Spring naar inhoud

- - - - -

correct voedingsschema?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 11 februari 2009 - 19:10

De dierenarts zegt dat ze perfect van gewicht zijn, maar wil toch effe hier horen of het niet beter kan...

het schema (voor de 2 poezels samen):

's morgens: 25 gr korrel gemengd met 25 gr natvoer
gedurende de dag: 50 gr korrel
's avonds: 25 gr natvoer + rest korrel gemengd

korrel = RC gemengd met Hill's Nature Best
natvoer = Almo, Hills, Iams, ...

En mag je korrel met natvoer mengen als ze dadelijk alles opeten?

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#2 Geplaatst 11 februari 2009 - 21:43

Ik heb nog nooit iets afgewogen, eten staat hier constant voor hen. Natvoer juist op aanvraag :)

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#3 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:01

Hier hebben ze ook een hele dag door korrels staan maar zij krijgen nog wel ieders een zakje natvoer verdeeld over 's morgens en 's avonds omdat zij nog goed moeten aankomen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 februari 2009 - 22:47

Ik deed dat eerst ook niet, maar ze zijn net gecastreerd en ja...

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 12 februari 2009 - 01:42

Hier eten ze gewoon naargelang ze goesting hebben.
Zolang ze niet te dik worden dan toch :LOL:

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#6 Geplaatst 12 februari 2009 - 01:57

hier staat dag en nacht verschillende schalen gevuld met brokken. Amai als ik dat tig keer per dag moest gaan afwegen voor 11 verschillende poezels. En dan misschien ook nog voor mijn drie vreemde kostgangers in de garage ook nog zeker. :p Heet is hier zelfbediening hoor. Wie honger heeft moet maar kiezen uit welke schaal hij/zij dat keer wil eten. :p

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#7 Geplaatst 12 februari 2009 - 02:03

ijammeke zei:

hier staat dag en nacht verschillende schalen gevuld met brokken. Amai als ik dat tig keer per dag moest gaan afwegen voor 11 verschillende poezels. En dan misschien ook nog voor mijn drie vreemde kostgangers in de garage ook nog zeker. :p Heet is hier zelfbediening hoor. Wie honger heeft moet maar kiezen uit welke schaal hij/zij dat keer wil eten. :p

:ha

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 12 februari 2009 - 02:29

Ik weeg ook niets af. Alleen voor Aynoa maar dat kan ik niet vergelijken want zij krijgt geen brok of natvoer.

Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#9 Geplaatst 12 februari 2009 - 06:26

Bij mij krijgen ze hier alleen droge voeding ze eten gewoon wanneer ze honger hebben ik weeg dus niks af. Ze krijgen af en toe ook wat tonijn in eigen nat dat is dan 1 klein doosje onder hun drie├źn.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 12 februari 2009 - 09:24

hier wordt er ook niets afgewogen. er staan altijd brokjes klaar. daarnaast krijgt hij een halve of een hele sheba per dag. (hangt ervan af hoeveel hij zaagt, hij moet die namelijk zelf komen "vragen")

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 12 februari 2009 - 09:53

Ik ga het ook niet meer doen. Gisteren was hun 'dagportie' (volgens de DA) op (ze mogen samen max. 120 gr eten) en heb hen korrel bijgegeven. Ze hebben er nog van gegeten. Krijg dat niet over mijn hart.
Hier heeft altijd korrel gestaan voor wanneer ze honger hadden en ga dat blijven doen.
Toch bedankt voor de antwoordjes :) .

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 12 februari 2009 - 10:18

Hier wordt ook nooit wat afgewogen en heb ook aardig wat castraten lopen.
Een kat eet naar behoefte.
Er staat de gehele dag brok en verder krijgen ze 's morgens 4 animonda kuipjes ( welke binnen een kwartier schoon leeg is)
1 open kater is moddervet, maar wanneer hij de vlinders in de buik krijgt, valt hij van zelf wel af.
De rest van de katten incluis de castraten zijn niet te dik.
kan de ribben goed voelen, da's het belangrijkste
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 12 februari 2009 - 10:26

Goh, ik zie dat je 18 katten hebt. Wat een droom :) , maar ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen! Qua plaats e.d.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 12 februari 2009 - 13:37

Hier hebben ze ook de hele dag RC brokjes ter hunne beschikking. 's morgens krijgen ze per poes 35 à 40g bandit verse voeding, en 's avonds krijgen ze 1/3 blikje tonijn ofwel een half zakje almo nature.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 13 februari 2009 - 23:36

Hier staan altijd brokjes voor hun klaar en ze krijgen op vraag van hun natvoer wanneer ze willen, ik heb nooit iets afgewogen. Bébé is zelf al overgeschakeld op een mengeling van gewoon katteneten en kitten, eerst gaf ik die altijd kitten voeding maar dat was zo snel op dat hij nog eens eten ging pikken met de andere poezen, dus nu geef ik hem een mengeling van de 2 en dat gaat prima.