Spring naar inhoud

- - - - -

tricks

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_jazz_*
Guest_jazz_*

#1 Geplaatst 09 augustus 2010 - 07:43

Ragdolls worden soms aanzien als de meest hondachtige kat.  Ik heb al tientallen filmpjes gezien waar mensen hun ragdolls trukjes hebben geleerd.
Is er iemand wiens ragdoll ook iets kan en hoe begin je eraan?
Ik vermoed net als met de hond vroeger, belonen als die het goed doet.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 09 augustus 2010 - 11:08

De meeste dingen, zoals apporteren, doen ze ineens vanzelf. En dan is het een kwestie
van per direct belonen ;)
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#3 Geplaatst 09 augustus 2010 - 11:27

Ik heb een brits korthaar die ook apporteert, maar dat doet ze enkel als ze zin heeft en alleen met een klein ikea potloodje. Aanleren? Beh, ze deed da gewoon en vind het leuk als ik het dan met een speer wegsmijd over de vloer.

Ze gaat ook zitten voor een snoepje, aanleren, snoepje dichtbij tonen (ze mag er niet aan kunnen) dan zeggen zit en terwijl snoepje langzaam dicht boven het kopje naar achteren doen, dan MOET ze wel gaan zitten om het snoepje nog te kunnen zien, na enkele keren hebben ze dat snel door en moet je die beweging niet meer maken.

Ook pootje geven (pootje) en kontje zitten met voorpoten in de lucht (hoog) kan je met snoepjes aanleren. Met 'hoog' eerst 'zit' dan snoepje hoog houden en zeggen hoog pak het dan ofzo... Ze leren echt snel met snoepjes. Oefen het wel niet te vaak na elkaar, anders worden ze verveeld ermee. 3x per dag 1 commando oefenen is meer dan genoeg....

SUCCES!!!!!!  :thumb:

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 09 augustus 2010 - 21:20

Ja, onze ragdoll heeft de trukjes geleerd door naar de hond te kijken!
En dus ging ze met de hond meedoen: dubbele traktatie dus uitdelen :x

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 09 augustus 2010 - 21:21

:)

Guest_jazz_*
Guest_jazz_*

#6 Geplaatst 11 augustus 2010 - 06:53

mss vriend zen hond vragen die kent tal van commando's ;)

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 11 augustus 2010 - 18:20

En uitvinden waar katje gek op is!! :goofy:

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#8 Geplaatst 13 augustus 2010 - 21:56

Direct belonen is al een juist antwoord ;) .

Emily kon al vanuit haarzelf apporteren, ze kan zitten op commando, haar pootje oprichten als ik zeg 'say please'. Als ik haar op de arm draag en ik zeg 'grond' dan springt ze uit mijn armen naar de vloer (aangeleerd omdat ze zwaar is en ik soms sukkel met mijn knie).

'naar binnen': dan gaat ze de kamer in of vanuit de gang het appartement in
'ga je mee?': dan gaat ze aan de deur wachten tot we weg gaan
'enough': als ze haar zotte kuren heeft en mijn voet ziet als speelgoed, dan stopt ze en komt ze vragen om opgepakt te worden
'waar is muisje?': dan gaat ze zoeken naar een speelgoedje om geapporteerd te worden
'gaan we naar buiten?': (is codetaal voor even op het terras te gaan zitten), dan spurt ze naar de slaapkamer en wacht aan het raam voor het terras
'kom je slapen?': dan komt ze aanwaggelen, springt op de zetel en wacht tot ik het deken omhoog til en dan kruipt ze er onder, tegen me aanvleiend om te gaan slapen

En dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar maar ik ben er zeker van dat jullie dit lijstje nog langer kunnen maken. Ragdolls zijn gewoon enorm intelligent en ook emotioneel intelligent.
:heart: :heart: :heart:

Ach ik ben nog altijd zo verliefd op haar :love3:

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 oktober 2010 - 01:21

dori en demi apporteren heel goed kwam ineens en beloonde dadelijk en zo slim als een ragdoll is bleven ze het doen ,dori en demi hebben op commando geleerd om aan de paal te krabben en als je weggaat staan ze al klaar om mee te mogen ,ze luisteren heel goed gelijk een hond en zijn niet eigenwijs ,je kan er alles mee :catkiss