Spring naar inhoud

- - - - -

Veggie of niet?

• Log in om te reageren
663 reacties op dit onderwerp

Poll: wat eet jij? (226 leden hebben gestemd)

wat eet jij?

1. Omnivoor (129 stemmen [57.08%])

Percentage van stemmen: 57.08%

2. Pescotariër (ik eet nog vis, maar geen vlees of kip) (13 stemmen [5.75%])

Percentage van stemmen: 5.75%

3. Vegetariër (ik eet geen dieren, maar wel eieren en melk) (24 stemmen [10.62%])

Percentage van stemmen: 10.62%

4. Veganist (ik eet niks van dierlijke oorsprong) (5 stemmen [2.21%])

Percentage van stemmen: 2.21%

5. Partime Vegetariër (ik eet af en toe nog vlees, vis of kip) (55 stemmen [24.34%])

Percentage van stemmen: 24.34%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#646 Geplaatst 14 juli 2016 - 18:05

Ik heb de violife vegan kaas getest die ze nu verkopen in de makro. Ik vind hem lekker! Jammer genoeg was het meeste al uitverkocht dus ik heb enkel de cedar plakjes en de parmezaan. De cedar heb ik eens geprobeerd tussen een hamburger en een croque. Beiden heel lekker. De kaas smelt ook gewoon zoals gewone kaas wat ik met andere vegan kazen nog niet gehad heb. Ik vind de smaak veel beter dan de willemlander die ik eerder al eens probeerde. De parmezaan moet ik nog testen omdat ik eerst mn blok gewone moest op eten. Maar hij ziet er ook veelbelovend uit. Zeker een aanrader!

VIOL009_02_7.jpg
ViolifeProsociano-500x500.jpg

Bewerkt door Eibhlin, 14 juli 2016 - 18:07.

Geplaatste afbeelding

Smiko
Smiko
  • 128 berichten

#647 Geplaatst 31 juli 2016 - 19:55

Ik kan echt niet zonder mijn vlees, elke week gaan er wel een paar biefstukken etc door.

Verder eet ik redelijk vetarm en gezond maar heb de eiwitten nodig.

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.023 berichten
  • 2 katten

#648 Geplaatst 31 juli 2016 - 20:25

Klinkt goed Eibhlin!
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#649 Geplaatst 31 juli 2016 - 21:03

Bekijk berichtEibhlin, op 14 juli 2016 - 18:05, zei:

Ik heb de violife vegan kaas getest die ze nu verkopen in de makro. Ik vind hem lekker! Jammer genoeg was het meeste al uitverkocht dus ik heb enkel de cedar plakjes en de parmezaan. De cedar heb ik eens geprobeerd tussen een hamburger en een croque. Beiden heel lekker. De kaas smelt ook gewoon zoals gewone kaas wat ik met andere vegan kazen nog niet gehad heb. Ik vind de smaak veel beter dan de willemlander die ik eerder al eens probeerde. De parmezaan moet ik nog testen omdat ik eerst mn blok gewone moest op eten. Maar hij ziet er ook veelbelovend uit. Zeker een aanrader!

Bijlage VIOL009_02_7.jpg
Bijlage ViolifeProsociano-500x500.jpg

die wil ik ook wel eens  proberen!
Zit er veel vet in?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#650 Geplaatst 31 juli 2016 - 21:19

Bekijk berichtlilymaya, op 31 juli 2016 - 21:03, zei:

die wil ik ook wel eens  proberen!
Zit er veel vet in?

Op hun site vind je alle producten + de voedingswaarde http://www.violifefo...m/our-products/

Bewerkt door Eibhlin, 31 juli 2016 - 21:20.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#651 Geplaatst 31 juli 2016 - 21:24

Bekijk berichtEibhlin, op 31 juli 2016 - 21:19, zei:

Op hun site vind je alle producten + de voedingswaarde http://www.violifefo...m/our-products/
Dank  u.
Wel goed precies.
Heb nog nergens anders veggiekaas gevonden :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#652 Geplaatst 31 juli 2016 - 21:30

Bekijk berichtlilymaya, op 31 juli 2016 - 21:24, zei:

Dank  u.
Wel goed precies.
Heb nog nergens anders veggiekaas gevonden :)

In de natuurwinkel hebben ze willemlander maar die is echt mn smaak niet. Ik vind die nogal chemisch smaken en niet echt naar kaas. Ook vertelde de verkoopster me dat ze de gemalen kaas van dat merk niet meer ging binnen doen omdat die zo snel beschimmelde. Die violife kaas heeft echt een kaas smaak en structuur.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#653 Geplaatst 16 augustus 2016 - 15:36

Bekijk berichtSteffie_G, op 04 februari 2016 - 06:41, zei:

Ik moest net nog 20 minuten op een bus wachten in Berchem station dus ik ging alvast n broodje halen voor deze middag. Er is daar een nieuwe broodjeszaak dus ging die eens proberen. Ik vraag of ze ook iets vegetarisch hadden (zag dat niet direct op de kaartn staan)
Jawel hoor! Das dan 2,90€
Ik vraag wat er dan tussen zit. Antwoord die man zo verbaasd 'ah groentjes en mayo he!'
Ja alsof dat het enige vegetarische is dat er bestaat ...

Ja, groenten en mayo en niet te vergeten ook kaas, dat is het enige dat men kent in veel gevallen

Komend weekend is het in gent de tweede keer vegan fest met vanalle vegan food en vegan spulletjes

Bewerkt door lathyrus, 16 augustus 2016 - 15:36.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#654 Geplaatst 16 augustus 2016 - 16:23

Bekijk berichtlathyrus, op 16 augustus 2016 - 15:36, zei:

Ja, groenten en mayo en niet te vergeten ook kaas, dat is het enige dat men kent in veel gevallen

En dan zal je maar zoals ik geen mayonaise lusten... Sta je daar ook leuk.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#655 Geplaatst 16 augustus 2016 - 18:50

Bekijk berichtEibhlin, op 16 augustus 2016 - 16:23, zei:

En dan zal je maar zoals ik geen mayonaise lusten... Sta je daar ook leuk.

oei, dan sta je daar inderdaad, dat is nog wat moeilijker om aan iets aan te geraken dat je kan eten

ben jij vorig jaar naar vegan fest geweest? Zo ja, was t de moeite?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#656 Geplaatst 16 augustus 2016 - 19:05

Bekijk berichtlathyrus, op 16 augustus 2016 - 18:50, zei:

oei, dan sta je daar inderdaad, dat is nog wat moeilijker om aan iets aan te geraken dat je kan eten

ben jij vorig jaar naar vegan fest geweest? Zo ja, was t de moeite?

Nja ik vraag sowieso als ik een broodje koop zonder mayo.

Ja ik ben geweest vorig jaar. Het was wel tof, alleen lange wachtrijen aan de kraampjes. We hebben dit toen gemeld aan de organisatie en ze gingen voor de volgende editie (deze dus) daar naar kijken om te verbeteren. Ook waren er veel kraampjes met info en allerlei andere toffe dingen zoals vegan kaaskroketten en vegan pralines. Ik zou je wel aanraden vroeg te gaan. Vorig jaar was ik er rond 2u en zowat alles in de standjes was uitverkocht en al veel van de foodtrucks ook. Misschien dat ze deze keer meer voorraad zullen hebben. Er was ook een workshop van eva vzw waar ze dingen klaar maakten en je kon kijken, proeven, vragen. Het was algemeen ook vrij goed toegankelijk met een rolstoel maar dit jaar is het op een andere locatie dacht ik.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#657 Geplaatst 17 augustus 2016 - 00:02

Bekijk berichtEibhlin, op 16 augustus 2016 - 19:05, zei:

Nja ik vraag sowieso als ik een broodje koop zonder mayo.

Ja ik ben geweest vorig jaar. Het was wel tof, alleen lange wachtrijen aan de kraampjes. We hebben dit toen gemeld aan de organisatie en ze gingen voor de volgende editie (deze dus) daar naar kijken om te verbeteren. Ook waren er veel kraampjes met info en allerlei andere toffe dingen zoals vegan kaaskroketten en vegan pralines. Ik zou je wel aanraden vroeg te gaan. Vorig jaar was ik er rond 2u en zowat alles in de standjes was uitverkocht en al veel van de foodtrucks ook. Misschien dat ze deze keer meer voorraad zullen hebben. Er was ook een workshop van eva vzw waar ze dingen klaar maakten en je kon kijken, proeven, vragen. Het was algemeen ook vrij goed toegankelijk met een rolstoel maar dit jaar is het op een andere locatie dacht ik.

we zouden gaan tegen dat het opengaat
hopelijk is t dan te doen, zal er anders rap wegzijn
het is in ArtCube, Galveston Gent, hurstweg 8
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#658 Geplaatst 17 augustus 2016 - 09:28

Ik vrees dat je sowieso op veel volk mag rekenen. Veggie en vegan is populairder dan veel mensen denken. Ook zijn er veel mensen die puur uit nieuwsgierigheid komen. Vorig jaar was de inkom en workshops volledig gratis dus dat scheelt ook al. Maar toch zou ik me niet laten tegen houden daardoor hoor. Het is eens een verademing om niet aan een kraampje te moeten vragen 'zit daar vlees in', 'wat zit daar tussen', 'heb je ook iets zonder vlees' en dan iets smerig te krijgen. Daar is echt alles alles vegan. Lush stond er vorig jaar trouwens ook met een kraam. Lekker zeepjes enzo. :d
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#659 Geplaatst 22 augustus 2016 - 17:16

Bekijk berichtEibhlin, op 17 augustus 2016 - 09:28, zei:

Ik vrees dat je sowieso op veel volk mag rekenen. Veggie en vegan is populairder dan veel mensen denken. Ook zijn er veel mensen die puur uit nieuwsgierigheid komen. Vorig jaar was de inkom en workshops volledig gratis dus dat scheelt ook al. Maar toch zou ik me niet laten tegen houden daardoor hoor. Het is eens een verademing om niet aan een kraampje te moeten vragen 'zit daar vlees in', 'wat zit daar tussen', 'heb je ook iets zonder vlees' en dan iets smerig te krijgen. Daar is echt alles alles vegan. Lush stond er vorig jaar trouwens ook met een kraam. Lekker zeepjes enzo. :d

Ben je naar vegan fest geweest?
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#660 Geplaatst 22 augustus 2016 - 17:38

Bekijk berichtlathyrus, op 22 augustus 2016 - 17:16, zei:

Ben je naar vegan fest geweest?
Nee dit jaar niet. Ik had vandaag een examen.
Geplaatste afbeelding