Spring naar inhoud

- - - - -

Vanaf wanneer kies je voor light voeding?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#1 Geplaatst 05 augustus 2010 - 23:10

Mss een domme vraag maar onze Milo is een flinke kater en begint stilaan op het randje te komen, echt dik of mollig kan ik hem niet noemen maar fors is hij toch wel... O:)
Hij is groot en weegt 6,5kg , momenteel eet hij Sannabelle Adult heeft hij hinder als ik hem de Light versie geef? Vermits hij nog niet echt aan overgewicht lijd?

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#2 Geplaatst 05 augustus 2010 - 23:20

Elmo krijgt nu bijna twee maanden light voeding.
hij krijgt young male van RC, speciaal voor gecastreerde katjes, en hij doet het er zeer goed op :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 06 augustus 2010 - 19:40

Zolang er geen sprake is van overgewicht zou ik niet voor uitsluitend light voer kiezen. Wat je eventueel wel kan doen is de huidige voeding mengen met een light versie.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#4 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:29

Hij is een forse beer dat kan ik niet ontkennen, maar ik vind dat hij dikker lijkt door zijn pels... Andere die hier binnen komen zeggen amai wat een kat! (wetende dat ik nog 2 chihuahua's heb, is het soms schrikken dan zon grote kat te zien :d  ) Hij is niet de kleinste en heeft zijn postuur mee...

Ik weet niet goed waar ik de lijn tussen fors zijn en licht overgewicht moet trekken... O:) Maar ik wil liever voorkomen dan genezen...

Bewerkt door Isjuh, 06 augustus 2010 - 20:30.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:49

Als je de ribben nog kan voelen bij het oppakken, dan heeft hij geen overgewicht.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 07 augustus 2010 - 16:05

Goh... Zwartje weegt in de winter 7kg en dat is ook maar een htk. Hij mag niet over de 7kg heen, maar mag wel schommelen tussen 5,5kg en 7kg. Grote marge hé ;)

Zolang je de ribben tegen de ruggengraat aan nog kan voelen is hij nog in orde hoor. Bij Zwartje zie je in de zomer ook het beetje invallen van zijn lagere rug. In de winter is hij wat ronder. Ik let er dan ook op dat ik hem wat minder lekkers enzo geef. Pas dat steeds aan aan hoeveel hij beweegt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 08 augustus 2010 - 19:18

Sloeber is ook wat te dik volgens de DA. Hij weegt 5kg (HTK). Hij heeft vnl. een buik. De 'je' laat ik bewust weg :LOL: .
Tijger, de broer van Sloeber, krijgt dezelfde voeding en opvoeding en die heeft een perfect gewicht (voor mij mag hij liefst ook niet afvallen).
Aparte korrel per poes is wat moeilijk hier (of het moest levensnoodszakelijk zijn, dan vind ik er wel een oplossing voor).
Dus ik meng nu lightkorrel onder de gewone. En Tijger krijgt gewoon wat extra natvoer ofzo in zijn potje. Ik los het zo op.

Iemand heeft eens gezegd dat light niet echt is om af te vallen, maar om op gewicht te blijven? Ik weet niet of dit juist is???
Sloeber is in ieder geval 0.5 kg afgevallen (over een lange periode wel). De zomer kan er natuurlijk ook mee te maken hebben :lachen: .

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 augustus 2010 - 19:24

Ik weet het niet. Ik vraag mij af of die light voeding eigenlijk wel echt z'n werk doet, maar ik ben er eerlijk in dat ik weinig tot geen verstand van heb. Ik kan mij inderdaad goed inbeelden dat die light- voeding wel helpt om meer op gewicht te blijven. Als wij zouden overschakelen naar allemaal light voeding zouden we ook niet echt vermageren denk ik. Als een katten 24 op 24 korrels ter beschikking heeft, zal hij volgens mij van de light voeding gewoon meer gaan eten en mist het zijn effect.
Enkel meer beweging en minder natvoer kan ervoor zorgen dat hij afvalt volgens mij. Dus eten geven via de pipolino of meer spelen...

Zoals ik al zei ken ik er amper iets van dus ik zou graag eens de mening horen van de kenners onder ons.
Geplaatste afbeelding

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#9 Geplaatst 08 augustus 2010 - 20:36

Het is dus idd de bedoeling hem op gewicht te houden maar niet te doen afvallen...

Milo is gek op zijn brokjes maar natvoer zegt hem niet veel dus eet hij zo goed als niet :o Soms geef ik hem wat maar het blijft onaangeroerd staan... Maar die brokjes eet hij wel liefst in groooote hoeveelheden :)

Hij is een echte binnenkat en is echt van het luie type, het enige wat hem intereseert is luierikken en vermits hij gecastreerd is dacht ik mss stilaan over te schakelen voor hij wel te dik word?

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 augustus 2010 - 23:09

Voorkomen is beter dan genezen, vind ik.

Ik maak het hier mee met Adam. Als je een kat die weinig beweegt moet doen afvallen, dan mag die echt maar héééél weinig krijgen. Zielig hoor :(

Als je de indruk hebt dat hij verdikt, dan zou ik idd op light voeding overshakelen en hem regelmatig wegen.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#11 Geplaatst 09 augustus 2010 - 06:46

Mijn kater weegt ook rond de 6,5 kilo en ik ben het zo gewend om hem te zien,dat ik altijd verstomd ben als mensen zeggen:'Wat een dikke kat!" :) Maar hij is wel degelijk te dik.Ik heb hem zo uit het asiel gehaald en hij zat er al 9 maanden ,overeten zal hij daar dan toch niet gedaan hebben.Nu geef ik RC voor gesteriliseerde katten die neiging hebben tot overgewicht.Is iets duurder,maar hij vindt het lekker.Eerlijk,hij eet niet teveel,ik denk dat het veel doet dat het binnenkatten zijn.Ik probeer hem zoveel mogelijk te doen bewegen hier thuis.Véél spelen en balletjes gooien dus :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 10 augustus 2010 - 09:03

sandra25 zei:

Mijn kater weegt ook rond de 6,5 kilo en ik ben het zo gewend om hem te zien,dat ik altijd verstomd ben als mensen zeggen:'Wat een dikke kat!" :) Maar hij is wel degelijk te dik.Ik heb hem zo uit het asiel gehaald en hij zat er al 9 maanden ,overeten zal hij daar dan toch niet gedaan hebben.Nu geef ik RC voor gesteriliseerde katten die neiging hebben tot overgewicht.Is iets duurder,maar hij vindt het lekker.Eerlijk,hij eet niet teveel,ik denk dat het veel doet dat het binnenkatten zijn.Ik probeer hem zoveel mogelijk te doen bewegen hier thuis.Véél spelen en balletjes gooien dus :)

Dat katten enkel binnenhuis leven, speelt natuurlijk veel mee. Maar ook buitenkatten kunnen 'lui' zijn hoor :lachen: .
Sloeber slaapt in de tuin zeer veel, terwijl zijn broer op wandel gaat en jaagt. Gevolg: Tijger (broer) heeft een mooi gewicht, Sloeber heeft een dikke buik .

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:41

Biebel weegt nu 6,5 kg.
Ik heb hem op dieet gezet.
Nu nog even Sanabelle light (want Peluche krijgt urinary), daarna krijgen ze beiden de young male van RC.
En ik heb een acticity board aangeschaft.

Hij is nogal klein van postuur dus hij is écht te dik...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:45

:geluk: :geluk: :geluk: