Spring naar inhoud

- - - - -

Voordelen/nadelen 2 katten in huis

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 10 augustus 2010 - 21:00

Sihirci zei:

Het is niet mijn intentie aan te vallen maar ik weiger ook mee te werken iemand meer dieren op te dringen dan gewenst zijn en daar gaat dit topic in mijn beleving over.

Dat zie je dan verkeerd. Weet je ik word hier moe van. Ik heb het gevoel dat ik mijzelf moet verdedigen, aangezien jij toch niet wil aannemen wat ik zeg. Sorry hoor maar ik heb hier nu even geen zin in. De persoon die mij vandaag weer een ongewenste mail stuurde zal goed genoeg weten waarover ik het heb (heeft niets met jou te maken Sihirci).

Trouwens, ik heb nog eens gepolst bij mijn ouders en ik mag een tweede en misschien zelfs derde kat, maar nu nog niet. Mama wil wachten tot de hondjes er niet meer zijn. Zo kunnen de poezels dan door heel het huis lopen en niet enkel in de gang + bovenverdieping. Op dit moment kan Snoopy niet anders want de jongste hond, Bobke, valt hem aan. En dan bedoel ik ook écht aanvallen.

Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 10 augustus 2010 - 23:56

Sihirci zei:

Het is niet mijn intentie aan te vallen maar ik weiger ook mee te werken  iemand meer dieren op te dringen dan gewenst zijn en daar gaat dit topic in mijn beleving over.

Dan is het antwoord toch simpel? Niet meer reageren in dit topic, je hebt duidelijk gemaakt dat je hier niets mee te maken wilt hebben, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je dan überhaupt hier reageerde.
Ps: Ik bedoel dit niet aanvallend.

@Tinne, ik ben blij voor jou dat je toch een 2de of zelfs 3de poesje mag hebben na verloop van tijd.
Hoe heb je het nu eigenlijk aangepakt? Heb je de voor en nadelen besproken, of heeft je moeder gewoon gezegd dat ze er eigenlijk niets op tegen heeft maar het gewoon nu nog niet wilt?
Ik ben wel curieus :d

Bewerkt door Eleonora, 10 augustus 2010 - 23:56.
Reden van bewerken: te veel wittregels

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#33 Geplaatst 11 augustus 2010 - 04:07

Tinne zei:

Dat zie je dan verkeerd. Weet je ik word hier moe van. Ik heb het gevoel dat ik mijzelf moet verdedigen, aangezien jij toch niet wil aannemen wat ik zeg. Sorry hoor maar ik heb hier nu even geen zin in. De persoon die mij vandaag weer een ongewenste mail stuurde zal goed genoeg weten waarover ik het heb (heeft niets met jou te maken Sihirci).

Trouwens, ik heb nog eens gepolst bij mijn ouders en ik mag een tweede en misschien zelfs derde kat, maar nu nog niet. Mama wil wachten tot de hondjes er niet meer zijn. Zo kunnen de poezels dan door heel het huis lopen en niet enkel in de gang + bovenverdieping. Op dit moment kan Snoopy niet anders want de jongste hond, Bobke, valt hem aan. En dan bedoel ik ook écht aanvallen.

Je moeder blijkt een wijs mens met hart voor katten, want een kat heeft huiselijke omgang nodig en alleen gang en bovenverdieping omdat ze niet bij de hond kunnen is voor katten geen goed bestaan.

Als je ongewenste mail krijgt zou je die persoon kunnen blokkeren via webmail of de firewall, maar dat is een andere discussie.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#34 Geplaatst 11 augustus 2010 - 04:15

Eleonora zei:

Dan is het antwoord toch simpel? Niet meer reageren in dit topic, je hebt duidelijk gemaakt dat je hier niets mee te maken wilt hebben, maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je dan überhaupt hier reageerde.

@Tinne, ik ben blij voor jou dat je toch een 2de of zelfs 3de poesje mag hebben na verloop van tijd.
Hoe heb je het nu eigenlijk aangepakt? Heb je de voor en nadelen besproken, of heeft je moeder gewoon gezegd dat ze er eigenlijk niets op tegen heeft maar het gewoon nu nog niet wilt?

Mag er alleen gereageerd worden als men het eens is met de vraagsteller, wat blijven er dan aan mogelijkheden voor een discussie over?

De moeder van dit meisje maakt duidelijk dat de hond het struikelblok is en dat  zij wel heeft nagedacht en het welzijn van katten prioriteit geeft.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#35 Geplaatst 11 augustus 2010 - 06:26

De enige reden waarom ik zou twijfelen is omdat mijn kater hier nu rondloopt alsof de boel van hem is,heel relax ondanks zijn verleden :) En ik zou dan bang zijn dat ze niet zouden overeenkomen of zijn lieve gedrag zou veranderen.Ik moet wel zeggen dat ik maar halftijds werk en mijn man in ploegen,dus er is eigenlijk bijna altijd iemand bij hem.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#36 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:53

Tinne zei:

Vervelend he. Ik wéét gewoon dat Snoopy een soortgenootje zou apprecieren, omdat hij nu vaak alleen is overdag. Behalve in het weekend. Ik zou mij dus gewoon beter voelen als ik weet dat Snoopy niet alleen is en dat hij iemand heeft om mee te spelen :)

Zita heeft nu altijd iemand die haar aandacht geeft maar binnenkort gaan mijn ouders weer werken en moet ik terug naar school dus zal voor haar eenzamen dagen worden. Ik weet dat ze zich snel verveeld (ook al heeft ze veel speeltje en een krabpaal). Daarom ben ik dus ook opzoek naar een soortgenootje voor haar. Veel succes! :)

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#37 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:56

ik zou ook graag een 2de katje in huis halen, maar ik heb na lang wachten eindelijk een eerste gekregen en wil nu ook niet 'ondankbaar' lijken door te blijven zagen achter een 2de :oops:

maar ik weet zeker dat het geen verdere nadelen zou hebben, buiten meer eten
(maar dat heb je normaal gezien altijd genoeg in huis ;) )

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#38 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:03

katy zei:

ik zou ook graag een 2de katje in huis halen, maar ik heb na lang wachten eindelijk een eerste gekregen en wil nu ook niet 'ondankbaar' lijken door te blijven zagen achter een 2de :oops:

maar ik weet zeker dat het geen verdere nadelen zou hebben, buiten meer eten
(maar dat heb je normaal gezien altijd genoeg in huis ;) )

Daar heb ik dus ook schrik voor dat ik 'ondankbaar' ga overkomen. Het was bij mij ook lang wachten voor zita mocht komen dus ik vrees dat het dit maal niet meer gaat lukken ook al zou het voor haar misschien beter zijn. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk samenwonen met mijn vriend (ook een dierenvriend) en dan is een vriendinnetje voor zita het eerst wat ik koop :x

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#39 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:05

Daar heb ik dus ook schrik voor dat ik 'ondankbaar' ga overkomen. Het was bij mij ook lang wachten voor zita mocht komen dus ik vrees dat het dit maal niet meer gaat lukken ook al zou het voor haar misschien beter zijn. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk samenwonen met mijn vriend (ook een dierenvriend) en dan is een vriendinnetje voor zita het eerst wat ik koop :x

dan zou ik nog een beetje wachten ;)
ik woon nu wel al samen met mijn vriend maar ja, mss ook nog even afwachten en mss word hij vanzelf wel weer verliefd op een katje

allesinds veel succes ^^

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:27

Eleonora zei:

Ze heeft het gewoon gezegd dat ze er niets op tegen heeft :)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:39

Sihirci zei:

Je moeder blijkt een wijs mens met hart voor katten, want een kat heeft huiselijke omgang nodig en alleen gang en bovenverdieping omdat ze niet bij de hond kunnen is voor katten geen goed bestaan.

Als je ongewenste mail krijgt zou je die persoon kunnen blokkeren via webmail of de firewall, maar dat is een andere discussie.

Mijn moeder is een dierenvriend, net als ik. Wij zijn beiden van mening dat een dier gezelschap moet hebben. Ook van soortgenootjes. Als er bij ons een vogel sterft bijvoorbeeld dan wordt daar een nieuwe partner voor gezocht. Tenzij de vogel al te oud is natuurlijk dan is het beter dat hij/zij wat rust heeft. Het enige probleem meestal is mijn vader. Zo wilde hij eerst ook maar 1 hond. Tot de rest van het gezin hem heeft kunnen overtuigen om een tweede hond te nemen. Flappie zou anders hele dagen alleen zijn (kinderen naar school, ouders gaan werken).

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:46

Sihirci zei:

Het is niet mijn intentie aan te vallen maar ik weiger ook mee te werken iemand meer dieren op te dringen dan gewenst zijn en daar gaat dit topic in mijn beleving over.

Niet overdrijven...
Ik heb 5 jaar geleden ook een kat in huis gehaald om mijn moeder haar rug om dan nog. Ik mocht geen nieuwe kat meer omdat ze bang was dat hij zou doodgaan (vorige kat was gestorven aan 13 jaar).
Vond ik een bullshit-excuus, en na 6 maand gewoon een kat gehaald uit het asiel. Ze is welgeteld 2u boos gebleven en daarna heeft ze de kat op schoot genomen. Ze is helaas niet lang bij ons mogen blijven maar ondertussen heb ik toch 2 katten én mag ik opvang doen...
Soms moet je gewoon even je zin doordrijven (maar uiteraard niet altijd).

De topicstarter zal haar ouders wel kennen en weten hoe ver ze kan gaan en hoe ver niet.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#43 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:48

zo een stiekeme gedoe zou met mijn vriend niet lukken.. hij weet goed genoeg dat ik het durf dus met 'gevonden' kom ik er niet vanaf :LOL:

mss dat hij wel verliefd word zoals eerst op loeba, maar ik betwijfel het :)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#44 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:49

Tinne zei:

Mijn moeder is een dierenvriend, net als ik. Wij zijn beiden van mening dat een dier gezelschap moet hebben. Ook van soortgenootjes. Als er bij ons een vogel sterft bijvoorbeeld dan wordt daar een nieuwe partner voor gezocht. Tenzij de vogel al te oud is natuurlijk dan is het beter dat hij/zij wat rust heeft. Het enige probleem meestal is mijn vader. Zo wilde hij eerst ook maar 1 hond. Tot de rest van het gezin hem heeft kunnen overtuigen om een tweede hond te nemen. Flappie zou anders hele dagen alleen zijn (kinderen naar school, ouders gaan werken).

Ik geloof zeker dat jullie dierenvrienden zijn, maar soms is het nodig om wat verder door te denken en kijken. Een kat die niet kan meedoen aan het huiselijk verkeer omdat er een (sorry ben ff grof :oops: ) katvretende hond in huis woont is geen goede omgeving voor de kat. Het lijkt mij verstandig te gaan werken aan het gedrag van de hond en die te gaan heropvoeden.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 11 augustus 2010 - 18:05

Sihirci zei:

Ik geloof zeker dat jullie dierenvrienden zijn, maar soms is het nodig om wat verder door te denken en kijken. Een kat die niet kan meedoen aan het huiselijk verkeer omdat er een (sorry ben ff grof :oops: ) katvretende hond in huis woont is geen goede omgeving voor de kat. Het lijkt mij verstandig te gaan werken aan het gedrag van de hond en die te gaan heropvoeden.

Bobke is een kruising tussen een Yorkshire en een Shih-tsu. Ongelooflijk koppig, jaloers en eigenwijs. O ja en ook nog selectief doof. Hij reageert niet enkel zo op Snoopy hoor. Maar bij hem is het wel het ergst. Dan jaagt hij er echt op. En als we met de vogels bezig zijn komt hij zich bemoeien. Als de kippen te dicht tegen de draad van hun ren komen en de hondjes zijn buiten, dan loopt Bobke er steevast naartoe om ze weg te jagen. Hij steelt ook eten en springt in de zetels terwijl hij goed genoeg weet dat het niet mag. Hoe vaak we het hem ook verbieden.

Ondertussen is hij 9 jaar oud en het is ons nog steeds niet gelukt om hem te heropvoeden. Hij is nochtans helemaal geen domme hond. Het probleem is dat hij niet wilt. Ik denk wel dat het misschien zou lukken om hem te laten wennen aan de kat en ook om hem misschien te accepteren, maar dat zal heel moeizaam gaan.