind ik helemaal niets terug?

Verder zoek ik natuurlijk ook een leuke thuis voor onze dame, aangezien we zelf al 10 poezen hebben kunnen we haar niet ook nog houden... plus ze heeft een thuis nodig waar ze niet buiten kan en waar ze lekker veel aandacht krijgt :)

voor meer info omtrent medische achtergrond ed kan je altijd een pm sturen!

edit: ze is dus blauw, maar zal zo snel mogelijk eens een foto opladen!

Bewerkt door Dier, 10 augustus 2010 - 16:34.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 10 augustus 2010 - 23:17

Ocharme voor de poes ...
Ik ken de Cattery niet. Staat er geen adres bij ?
Hopelijk vind ze een goede blijvende, rustige thuis !!!