Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe krijg ik de twee poezen hier weer bij elkaar?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Quinta_*
Guest_Quinta_*

#1 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:08

Hallo allemaal,

Enige tijd terug zijn hier beide katten bevallen dat ging goed tot de kittens los rond gingen lopen.
Toen begonnen de twee moederpoezen te vechten met elkaar.
We hebben toen 1 moederpoes met kittens boven gezet en regelmatig haalde we wat kittens naar beneden en wisselde dat af zodat alle kittens huiselijk werden opgegroeit.
Tussendoor hebben we een aantal maal geprobeerd de twee moederpoezen weer bij elkaar te laten maar dat lukte echt niet, vechten niet normaal de plukken haar vlogen in de lucht hier.
Nu gaat a.s. zondag de laatste kitten naar een nieuw warm nestje.

A.s. Maandag worden beide poezen gesterliceerd.
Maar hoe kan ik de twee poezen nu weer bij elkaar krijgen zonder dat het uitloopt op een groot gevecht?

Heeft iemand tips of trucks die ik kan gaan proberen?

Bedankt alvast voor de moeite

Gr. Quinta

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#2 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:40

Ik denk dat je het proces zult moeten volgen dat je doet als je een nieuwe kat introduceert...
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 06 augustus 2010 - 20:52

Steek alvast een feliway verdamper in het stopcontact. Je kan ook rescue druppels in hun drinkwater doen. De kans bestaat als ze samen naar de DA gaan voor sterilisatie dat ze na het ontwaken terug overeen komen omdat ze beiden de geur van de DA gaan hebben. Anders zal je hen langzaam terug aan elkaar meten introduceren. Dekentjes wisselen zodat ze elkaars geur krijgen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#4 Geplaatst 06 augustus 2010 - 22:21

Een zogende moeder heeft de leiding in de groep katten, zij staat het hoogste n rang en dan zijn er twee zogende mamma's die beiden hoogste in rang zijn.

Als beiden suf zijn van de narcose zullen ze elkaar wel met rust laten en zelfs ontlopen. Ik zou twee ruime kooien neerzetten zodat ze elkaar zien en ruiken maar niet aan kunnen vliegen en dan aanzien hoe ze naar elkaar doen.

Goede kans dat ze weer gewoon de oude zijn als er geen kittens meer zijn die ze volgens hun instinct moeten verdedigen.

Guest_Quinta_*
Guest_Quinta_*

#5 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:41

Zo Zippy en Seop zijn beide gesterliceerd vandaag.
Ik heb z'n feliway in het stopcontact gedaan zaterdag.
Vanmiddag toen ze bij de DA waren heb ik heel het huis geschrobt zodat ik zoveel mogenlijk kitten lucht eruit heb en heb ook alle kitten spullen opgeruimd.
De ingreep is gelukkig goed gedaan en nu heb ik twee hele zielige beestjes hier die tot nu toe prima weer samen doen.
Ik had bij de DA 2 ruime benche kunnen lenen ipv mijn reiskoffertjes voor de poes.
Deze waren open en konden elkaar goed zien en daar kwam eigenlijk geen reactie op en na een uurtje de deurtjes open gedaan en ze kwamen er zelf uit en niets geen geblaas ofzo naar elkaar.
Nu hopen dat het zo blijft gaan en dat het weer als vanouds wordt.

Ik vind ze wel super zielig nu hoor maar ja het is voor een goed doel he en over een paar daagjes zijn ze weer helemaal de oude.

Bedankt voor jullie tips.
Groetjes Quinta

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#6 Geplaatst 10 augustus 2010 - 00:03

Zo zie je maar, elke situatie verschilt. Ik ben blij dat het zichzelf oplost met die twee.                                                                                                                                        Ik heb een leuke anecdote. Als kind hadden we steeds katten in en rond het huis. Was een noodzaak ! Toen ons Mini beviel, tegelijkertijd met haar dochter, nam zij alle kittens bij haar. Het ging zelfs zo ver dat haar dochter er ook netjes ging bijliggen. Best grappig.
Mini heeft toendertijd heel wat nestjes grootgebracht. Alle katjes zijn toen zonder problemen geplaatst geworden. Vandaag de dag zou dit onverantwoord zijn. Maar toen in de sixties ...
Mini was "mijn" eerste kat, en is hééél oud geworden. De oudste foto van haar dateert dateert van 63.  Zij stierf, oud en versleten in 1982. rip
Zij heette Mini omdat ze zo klein was en bleef. Mini hét modewoordje toen ... :heart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 12 augustus 2010 - 07:13

:geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 16 augustus 2010 - 19:06

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag