Spring naar inhoud

- - - - -

Veggie of niet?

• Log in om te reageren
663 reacties op dit onderwerp

Poll: wat eet jij? (226 leden hebben gestemd)

wat eet jij?

1. Omnivoor (129 stemmen [57.08%])

Percentage van stemmen: 57.08%

2. Pescotariër (ik eet nog vis, maar geen vlees of kip) (13 stemmen [5.75%])

Percentage van stemmen: 5.75%

3. Vegetariër (ik eet geen dieren, maar wel eieren en melk) (24 stemmen [10.62%])

Percentage van stemmen: 10.62%

4. Veganist (ik eet niks van dierlijke oorsprong) (5 stemmen [2.21%])

Percentage van stemmen: 2.21%

5. Partime Vegetariër (ik eet af en toe nog vlees, vis of kip) (55 stemmen [24.34%])

Percentage van stemmen: 24.34%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#331 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:18

Bekijk berichtlathyrus, op 05 oktober 2013 - 01:21, zei:

juleken, k heb daarnet zitten zoeken en in Aalst zou er zo een match zijn, op t burgemeesterplein 20 a, k ga er ne keer naar bellen ofzo denk ik om te vragen of ze dat veggie gehakt ook verkopen
Alhoewel gewoon al van er naar te kijken krijg ik al een wee mottig gevoel aan mijn maag, t lijkt echt wel heel goed op echt gehakt...

Merci, goed om weten! Ik moet zeggen dat ik het ook wel raar vind hoor, dat uitzicht, is idd compleet echt gehakt.

Bekijk berichtEibhlin, op 05 oktober 2013 - 09:21, zei:

Waarschijnlijk zullen ze dat in andere matchen ook wel hebben denk ik. Ik weet enkel dat ze die daar zeker hebben en als ik naar gent ga dan haal ik me altijd wel een bakje. :) Ik rij er ook niet expres om ofzo hoor. :) Hier in de buurt is er denk ik geen match zo ver ik weet.

Je kan er net als gewoon gehakt kruiden of een ei ofzo door draaien. Ik heb er al eens een vegi fricandon met kriekjes met gemaakt. Gewoon net als gewoon gehakt er ei en paneermeel door gedaan, balletje gemaakt en in de oven. :)

Zou ik ook weleens willen proberen.

Bekijk berichtelixeryen, op 05 oktober 2013 - 15:00, zei:

De producten van de vegetarische slager lijken ook erg op vlees vind ik. (hebben ze o.a. in Delhaize) volgens mij hebben ook vegetarisch gehakt.

Ben gaan kijken, heel interessant!!

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#332 Geplaatst 05 oktober 2013 - 18:24

halven trouwboek is met veggie tonijn naar huis gekomen van de vegetarische slager in delhaize onlangs, gehakt heeft hij nog niet zien liggen
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#333 Geplaatst 05 oktober 2013 - 19:23

Ik ben deze week naar onze delhaize geweest en ik wou van die veggie tonijn meebrengen, maar ze zijn daar alles aan het reorganiseren en die tonijn was er dus niet. Zal volgende week nog eens langsgaan. Veggie gehakt heb ik daar ook nog niet gezien (dat van quorn wel, maar dat zijn losse korrels)
Misschien dat ze dat nog in hun gamma zullen krijgen, of als ge het vraagt dat ze het dan wel kunnen bestellen.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#334 Geplaatst 05 oktober 2013 - 23:36

Bekijk berichtjuleken, op 05 oktober 2013 - 19:23, zei:

Ik ben deze week naar onze delhaize geweest en ik wou van die veggie tonijn meebrengen, maar ze zijn daar alles aan het reorganiseren en die tonijn was er dus niet. Zal volgende week nog eens langsgaan. Veggie gehakt heb ik daar ook nog niet gezien (dat van quorn wel, maar dat zijn losse korrels)
Misschien dat ze dat nog in hun gamma zullen krijgen, of als ge het vraagt dat ze het dan wel kunnen bestellen.

Je kan dat van de vegetarische slager  blijkbaar online bestellen en daar staat dan wel zo van dat vers gehakt bij dat op echt  gehakt lijkt.
Nadeel is dat als je online koopt je 6 verpakkingen tegelijkertijd moet kopen...
http://www.devegetar...er-vers-gehackt

Bewerkt door lathyrus, 05 oktober 2013 - 23:36.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#335 Geplaatst 09 oktober 2013 - 23:27

Ja, en heb ook gezien dat het diepgevroren is. Ik denk dat ik bij ons in delhaize eens zal vragen of zij dat gewoon niet kunnen verkopen. Nee heb ik, ja kan ik krijgen he.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#336 Geplaatst 10 oktober 2013 - 16:04

Kwam net dit tegen. :d
En is een nieuwe studie, dus je kan ook daadwerkelijk inschrijven. Al moet je wel carnitine en nutridrink innemen, welke blijkbaar niet veganistisch zijn.

Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#337 Geplaatst 10 oktober 2013 - 16:53

Bekijk berichtFreggel, op 10 oktober 2013 - 16:04, zei:

Kwam net dit tegen. :d
En is een nieuwe studie, dus je kan ook daadwerkelijk inschrijven. Al moet je wel carnitine en nutridrink innemen, welke blijkbaar niet veganistisch zijn.

Geplaatste afbeelding
Er was toch al zeker 1 geïnteresseerde zo te zien. ;)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#338 Geplaatst 10 oktober 2013 - 17:43

Bekijk berichtEibhlin, op 04 oktober 2013 - 16:13, zei:

In de match in Gent zuid hebben ze dat van het merk damhert.
Bijlage 5412158017659.jpg

Ideaal!!
Ik ben dan wel geen vegetariër meer maar dit gebruikte ik ook heel veel! Die bruinige "gehaktstukjes" vond ik niet te eten maar dit was heerlijk. Je kunt het ook net zo kruiden als vlees, mmm!

Heb een tijdje terug regelmatig gekookt voor een vegetariër maar bij ons in de supermarkt was het helaas niet meer te krijgen.
Misschien wel bij de EKO-supermarkt hier in de stad. Ga binnenkort eens kijken gewoon voor mezelf, ik eet ook steeds minder vlees. (en at al weinig vlees)

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#339 Geplaatst 11 oktober 2013 - 09:47

Bekijk berichtSteffie_G, op 04 oktober 2013 - 22:29, zei:

Bestaat daar een documentaire van ofzo? Want nu ben ik toch echt wel super benieuwd

Ik was je vergeten te antwoorden. Het hele gebeuren was blijkbaar naar aanleiding van een documentaire en die noemt 'more than honey'

http://www.erstestif...-world-of-bees/

http://www.morethanhoney-film.be/nl/

Bewerkt door kate2, 11 oktober 2013 - 09:47.

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#340 Geplaatst 11 oktober 2013 - 15:19

Ok bedankt! :)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.234 berichten
  • 3 katten

#341 Geplaatst 16 oktober 2013 - 13:54

Ik was net iets aan het zoeken en kwam dit tegen. Jammer genoeg in engels, zal het proberen beetje deftig vertalen. Ik vond het eigenlijk heel erg goed verwoord.

"If the use of animal food be, in consequence, subversive to the peace of human society, how unwarrantable is the injustice and the barbarity which is exercised toward these miserable victims. They are called into existence by human artifice that they may drag out a short and miserable existence of slavery and disease, that their bodies may be mutilated, their social feelings outraged. It were much better that a sentient being should never have existed, than that it should have existed only to endure unmitigated misery"; "Never again may blood of bird or beast/ Stain with its venomous stream a human feast,/ To the pure skies in accusation steaming"; and "It is only by softening and disguising dead flesh by culinary preparation that it is rendered susceptible of mastication or digestion, and that the sight of its bloody juices and raw horror does not excite intolerable loathing and disgust."

"Als het gebruik van dierlijk voedsel, bijgevolg, onderwerpend is voor de vrede van de menselijke samenleving, hoe onverantwoord is het onrecht en de barbarij die wordt uitoefenen in de richting van deze ellendige slachtoffers. Zij worden in het leven geroepen door menselijke inmenging zodat zij een kort en ellendig bestaan ​​van slavernij en ziekte mee maken, dat hun lichamen worden verminkt, hun sociale gevoelens verontwaardigd. Het waren veel beter, dat een levend wezen nooit zou hebben bestaan​​, dan dat het moet hebben bestaan ​​alleen om regelrechte ellende te doorstaan​​. ";" Nooit meer mag het bloed van vogel of beest / bevlekt met zijn giftige stroom een menselijk feest, / Om de zuivere lucht in beschuldiging te stomen ", en" het is slechts door het verzachten en vermommen van dood vlees door culinaire bereiding dat de mogelijkheid van kauwen of de vertering mogelijk wordt gemaakt, en dat de aanblik van haar bloedige sappen en rauwe horror niet prikkelen tot ondraaglijke afkeer en walging. "

Bewerkt door Eibhlin, 16 oktober 2013 - 13:55.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#342 Geplaatst 16 oktober 2013 - 16:38

joepie de poepie, ze verkopen in de match in aalst ook dat vers veggie gehakt van damhart, k heb er net naar gebeld om het te vragen of ze het verkochten
kan halve trouwboek morgen er om rijden
Ik hoop wel dat het niet smaakt naar gehakt want dan ga ik het niet lusten...

Bewerkt door lathyrus, 16 oktober 2013 - 16:38.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.234 berichten
  • 3 katten

#343 Geplaatst 16 oktober 2013 - 16:46

Bekijk berichtlathyrus, op 16 oktober 2013 - 16:38, zei:

joepie de poepie, ze verkopen in de match in aalst ook dat vers veggie gehakt van damhart, k heb er net naar gebeld om het te vragen of ze het verkochten
kan halve trouwboek morgen er om rijden
Ik hoop wel dat het niet smaakt naar gehakt want dan ga ik het niet lusten...
Nee het smaakt er eigenlijk niet echt naar. Iets kruidiger volgens mijn smaakpapillen. :) Wat ga je er mee maken? :)
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#344 Geplaatst 16 oktober 2013 - 16:54

Eibhlin, mooie tekst en oh zo waar!! Lathyrus, ik denk dat ze dat gehakt binnenkort in den delhaize ook wel zullen verkopen. In Ninove hebben ze nu ook die veggie tonijn en veggie kip curry, beiden van "de vegetarische slager", dus ik denk dat ze daar stilaan wel meer en meer producten van zullen verkopen. Ben ook benieuwd naar dat vers gehakt!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.234 berichten
  • 3 katten

#345 Geplaatst 16 oktober 2013 - 17:05

Ergens vind ik het wel vervelend dat de goeie producten enkel in de delhaize en match te vinden zijn. In de colruyt is het aanbod enorm beperkt en heel erg droge dingen vind ik. Ik kom normaal nooit in de delhaize voor boodschappen en een match is hier niet in de buurt. Bijgevolg als ik iets veggie wil ben ik dus al genoodzaakt daarvoor speciaal naar die winkel te gaan. Zou handig zijn als de meer budget winkels ook die producten zouden aanbieden. Ze verkopen ook wel veggie producten maar wederom, erg droge boel vind ik en zeer beperkt.

Bewerkt door Eibhlin, 16 oktober 2013 - 17:05.

Geplaatste afbeelding