Spring naar inhoud

- - - - -

Scottish Fold duurder?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 07 augustus 2010 - 20:54

Ik was op een zoekertjeswebsite aan het rondneuzen bij de katten. En wat viel me op, dat SF gemiddeld 650 euro kosten, tov BKH 500-550 euro. Waarom is een SF duurder?

Bewerkt door Frances, 07 augustus 2010 - 21:01.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 07 augustus 2010 - 21:00

Geen idee...

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#3 Geplaatst 07 augustus 2010 - 21:02

Ik denk dat dat een beetje ligt aan vraag en aanbod. Er is immers een enorm groot aanbod van BK en dat is bij SF heel wat minder.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 08 augustus 2010 - 21:37

Maine coons kosten ook 650 hoor (voor liefhebbers - voor fokkers andere prijzen).

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#5 Geplaatst 08 augustus 2010 - 21:42

De mijne was nog duurder. Tja, bekijk gewoon eens het aanbod: scottish fold is relatief zeldzaam, Britse kortharen zijn er in overvloed, niet meer, niet minder.

En sfynxen gaan soms naar de 1000 euro toe... wie bepaalt uiteindelijk die prijzen? Zolang er mensen zijn die het er voor willen geven, zijn de prijzen (soms ridicuul) hoog. Ik wilde eerst een havanezer of maltezertje, daar hoorde ik prijzen tot 1800 euro??????! Tja, dat is er toch to-taal over, vind ik dan. Maar blijkbaar raken ze toch verkocht...

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 augustus 2010 - 21:55

Tja ... want maine coons zijn er toch ook voldoende, denk ik.  Misschien net iets minder dan BK's maar toch...
Idd het is maar wat de mensen er willen voor betalen+ ook de kosten die de fokkers doen voor het onderzoeken op allerlei ziekten e.d.

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#7 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:50

Als je geen eigen dekkater bezit zal je vlug het verschil merken , het dekgeld ligt veel hoger , dan weet je nog niet zeker wat er in je nestje kan zitten , kunnen allemaal straigts zijn , en van de risico's nog maar gezwegen.

Nee , ik fok geen folds en ga ook geen kopen , is enkel wat ik er al over gehoord heb!

Chriske en de poezels :catwalk2

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:54

De prijzen voor Ragdolls liggen ook hoog dacht ik... Rond de 700 euro?

Bewerkt door Louise, 09 augustus 2010 - 22:54.

Geplaatste afbeelding

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#9 Geplaatst 12 augustus 2010 - 22:15

Is het niet zo dat bij Folds eigenlijk ook testen uitgevoerd moeten worden (echo's, röntgen) om te kijken of de fold geen kraakbeenafwijkingen heeft? Om te voorkomen dat de kittens dat krijgen? Dat zou een hogere prijs kunnen verklaren, hoewel ik mij dan ook direct afvraag hoeveel fokkers dat nu daadwerkelijk zullen doen.
Correct me if i'm wrong..
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#10 Geplaatst 13 augustus 2010 - 20:55

een fold heeft sowieso een afwijking anders is het geen fold. die gevouwen oortjes zijn niet gezond.
Geplaatste afbeelding