Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten niest, maar verder lijkt het ok

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_pluchke01_*
Guest_pluchke01_*

#1 Geplaatst 09 augustus 2010 - 12:40

Een van mijn kittens, nu 15 weken oud niest sinds een paar dagen geregeld op een dag, wel maar een keer niezen, en dan bv kwartier later nogmaals, maar zo toch verschillende keren per dag. Neusje en ogen zijn wel volledig droog, ze eet goed, speelt, slaapt en lijkt ok. Ze is ook tweemaal ingeënd voor niesziekte. Ze is drie weken geleden,( na aankomst) gecontroleerd door een dierenarts en alles was ook ok. Moet ik mij zorgen maken? of kan dat aan stof? allergie liggen? Ze heeft het meestal al spelend, niet als ze slaapt of rust. Ze komt niet buiten, heeft geen contact met andere poezen... Ik vind het toch maar vreemd... Wat denken jullie?

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#2 Geplaatst 09 augustus 2010 - 12:49

Ben je soms verandert van kattegrind?De mijne niesde in het begin van het grind,dat is daarna overgegaan.

Guest_pluchke01_*
Guest_pluchke01_*

#3 Geplaatst 09 augustus 2010 - 12:52

neen, gebruiken okoplus cats best, en hadden gelijkaardige korrels bij fokker... kan het door stof komen (niet dat ons huis stoffig is, maar ja die kruipen onder alle kasten, gaan in onze garage (geen auto) spelen en daar is veel stof? Dat ze een geirriteerd neusje krijgt ervan?

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:18

als er echt meerdere keren per dag wordt geniest kun je het beste naar de da gaan. Die kan naar de luchtwegen/longen luisteren. Misschien lijkt het kitten niet meteen ziek, maar zit er een beginnende niesziekte. De da kan dat horen.
Mocht er wel wat zitten dan ben je er mooi vroeg bij, mocht er niets zitten, dan ben je meteen weer gerust gesteld :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_pluchke01_*
Guest_pluchke01_*

#5 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:38

maar kan je zomaar niesziekte oplopen? is gevaccineerd, heeft geen contacten gehad met andere poezen? en ben twee weken geleden op controle geweest met poes en toen was er niets. Van gewoon thuiszitten kan ze toch geen niesziekte krijgen?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#6 Geplaatst 11 augustus 2010 - 20:06

pluchke01 zei:

maar kan je zomaar niesziekte oplopen? is gevaccineerd, heeft geen contacten gehad met andere poezen? en ben twee weken geleden op controle geweest met poes en toen was er niets. Van gewoon thuiszitten kan ze toch geen niesziekte krijgen?

Er wordt tegen drie of vier niesziekteverwekkende virussen gevaccineerd en er zijn wel tachtig oorzaken van niesziekte, je kitten kan dus wel niesziekte krijgen/hebben.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 12 augustus 2010 - 07:26

Als het aanhoudt toch naar DA?

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#8 Geplaatst 12 augustus 2010 - 09:57

Ik heb juist hetzelfde meegemaakt. Mijn kitten niesde ook en had ook geen andere rare verschijnselen . Ik ben met haar naar dierenarts geweest en die heeft haar toch voor de zekerheid een spuitje met antibiotica gegeven. Na de spuit had ze er helemaal geen last meer van.

Guest_pluchke01_*
Guest_pluchke01_*

#9 Geplaatst 25 augustus 2010 - 10:06

Ik zal vanavond naar de dierenarts gaan wat ze blijft het toch doen. Nu het is niet in salvo's of zo, gewoon af en toe op een dag eens niezen. Haar neus en ogen blijven droog, ze eet, drinkt en is ingeent... Ik denk eerder aan stof in haar neus of zo, het is begonnen na haar eerste bezoek aan onze grote rommel (en met stof..) garage. Voordien had ze nooit geniest. Toeval of niet? Haar zusje heeft van niets last en hoor ik nooit niezen... Enfin, hopelijk weet ik vanavond meer...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 augustus 2010 - 20:42

:geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#11 Geplaatst 29 augustus 2010 - 08:41

Het kan inderdaad heel veel oorzaken hebben. (bekijk maar eens hoe vaak mensen niezen en wat daar allemaal de oorzaak van kan zijn)  

Okoplus is ok, ecologisch zeer verantwoord. Vrij grote korrels. Wij gebruiken ze hier ook.
Niet echt stofferig.

Inenting met een vaccin is inderdaad zoals Sihirsi zegt geen 100% garantie tegen het het eventueel krijgen van niesziekte. Voor alle zekerheid, arts raadplegen. Hoe vroeger je er bij bent hoe beter.
Of ben je al naar DA geweest ? :heart:

Hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat met jouw kitten ???

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#12 Geplaatst 29 augustus 2010 - 09:05

En,wat zei je DA?Ik denk toch dat er niets aan de hand is,misschien gewoon gevoelig neusje of iets dat zijn neusje irriteert(korstje of stukje snot ofzo :) )

Guest_pluchke01_*
Guest_pluchke01_*

#13 Geplaatst 30 augustus 2010 - 13:34

Bedankt voor jullie lieve reakties.
Onze poes Zoë werd supergezond verklaard, geen niesizekte of infektie. Ze denkt ook aan een allergische reactie aan stof en vraagt om ze uit de garage te proberen houden... wij proberen, maar van zodra ze kunnen gaan ze daar graag spelen en ravotten... Maar ik merk al wel dat het wat beter begint te gaan, ze niest al minder, dus probeer ik ze daar toch echt wel weg te houden en de garage een beetje meer te stofzuigen, ook in alle hoekjes :) ik was opgelucht dat alles goed met haar ging, beetje te bezorgd dan niet hé... ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 30 augustus 2010 - 15:41

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag