Spring naar inhoud

- - - - -

Veggie of niet?

• Log in om te reageren
663 reacties op dit onderwerp

Poll: wat eet jij? (226 leden hebben gestemd)

wat eet jij?

1. Omnivoor (129 stemmen [57.08%])

Percentage van stemmen: 57.08%

2. Pescotariër (ik eet nog vis, maar geen vlees of kip) (13 stemmen [5.75%])

Percentage van stemmen: 5.75%

3. Vegetariër (ik eet geen dieren, maar wel eieren en melk) (24 stemmen [10.62%])

Percentage van stemmen: 10.62%

4. Veganist (ik eet niks van dierlijke oorsprong) (5 stemmen [2.21%])

Percentage van stemmen: 2.21%

5. Partime Vegetariër (ik eet af en toe nog vlees, vis of kip) (55 stemmen [24.34%])

Percentage van stemmen: 24.34%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#496 Geplaatst 31 januari 2016 - 23:13

Bekijk berichtEibhlin, op 31 januari 2016 - 23:08, zei:

Ja voor mij zeker, ik kook eigenlijk niet zo heel erg super graag.
Het valt me wel steeds op dat het aanbod in Nederland zo veel ruimer is dan hier in België. Sommige zaken heb ik vb nog nooit hier in de rekken gevonden. Jammer wel. :(

om niet graag te koken, maak jij toch altijd wel speciale dingen vind ik hoor :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.494 berichten
  • 3 katten

#497 Geplaatst 01 februari 2016 - 08:58

Bekijk berichtlilymaya, op 31 januari 2016 - 23:13, zei:

om niet graag te koken, maak jij toch altijd wel speciale dingen vind ik hoor :)
Goh ik heb wel zo mn trucjes om zo weinig mogelijk te moeten staan doen. :d Ik bak vb veel in een tafel model oventje die ik van mn ma gekregen heb. Die diende normaal voor vlees te bakken enzo. Daar bak ik nu vb mn burgers in. Groenten gaan in de stoomkoker of eet ik rauw wat ook al werk uitspaart. Ook heb ik zo een kei handig nicer dicer ding of hoe dat ook heet. Daarmee snij je kei snel groenten of vb appels in blokjes voor in salades. Die was eigenlijk ook van mn ma maar mocht die ook hebben. :d
Het enige dat ik wel vantijd maak met veel werk is risotto. Maar die is gewoon zooooo lekker dat ik het er wel bij neem.
Soms ziet iets er veel werk uit maar valt best mee. :) Soms komt mn ma me zelfs om raad vragen ivm koken. Volgens veel mensen heb ik er aanleg voor maar de interesse ontbreekt me beetje. Een hobbykok zal ik daardoor niet worden. :p

Bewerkt door Eibhlin, 01 februari 2016 - 09:01.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#498 Geplaatst 01 februari 2016 - 10:38

Eergisteren voor de eerste keer risotto met groentebouillon ipv kippenbouillon gegeten. Vond het toch anders (minder goed) smaken. Hopelijk kom ik daar over, want ik eet heel graag risotto.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.494 berichten
  • 3 katten

#499 Geplaatst 01 februari 2016 - 10:45

Bekijk berichtBlackScorpion, op 01 februari 2016 - 10:38, zei:

Eergisteren voor de eerste keer risotto met groentebouillon ipv kippenbouillon gegeten. Vond het toch anders (minder goed) smaken. Hopelijk kom ik daar over, want ik eet heel graag risotto.
Ik maak vaak champignonrisotto met bospadenstoelen bouillon. Dat is echt super lekker.
Welke risotto heb je gemaakt?

Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#500 Geplaatst 01 februari 2016 - 11:06

Hmmm, dit champignonrisotto klinkt echt superlekker!

Risotto heb ik mij 1 keer aan gewaagd, maar het was niet echt goed gelukt. We hebben nog zo'n rijst staan, maar ik durf er niet goed meer aan beginnen. Hebben jullie misschien tips?

Eibhlin: is dat echt handig, zo'n nicer dicer? Ik heb eens iets besteld wat ik op een Kiala punt moest afhalen, en ik kreeg er zo'n ding bij :lachen: staat nu op zolder, haha.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.494 berichten
  • 3 katten

#501 Geplaatst 01 februari 2016 - 11:13

Ik vind die wel handig ja. Ik snij er soepgroenten in, champignons, appel... Gewoon op die rooster leggen en poef je hebt blokjes.

Ik maak mn risotto altijd door eerst wat olie in de pan te doen. Dan u rijst er bij en kort laten warmen al roerend. Niet te lang want dan begin je gepofte rijst te krijgen.
Dan blussen met wijn. De wijn laten wegkoken grotendeels. Met een maatbeker met 500ml water giet ik daar telkens wat bij tot die bijna gaar is en de bouillon. Dan doe ik de champignons er bij. Alles laten koken tot u water weg gekookt is en de rijst gaar. Als laatste gaat er wat gemalen parmezaan door voor de smeurigheid en wat peterselie. Een recept volg ik niet en ik kook zonder zout wel. Ik kook heel erg op het oog zonder afwegen.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#502 Geplaatst 01 februari 2016 - 11:35

Paddenstoel bouillon? Dat klinkt goed, is bij mij altijd risotto met paddenstoelen. Waar vind je die bouillon?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.494 berichten
  • 3 katten

#503 Geplaatst 01 februari 2016 - 11:37

Bekijk berichtBlackScorpion, op 01 februari 2016 - 11:35, zei:

Paddenstoel bouillon? Dat klinkt goed, is bij mij altijd risotto met paddenstoelen. Waar vind je die bouillon?
Gewoon bij de bouillon afdeling :) Ik ga altijd naar de albert heijn maar die hebben ze vast overal
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#504 Geplaatst 01 februari 2016 - 15:33

Trouwens, wat kan je gebruikelijk in de frituur vinden dat veggy is? Ik dacht dat een bamischijf veggy was, maar lees nu net dat de meesten er ook vlees in proppen. Heb ik dus gisteren gegeten...
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#505 Geplaatst 01 februari 2016 - 15:39

Ja, mij hadden ze ook wijs gemaakt dat dat geen vlees in zat, en zag de blokjes hesp er zo in zitten... Er zijn blijkbaar meerdere soorten.
Ik vroeg vaak een veggie bicky, want ik vind die sausjes zo lekker :) kaaskroketten, mozzarella sticks, mini-loempia's zijn vaak ook veggie. Ons frituur had zo'n hele A4 vol veggie opties, ben de rest vergeten.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.494 berichten
  • 3 katten

#506 Geplaatst 01 februari 2016 - 16:21

Soms heb je ook frituren waar ze echt veel aandacht schenken aan veggie snacks. In gent zijn er zo wel maar in Antwerpen ken ik niet veel. In gent zijn we onlangs gaan eten bij de frietketel. Daar hadden ze alle vlees nacks ook in veggie of zelfs vegan variant. Ook balletjes in tomatensaus en stoverij vegetarisch.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.469 berichten
  • 2 katten

#507 Geplaatst 01 februari 2016 - 19:01

Ik heb al gehoord dat er veggie bamischijven zijn en niet-veggie. Maar ik heb het al meerdere keren genomen in frituren waar het onder het veggie deel stond, dus ik ging er dan vanuit dat dat een vegetarische variant was en toch leek het de laatste keer of daar echt wel gehakt in zat :louche: Dus ik durf het nu niet meer te bestellen zelfs al staat het onder de vegetarische categorie in de frituur hier. Ik neem meestal een veggie bicky en soms een kaaskroket :)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#508 Geplaatst 01 februari 2016 - 21:58

Bicky veggie is zo lekker! Maar soms staat het op de kaart en blijkt het een groenteburger (zoals die van iglo) te zijn tussen een broodje. Dat is niet lekker (hoewel ik die groenteburgers op zich wel lekker vind).

Bamischijf wist ik niet, ik ga het eens navragen. Verder bestel ik: Bicky Fish, kaaskroket, garnaalkroket, kaas- garnaalballetjes, mozzarellasticks of visbrochet.
Laatst hadden ze ook kaasstengels, een soort loempia's met kaas gevuld, en ik zag dat ze die in Albert Heijn ook hebben. Loempia's kunnen vegetarisch zijn, maar ook met kip. Die van boni zijn vegetarisch.

Ik eet dus wel af en toe nog vis.
Verder heb ik ook altijd potjes zelfgemaakte veggie stoofvleessaus in de diepvries zitten.

Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.063 berichten
  • 2 katten

#509 Geplaatst 01 februari 2016 - 22:02

Ik maak redelijk vaak risotto en altijd met groentenbouillon, is nog nooit mislukt en ik eet dat echt heel graag.

De frituur bij ons bakt de frietjes ook alleen maar in plantaardige olie en je hebt best wel veel veggie opties, alleen heb ik er nooit echt deftig naar gekeken.
Zal voor het volgende frituurbezoek zijn.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.469 berichten
  • 2 katten

#510 Geplaatst 02 februari 2016 - 11:33

Bekijk berichtAudrey57, op 01 februari 2016 - 21:58, zei:

Bicky veggie is zo lekker! Maar soms staat het op de kaart en blijkt het een groenteburger (zoals die van iglo) te zijn tussen een broodje. Dat is niet lekker (hoewel ik die groenteburgers op zich wel lekker vind).
Ja dat vind ik ook veel minder als het een groenteburger is. Dat past daar niet zo goed bij.