Spring naar inhoud

- - - - -

kitten terug nemen?

• Log in om te reageren
159 reacties op dit onderwerp
Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#1 Geplaatst 09 augustus 2010 - 12:54

hallo,

zoals jullie weten, heb ik een kleine ragdollcattery,
Maar nu zit ik met een probleempje :(

en ik hoopte een beetje raad te krijgen.

Het zit zo; vrijdag is er een gezinnetje een kitten van ons komen halen,
omdat ze het financieel niet zo veel over hadden voor een raspoes, hebben we een beetje van onze prijs gedaan. (ze waren gek van de poes)
ze waren in de wolken met hun poes.
de poes is verkocht met stamboom en verkoopsovereenkomst, diererartsen boekje.

Nu heeft de vrouw contact opgenomen met mij om te vragen of ik de poes niet wou terug nemen, om gezondheidsreden.

ik heb haar gezegd dat ik het contractje ging nalezen, nu blijkt dat er niets van in het contractje staat of de poes wordt terugenomen of dergelijke. dat topic is men vriend vergeten neer te schrijven, (men vriend heeft de contractjes opgesteld)

in de contracten van onze ragdolls staat erin dat;
indien het kitten wegens omstandigheden niet kan verblijven bij de nieuwe eigenaar, zal de fokker het kitten teugnemen,Maar wordt er niets meer vergoed.

weten jullie wat ik nu het beste kan doen?? :(

alvast bedankt

Guest_pluchke01_*
Guest_pluchke01_*

#2 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:05

gezondsheidsproblemen bij de poes of bij de eigenaars? hoe kan je nu zo snel het katje weg willen doen, dat bereidt je toch maandenlang voor...pfff

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#3 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:12

pluchke01 zei:

gezondsheidsproblemen bij de poes of bij de eigenaars? hoe kan je nu zo snel het katje weg willen doen, dat bereidt je toch maandenlang voor...pfff

gezondheidsproblemen bij de eigenaars, het kitten is gezond verklaard door onze DA. hoe bedoel je "hoe kan je nu zo snel een katje weg willen doen?"

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:12

als het zo kort geleden is, en het gaat idd om gezondheidsredenen, dan zou ik de poes terug gaan halen. Overleggen over de prijs. Maar ik zou op zo'n korte termijn niet moeilijk doen en het volledige bedrag teruggeven. (misschien wat benzinegeld eraf als ze ver wonen en je ze gaat halen)

En voor de toekomst je contract aanpassen ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:14

ginnie zei:

als het zo kort geleden is, en het gaat idd om gezondheidsredenen, dan zou ik de poes terug gaan halen. Overleggen over de prijs. Maar ik zou op zo'n korte termijn niet moeilijk doen en het volledige bedrag teruggeven. (misschien wat benzinegeld eraf als ze ver wonen en je ze gaat halen)

Nja lijkt me ook het beste. De kerk wat in het midden te houden. En wrs ook het beste voor het kittentje

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:15

Ook al is de reden dat mensen afstand willen doen van een kitten nog zo stom, ik zou het kitten altijd terugnemen en de mensen het geld terug geven. (ze is daar ook nog maar slechts een paar dagen)
Wees i.e.g blij dat ze je op de hoogte stellen en haar niet zomaar op internet te koop zetten.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#7 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:16

ginnie zei:

ja zo zou ik het ook doen :)

ik had al de poes niet verkocht aan deze mensen als ze het niet breed hebben :oops: een kat kost nou 1 maal geld ook als het 1maal in huis is :oops: .
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:20

britjes zei:

ja zo zou ik het ook doen :)

ik had al de poes niet verkocht aan deze mensen als ze het niet breed hebben :oops: een kat kost nou 1 maal geld ook als het 1maal in huis is :oops: .

mwah, daar heb ik niet zoveel problemen mee. Ligt een beetje aan het hoe en wat. Maar ik doe niet om die reden iets van de prijs af. Dan spaar je nog maar even door ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 09 augustus 2010 - 13:44

ginnie zei:

mwah, daar heb ik niet zoveel problemen mee. Ligt een beetje aan het hoe en wat. Maar ik doe niet om die reden iets van de prijs af. Dan spaar je nog maar even door ;)

nee dat bedoel ik, ik zou om die reden ook niks van de prijs afhalen ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#10 Geplaatst 09 augustus 2010 - 14:11

ik heb nu wel geen cattery, maar is wel makkelijk als je wat van de prijs af doet.
ik ben alleenstaand en heb het dus ook niet zo breed, maar heb over het aanschaffen van mijn kitten wel erg goed nagedacht en iedere keer als het kon wat opzij gezet voor het kitten te kunnen aankopen en ik weet ook dat het kitten voeden en zo geld kost maar dat wist ik van te voren ook. maar kijk wel wat beste uitkomt voor voeding en dergelijke.
Ik vind het enkel raar dat die mensen al zo vlug na de aankoop van het kitten weten over gezondheidsproblemen ofwel zijn er andere dingen waarom ze het kitten weg willen.
maar denk ook wel omdat het maar over een paar dagen gaat dat je kitten kan terug nemen en geld terug geven. nu is het kitten nog niet echt gewoon daar.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#11 Geplaatst 09 augustus 2010 - 14:23

Ik heb hetzelfde gehad , maar Shywa was al 8 maand bij de eigenaar. Ook om gezondheidsredenen moest ze Shywa weg doen, gelukkig hadden we af gesproken dat als ooit 1 van mijn verkochte kittens weg moest ze mij als eerst zouden bellen. Dit heeft ze ook gedaan. Ik wou haar een onkosten vergoeding geven ook omdat ze haar al had laten steraliseren, maar daar wou ze niks van weten ze was zo vreselijk blij dat Shywa weer terug mocht naar ons. Maar ja zei heeft Shywa natuurlijk wel langer gehad.
Maar ik zou het kitten WEL terug nemen.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#12 Geplaatst 09 augustus 2010 - 14:28

ik heb ook geen cattery maar ik zou het kitten ook terug nemen.
ik snap wel niet waarom ze er dan aan begonnen zijn...

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#13 Geplaatst 09 augustus 2010 - 14:42

ja ik wil met plezier het kitten terug nemen, :)
maar men vriend vindt niet dat we de verkoopssom moeten terug geven of toch niet helemaal.

de eigenaar heeft het kitten al op het internet gezet heb ik juist gezien. wel voor de prijs die hem betaald heeft.

ik heb haar beloofd om mee te zoeken naar een nieuwe thuis, zolang ik er niet met men vriend heb gesproken, maar dat is niet zo evident.

pffff... ik ben precies wel dom geweest zekers?? :cry:

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#14 Geplaatst 09 augustus 2010 - 14:43

Afgelopen vrijdag het kitten pas gehaald en nu moet het al weg ivm gezondheidsredenen?
Ik denk dat ze nu beseffen dat ze het geld dat ze betaald hebben voor het kitten ergens anders voor had moeten dienen/gebruiken.
Ik zou id het kitten terughalen anders vrees ik dat ze het gaan verkopen via marktplaats ofzo.

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#15 Geplaatst 09 augustus 2010 - 14:46

als ik het zo lees gaat het enkel om het geld.
dat willen ze precies heel vlug terug vermits het kitten al op internet staat.
hoop dat je het kitten nog terug kan hebben want dit is niet zo heel best voor het kitten van het ene eigenaar naar de andere.