Spring naar inhoud

- - - - -

Liggen in de kattenbak

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 06 augustus 2010 - 21:23

De laatste dagen zijn we Lily geregeld kwijt... En dan ligt ze gewoon te liggen in haar kattenbak. Ze wil er ook niet uitkomen, heb al geprobeerd met snoepjes, speeltjes. En dit doet ze wel een paar keer per dag.
Ze gebruikt hem (gelukkig) wel nog steeds als toilet.
Woensdag en gisteren heb ik altijd het deksel eraf gehaald en haar er zelf uitgepakt, maar een paar uur later ligt ze er dan toch terug in. Vandaag heb ik haar laten liggen, en dan komt ze er na een tijd zelf wel uit om te eten of te spelen ofzo. Maar nu ligt ze er dus terug in.

Waarom zou ze dit doen?

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#2 Geplaatst 06 augustus 2010 - 21:33

Misschien schuilt e er graag in?
Mss Voelt ze zich daar veilig? Toen Gini en Zazou hier voor het eerst waren dan bleven ze daar in voor ze gingen verkennen, ik denk dat het voor hen een soort schuiloord was :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 06 augustus 2010 - 21:37

het is echt de eerste keer dat ik het zie nu, en ze is hier nu toch al 2 maanden.
Ze heeft altijd al wel een schuilplekje gehad hier, de zetel staat tegen de radiator, dus daar kan ze onder. Nu zit ze daar niet veel meer, ik dacht omdat ze het hier nu toch gewoon was en niet meer moest schuilen.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#4 Geplaatst 06 augustus 2010 - 21:47

rare gewoonte.. gewoon laten doen en misschien waait het over?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 06 augustus 2010 - 21:50

Dit kan haar nieuwe veilige terugtrek hoekje zijn. Sommige katten hebben meer tijd nodig voor ze zich door het hele huis wagen. Jou schattekatje zou wel een heel happy met een iglo kunnen zijn, maar een chipsdoos zal ook voldoen als je eerst wil kijken of zij echt behoefte heeft aan een schuilholletje.

Mijn katten zijn hier al jaren en trekken zich ook graag terug in de slaapholletjes.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 06 augustus 2010 - 22:03

Heb al een tentje voor haar,  waar ze amper inzit. En haar krabpaal heeft ook holletjes waar ze ook  nooit inzit. Dus vind de kattenbak dan maar een rare keuze :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeeldingMoet ik mss eens wat katnip spuiten in haar mandje en de krabpaal? Weet eigenlijk niet of ze daar op reageert.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#7 Geplaatst 06 augustus 2010 - 22:09

De kat van mijn schoonzus doet dat ook.Ik heb het altijd raar gevonden,want een kat is toch proper op zijn eigen enzo,en dan in de bak gaan liggen waar ze hun behoefte in doen.Ik weet niet waarom ze het doen,maar ik vind het bizar.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 06 augustus 2010 - 22:36

Raar, met wat was je hem uit?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#9 Geplaatst 06 augustus 2010 - 22:46

Amelie zei:

Raar, met wat was je hem uit?

Goede vraag! ;)

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 06 augustus 2010 - 23:36

Gewoon met afwasmiddel 1 keer om de 2 weken. Niet goed?

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#11 Geplaatst 07 augustus 2010 - 00:19

Milo heeft dat ook een tijd gedaan. Hij vond het gewoon leuk om in die korrels te liggen. Misschien vindt zij dat ook leuk?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#12 Geplaatst 07 augustus 2010 - 00:20

Wel goed hoor :) Spoel je de kattenbak ook na met schoon water? ER kan wel eens een geurtje van het afwasmiddel achterblijven dat voor katten heel aantrekkelijk is.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 07 augustus 2010 - 00:43

Probeer eens naast de kattenbak een kartonnendoos te zetten,  snij er een gat uit zodat ze erin kan kruipen. Hopelijk gaat ze dan in de doos liggen. Je kan er ook een mat of een dekentje onder leggen zodat ze niet op de koude vloer ligt. :)

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#14 Geplaatst 07 augustus 2010 - 08:16

@Amelie;Nu dacht ik echt dat je vroeg met wat ze de kat uitwastte :lachen: Te vroeg op de ochtend,denk ik.

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#15 Geplaatst 07 augustus 2010 - 08:47

onze dio deed dat ook (gelukkig gebruikte ze die kattenbak niet) maar na een tijdje is ze er vanzelf mee gestopt dus even geduld hebben