Spring naar inhoud

- - - - -

kitten terug nemen?

• Log in om te reageren
159 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#61 Geplaatst 09 augustus 2010 - 19:37

Sorry als ik te fel reageerde, niet naar bedoeld :oops:

Als het om diertjes gaat kan ik te vinnig doen ;)

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#62 Geplaatst 09 augustus 2010 - 20:04

Sihirci zei:

Sorry als ik te fel reageerde, niet naar bedoeld :oops:

Als het om diertjes gaat kan ik te vinnig doen ;)

geeft niet hoor :)
ik begrijp je wel,

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#63 Geplaatst 09 augustus 2010 - 20:05

Fijn dat je begrip hebt, dank je wel :d

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#64 Geplaatst 10 augustus 2010 - 00:38

We hebben vorig jaar zoiets meegemaakt, we hadden een katertje verkocht aan een echt super baasje.
een week later belde die man dat zijn schoonmoeder door omstandigheden bij hem moest intrekken(die vrouw was psychiatrisch patiënt).
Het baasje was advocaat(hij heeft me nog tips gegeven betreft deze omstandigheden).
We hebben toen het kitten weer genomen, en overeengekomen(door de tips)dat ik een ander baasje voor het kitten zocht en wanneer deze hadden betaald, ik hen het resterende bedrag dat ik dan zou krijgen van het nieuwe baasje aan hem gaf.
Bij mij staat in de bijlage dat ik nooit geld weer zou geven, daarom dat die man zei je mag me niets teruggeven, maar vond wel dat dit speciale omstandigheden waren.
Zo heeft hij toch nog zijn geld gekregen maar eigenlijk niet rechtstreeks van mij.

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#65 Geplaatst 10 augustus 2010 - 10:05

Was dit de advertentie?
Marktplaats.nl > Ragdoll kitten, kater, met stamboom - Dieren en Toebehoren - Katten en Kittens | Raskatten | Langhaar
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#66 Geplaatst 10 augustus 2010 - 13:19

Cilia zei:

neen :)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#67 Geplaatst 10 augustus 2010 - 13:39

dacht ook al van niet ;) want er staat dat de 2de enting nog moet gegeven worden en dat zal niet het geval zijn bij Temptation :mrgreen:

Guest_Animal_lover_*
Guest_Animal_lover_*

#68 Geplaatst 10 augustus 2010 - 14:03

Als je correct handelt volgens het contract dan neemje het kitten terug maar zijn de kopers hun geld kwijt, ik vind dit in principe ook de beste regeling. U volgt zo het contract dus u bent niet aansprakelijk.
Je hebt dus goed gehandelt vind ik en je zal zeker een nieuw baasje vinden!

Bewerkt door Animal_lover, 10 augustus 2010 - 14:06.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#69 Geplaatst 10 augustus 2010 - 14:06

ik zou het terughalen

geen gezeik geen gezeur daar hou ik niet van

kopers krijgen geld terug klaar uit

kitten terug maar niet geld terug dat vindt ik diefstal.
mogelijk een kleine reductie voor de toekomstig te maken kosten vindt ik acceptabel

Bewerkt door Nahs, 10 augustus 2010 - 14:13.

akiray
akiray
  • 341 berichten

#70 Geplaatst 11 augustus 2010 - 00:51

ik had vroeger ratten. Als je die koopt heb je meestal ook een cntract.
(aankoopprijs is wel fameus lager) zeker bij een rattery

A je door omstandigheen niet meer kunt zorgen voor de rat ben je verplicht om je rat terug naar de rattery te brengen.
Hiervoor krijg je je geld niet terug.

Ik vind dit normaal.
Als je een dier koopt moet je weten waar je aan begint
Als er werkelijk problemen ontstaan, tja kun je mischien wel een deeltje terugbetalen , maar ik vind max 50%

Maar toen mijn ouders vroeger naar een fokker gingen om een kat te halen, gingen we met heel het gezin kennismaken met de kittens, en zien hoe wij kinderen reageerden en hoe de kittens op ons reageerden

we hadden het kitten gereserveerd op 3 weken en zijn het gaan afhalen op 10 weken. En tussendor af en toe gaan kijken. Als er iemand allergisch is dan mertk je het wel voor je ermee thuis komt

En er bestaan trouwens goede medicijnen voor allergieën zodat je toch van jekat kunt genieten.

Ik sreek nu over allergie mdat ik een ragdollkitten te koop zag staan wegens allergie van de zoon, van iemand in Rumst.
Ik weet niet of het over dit  katje gaat, maar indien wel staat het nog steeds op internet.

lieve Ragdoll kitten met stamboom te Koop Aangeboden op 2dekans.be

tash
tash
  • 7 katten

#71 Geplaatst 11 augustus 2010 - 07:19

super!!!!!!!!

goe dat je het zo geregeld hebt!!!!!!
eventjes off topic : Wat me hier opvalt zijn de reacties van de meeste mensen : het terug gaan halen van een kitten als het om de één of andere manier niet lukt bij de kopers.........
Naar mijn mening is dit ni meer dan normaal
Zeker als je als fokker verantwoord bezig bent en meer met je katten inzit dan met het geld dat het oplevert
Bij de herplaatsing van athos heeft de fokster nooit gesproken om hem terug te nemen. onvoorstelbaar vind ik dat!!!!!!! En ook zij wist dat het heel dringend was de herplaatsing. Mocht ik toen niemand gevonden hebben, was een asiel de enige oplossing geweest.........................Hoe moeilijk ik het er zelf dan ook zou mee gehad hebben
Als fokker wil je in de eerste plaats toch zelf kiezen waar je nestje naartoe gaat bij herplaatsing

Bewerkt door tash, 11 augustus 2010 - 07:21.

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#72 Geplaatst 11 augustus 2010 - 07:34

tash zei:

Bij de herplaatsing van athos heeft de fokster nooit gesproken om hem terug te nemen. onvoorstelbaar vind ik dat!!!!!!! En ook zij wist dat het heel dringend was de herplaatsing.

Begrijp ik dus ook niet eh.. Zeker als fokster heb je normaal gezien toch wel een band met de kittens die je hebt zien uitgroeien van mini-ukjes tot stoere iets grotere ukjes.. Dus zou je toch het beste voor moeten hebben met hen, en er voor willen zorgen dat ze naar een geschikte nieuwe thuis kunnen gaan.. Zodanig dat je de 2e thuis voldoende kan informeren over de karaktertrekken enzo dat een kat geen 5 keer moet herplaatst worden.. Gelukkig is knappe Athos goed terechtgekomen..

tash
tash
  • 7 katten

#73 Geplaatst 11 augustus 2010 - 07:45

Amelie zei:

Begrijp ik dus ook niet eh.. Zeker als fokster heb je normaal gezien toch wel een band met de kittens die je hebt zien uitgroeien van mini-ukjes tot stoere iets grotere ukjes.. Dus zou je toch het beste voor moeten hebben met hen, en er voor willen zorgen dat ze naar een geschikte nieuwe thuis kunnen gaan.. Zodanig dat je de 2e thuis voldoende kan informeren over de karaktertrekken enzo dat een kat geen 5 keer moet herplaatst worden.. Gelukkig is knappe Athos goed terechtgekomen..

tja amelie en dan was athos idd haar grootste lieveling.........ni te begrijpen......... Afin, athos is ondertussen al aan zijn 3e herplaatsing gekomen hé...........(de mensen waar ik hem heb herplaatst konden hem ook ni houden om dezelfde reden als hier blijkbaar!!!) Dus het probleem lag ni aan mijn katten maar aan hem duidelijk.
afin, soit, het is leuk om te weten dat de grote meerderheid van fokkers en gewone liefhebbers ook wel ervan uit gaan dat de fokker dan de kat terug neemt en zelf een oplossing zoekt voor het beestje. want op de langen duur begin je te denken dat ik de enige ben die er zo over denkt

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#74 Geplaatst 11 augustus 2010 - 08:51

akiray zei:

ik had vroeger ratten. Als je die koopt heb je meestal ook een cntract.
(aankoopprijs is wel fameus lager) zeker bij een rattery

A je door omstandigheen niet meer kunt zorgen voor de rat ben je verplicht om je rat terug naar de rattery te brengen.
Hiervoor krijg je je geld niet terug.

Ik vind dit normaal.
Als je een dier koopt moet je weten waar je aan begint
Als er werkelijk problemen ontstaan, tja kun je mischien wel een deeltje terugbetalen , maar ik vind max 50%

Maar toen mijn ouders vroeger naar een fokker gingen om een kat te halen, gingen we met heel het gezin kennismaken met de kittens, en zien hoe wij kinderen reageerden en hoe de kittens op ons reageerden

we hadden het kitten gereserveerd op 3 weken en zijn het gaan afhalen op 10 weken. En tussendor af en toe gaan kijken. Als er iemand allergisch is dan mertk je het wel voor je ermee thuis komt

En er bestaan trouwens goede medicijnen voor allergieën zodat je toch van jekat kunt genieten.

Ik sreek nu over allergie mdat ik een ragdollkitten te koop zag staan wegens allergie van de zoon, van iemand in Rumst.
Ik weet niet of het over dit  katje gaat, maar indien wel staat het nog steeds op internet.

lieve Ragdoll kitten met stamboom te Koop Aangeboden op 2dekans.be

dat is idd, het zoekertje.
de vrouw weigert nu het poesje terug te geven omdat ze dan, niet haar volledige geld terug krijgt. ze hoeft maar 50 eur te laten vallen,

de rest krijgt ze terug zodra het kitten is verkocht.
maar daar wil ze niets van weten.

normaal had ons kitten gisteren terug geweest, maar nu is ze van mening veranderd. slaagt me dood ik weet het ni :(
nu moet de vrouw toch ook op haar centen wachten tot de kat vekocht is. dus het blijft in principe het zelfde.

haar zoon is inmiddels met medicatie gestart tegen een katterallergie. haar zoon reageerd hier ZEER GOED op!!!!!!!!!! dus zie ik op zich g'n niets verkeerd meer.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#75 Geplaatst 11 augustus 2010 - 08:58

ik dacht dat je een contractja had opgesteld?