Spring naar inhoud

- - - - -

Oogje ontstoken en dichtgeplakt , wat moet en kan ik doen..

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#1 Geplaatst 06 augustus 2010 - 19:29

Moby word morgen 2 weekjes oud alweer.

Alles gaat super, groeit als kool, maar heeft zijn linkeroogjes ontstoken en dichtzitten. het andere oogje is helder en staat mooi open..

Ik ben al met afgekookt water bezig maar ik krijg het korstje er maar niet vanaf...

Hebben jullie tips???

thanx

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 06 augustus 2010 - 19:41

Als het echt etterig is, zou ik even bij de DA passeren. Moby is nog heel jong om zomaar zelf met een produkt te gaan experimenteren, bovendien zijn oogjes heel gevoelig.

Bewerkt door PeggyJ, 06 augustus 2010 - 19:41.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#3 Geplaatst 06 augustus 2010 - 19:55

nee is totaal niet etterig, ik zal zo ff een foto maken, dan kunnen jullie het zien..

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:34

is het geen oogvlies?

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#5 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:36

niet dat ik weet, hij heeft het oogje keurig een paar daagjes open gehad, maar nu zit er een korstje op het ooglid en is het oogje dichtgeplakt als het ware

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:53

Dan zou ik gewoon dagelijks het oogje reinigen met lauw water zoals je reeds deed, mag zelfs meermaals per dag, uiteindelijk zal het korstje wel loskomen hoor. Sommige korstjes kunnen hardnekkig zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:59

xxxcinderellaxxx zei:

Moby word morgen 2 weekjes oud alweer.

Alles gaat super, groeit als kool, maar heeft zijn linkeroogjes ontstoken en dichtzitten. het andere oogje is helder en staat mooi open..

Ik ben al met afgekookt water bezig maar ik krijg het korstje er maar niet vanaf...

Hebben jullie tips???

thanx

Maar je schrijft zelf dat het ontstoken is? Dan ga je toch even bij de da? :thumb:

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 06 augustus 2010 - 21:06

Kamillethee zetten en af laten koelen, hiermee het oogje spoelen.

Kamille heeft een reinigende en kalmerende werking.

Zelf gebruik ik hiervoor een een spuitje zonder naald, heel fijn als oogjes of huid pijnlijk zijn, maar deppen kan natuurlijk ook.

Als het erger wordt wel als een speer naar de da want het kan een eerste teken van niesziekte zijn.

Bewerkt door Sihirci, 06 augustus 2010 - 21:07.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#9 Geplaatst 06 augustus 2010 - 22:22

wij wassen de oogjes van de kinders met boorwater verkrijgbaar bij de apotheek.
Maar met een ontstoken oogje zou ik toch naar de dierenarts gaan.

chanatas
chanatas
  • 5.313 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 07 augustus 2010 - 00:11

Ik heb hetzelfde probleem gehad met 1 kitten..die had zn oogjes al naar 3 a 4 dagen een beetje open (erg vroeg vond ik)..maar die zijn daarna dus weer dicht gaan plakken. Heb gewoon elke keer met gekookt water(afgekoeld) de oogjes schoon gedept..dit deed ik een paar keer per dag..daarna hield ik het kopje voor de moederpoes zodat die rond de oogjes ging likken..dan gingen ze namelijk weer open. Maar meestal was het na een paar uurtjes al weer dicht zitten...dus gewoon steeds goed met water blijven deppen/wrijven. Het heeft bij het katje wel een tijdje geduurt voordat ie zn oogjes helemaal goed en schoon open had.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#11 Geplaatst 07 augustus 2010 - 00:15

Boorwater is heel goed zelf bij ontsteking, het werkt ook ontsmettend. Ik moest ons Lily haar oogjes ermee uitwassen toen ze ontstoken waren door de niesziekte. Eerst had ze zalf maar daar werden ze nog erger ontstoken van omdat ze er allergisch aan was, dan zijn we van de da moeten overgaan op boorwater en alles is netjes genezen, samen met medicatie tegen niesziekte. :thumb:

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#12 Geplaatst 07 augustus 2010 - 00:22

Je mag ook gewone oogdruppeltjes gebruiken. Die gebruik ik ook vaak bij Feline, haar oogjes ontsteken heel vaak. Druppeltjes erin en even later is het over.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 07 augustus 2010 - 13:37

Ogentroost is ook homeopathisch, helpt en verzacht.

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#14 Geplaatst 09 augustus 2010 - 09:05

dank jullie wel allemaal.
Moby zn oogje is inmiddels helemaal open, gezond en wel.

Het gaat ook niet meer dichtzitten en er komt geen rommel uit, dus dat zal wel goed zijn.

groetjes

Guest_Cathy Cat_*
Guest_Cathy Cat_*

#15 Geplaatst 09 augustus 2010 - 11:17

tof om het te horen!!!
en wat heb je gedaan?