Spring naar inhoud

- - - - -

Veggie of niet?

• Log in om te reageren
663 reacties op dit onderwerp

Poll: wat eet jij? (226 leden hebben gestemd)

wat eet jij?

1. Omnivoor (129 stemmen [57.08%])

Percentage van stemmen: 57.08%

2. Pescotariër (ik eet nog vis, maar geen vlees of kip) (13 stemmen [5.75%])

Percentage van stemmen: 5.75%

3. Vegetariër (ik eet geen dieren, maar wel eieren en melk) (24 stemmen [10.62%])

Percentage van stemmen: 10.62%

4. Veganist (ik eet niks van dierlijke oorsprong) (5 stemmen [2.21%])

Percentage van stemmen: 2.21%

5. Partime Vegetariër (ik eet af en toe nog vlees, vis of kip) (55 stemmen [24.34%])

Percentage van stemmen: 24.34%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#541 Geplaatst 05 februari 2016 - 15:25

Inderdaad Eibhlin, geef ze dat zonder dat ze het weten en ze zouden nog zeggen dat het lekker is ook ;) mijn ouders doen ook weer mee met Dagen zonder vlees. Vorig jaar heeft mama 100% veggie gegeten, papa niet helemaal want at af en toe nog duurzame vis. Kben wel fier op hen :)

En goh BS, ik kijk niet echt naar het stremsel, dus kan je er niet mee helpen. Maar smakelijk ;)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.012 berichten
  • 1 katten

#542 Geplaatst 05 februari 2016 - 15:30

Dus jij eet wel met dierlijk stremsel? Ik weet het nog niet. Zo heb ik nog een hoop kleine pakjes gummibeertjes liggen met gelatine in. Die ga ik nog wel opeten, zo zonde ze weg te gooien. Langs 1 kant wil ik niet 'moeilijk' gaan doen over stremsel en gelatine, langs de andere kant voel ik me dan niet 'echt' veggy.
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#543 Geplaatst 05 februari 2016 - 15:54

Ik vind ook, als je het toch liggen hebt, eet het dan op of geef het weg. Weggooien is nog erger vind ik dan.

En je moet zelf kiezen waar je je goed bij voelt. Ik eet geen zo'n snoepjes, maar koop dan af en toe eens die van in Albert Heijn die volledig plantaardig zijn. Kaas vind ik moeilijker om te laten, omdat ik altijd al heel graag kaas heb gegeten.
Weet je wat ik een moeilijke vind? Soep. Thuis is die met groentenbouillon, maar op de scholen waar ik werk, weet ik dat dus niet. Met balletjes eet ik sowieso niet, anders soms wel.

In mijn omgeving was DZV 2 jaar geleden heel populair, vorig jaar niet en dit jaar leeft het precies weer op. Ik ben na DZV vorig jaar pescotariër geworden, maar tijdens de periode zelf wel vegetarisch gebleven.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.482 berichten
  • 3 katten

#544 Geplaatst 05 februari 2016 - 15:54

Bekijk berichtBlackScorpion, op 05 februari 2016 - 15:30, zei:

Dus jij eet wel met dierlijk stremsel? Ik weet het nog niet. Zo heb ik nog een hoop kleine pakjes gummibeertjes liggen met gelatine in. Die ga ik nog wel opeten, zo zonde ze weg te gooien. Langs 1 kant wil ik niet 'moeilijk' gaan doen over stremsel en gelatine, langs de andere kant voel ik me dan niet 'echt' veggy.
Ik doe het zo. Als er een veggie optie is neem ik die. Is die er niet kies ik voor bio.
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#545 Geplaatst 05 februari 2016 - 16:04

Bekijk berichtEibhlin, op 05 februari 2016 - 15:54, zei:

Als er een veggie optie is neem ik die.

Ja, hier ook. Maar is niet altijd evident in de VS, zeker omdat ze hun ingrediënten al niet zo duidelijk moeten oplijsten in vergelijking met Europa. En sommige kazen vind je niet met vegetarisch stremsel terwijl ik die wel graag eet. Dus ik doe er niet te principieel over, kijk er gewoon naar waar kan.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.012 berichten
  • 1 katten

#546 Geplaatst 05 februari 2016 - 16:26

OK, daar kan ik al wat met :)
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.042 berichten
  • 2 katten

#547 Geplaatst 05 februari 2016 - 16:55

Gisteren frietjes vzn de frituur gegeten en ik had een kaassoufle, veggie bicky burger en tomaat mozarella snack genomen.
De tomaat mozarella was precies pikant karton, de kaassoufle ook redelijk karton achtig maar al een pak beter en de bicky burger viel reuze mee.
Geplaatste afbeelding

Jana_23
Jana_23
  • 3.349 berichten
  • 6 katten

#548 Geplaatst 05 februari 2016 - 17:14

Bekijk berichtBlackScorpion, op 05 februari 2016 - 15:30, zei:

Ik eet zelf geen gelatine en dierlijke bouillon.
Dierlijk stremsel ga ik zelf nooit kopen.
Als ik echter bij vrienden of familie ga eten en het is iets met kaas (doen ze dan al speciaal voor mij) ga ik daar niet moeilijk over doen.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.012 berichten
  • 1 katten

#549 Geplaatst 06 februari 2016 - 14:14

We zijn net gaan eten in een autostrade restaurant bij de Q8 in Ranst. En tot mijn grote verbazing staat er een veggy burger op hun menu. Op de rekening staat ook 'vegetarische burger'. Nou die was lekker! Ik twijfelde of het echt vegetarisch was, maar mijn moeder heeft geproefd en zij is zeker dat het veggy is. En ik moet zeggen, een gewone vleeshamburger smaakt me niet en de deze wel. Vond hem echt super. Wilde nog het merk gaan vragen, maar durfde niet...
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.042 berichten
  • 2 katten

#550 Geplaatst 06 februari 2016 - 15:08

Ik heb de kipstuckjes ook geproeft en amai zo lekker!!
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#551 Geplaatst 06 februari 2016 - 15:12

Ja hé! Bij ons in Delhaize hebben ze nu ook kip-curry met die kipstuckjes. Maar ik heb er wel eens zelf kipsalade mee gemaakt. In kleine stukjes knippen, bakken en mengen met mayonaise, kipkruiden, maïs en fijngesneden zoetzure augurk.
Happiness can be found

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#552 Geplaatst 06 februari 2016 - 16:38

Bekijk berichtSteffie_G, op 06 februari 2016 - 15:08, zei:

Ik heb de kipstuckjes ook geproeft en amai zo lekker!!

Echt he  :kwijl:

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.042 berichten
  • 2 katten

#553 Geplaatst 06 februari 2016 - 16:58

Oh dat moet ik dan ook een proberen. Ik ga straks ook zelf vleessla maken met de veggie rookworst.
Ja ja ... Ik wist niet dat het mij zo goed zou bevallen heel het veggie gebeuren. Op het werk zijn ze ook onder de indruk dat ik het volhou. Ze willen mij altijd betrappen en dachten echt dat het deze week gelukt was toen ik die veggie prepare en kip curry tusse mn bokes had  :lol2:
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#554 Geplaatst 06 februari 2016 - 20:32

Er zijn gewoon zo veel lekkere alternatieven dat je geen kans krijgt om echt vlees te missen ;)
Goed bezig Steffie!

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#555 Geplaatst 06 februari 2016 - 22:39

Een lekkere veggie preparé heb ik nog niet gevonden, ze hadden al 2 verschillende hier, maar die smaakten me iets te veel naar wortel. Wortels zijn lekker, maar preparé hoort niet zo te smaken.
Happiness can be found