Spring naar inhoud

- - - - -

kitten terug nemen?

• Log in om te reageren
159 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#76 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:09

doe niet zo moeilijk zeg. ik zou dit niet fijn vinden stap in de auto geef hele bedrag terug en klaar. nu weet je nooit waar ze heen gaat. de mensen die haar nu kopen zitten geheel NIET vast aan jou contractje dus mag er gewoon gefokt worden. ik zou NU in de auto stappen en gaan halen
Geplaatste afbeelding

Guest_temptation_*
Guest_temptation_*

#77 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:10

Sarah en Erik zei:

ik dacht dat je een contractja had opgesteld?

dta is opgesteld, maar er staat enkel in ons contractje dat als een zich iets voor doet in de gezondheid van het kittens, (ziektes of dergelijke)
dat we het kitten onmiddelijk terug nemen, en dat de verkopers hun centjes dan terug krijgen, maar we hebben blijkbaar geen rekening gehouden, als mensen gewoon het kitten wegdoen. wat er dan moet gebeuren en dergelijke.
ik weet dat is zeer dom geweest van ons, maar we dachten dat ons contract goe was. we hadden iet verwachten dat er mensen zijn die een kitten terugbrengen. wij hebben van g'n enkele nest kittens terug gehad, integendeel ze mailen regelmatig om te vertellen hoe blij ze zijn met hun poezels!!!

eergisteren was het nog in orde, dat het kitten terug kwam naar ons, maar nu niet meer. ik wil graag dat het kitten van hieruit naar een nieuwe thuis vertrekt, zodat men contract goed is opgesteld en dat er g'n broodfokker aan te pas komt.

ik heb haar gezegd dat ze het kitten met plezier mag terug brengen en dat ze haar centjes heeft van zodra het kitten verkocht is. dat vonden ze in orde, dus ik was blij. ik las net men mails na en bleek dat ze terug krabbelt.

Ik denk dat ik daar persoonlijk ni veel aan kan doen. ja ik weet het kitten gaan halen en haar centen terug geven, maar dat heb ik met men vriend besproken en dat willen we niet. ze moet maar eens leren, dat je hier oover een levend wezen hebt en nie over een postuureke voor op de kas da ge terug naar de winkel doe omdat ni in u intereur past!!!!! en ik vindt dak op de moment nog heel vriendelijk ben geweest.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#78 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:27

temptation zei:

Ik denk dat ik daar persoonlijk ni veel aan kan doen. ja ik weet het kitten gaan halen en haar centen terug geven, maar dat heb ik met men vriend besproken en dat willen we niet. ze moet maar eens leren, dat je hier oover een levend wezen hebt en nie over een postuureke voor op de kas da ge terug naar de winkel doe omdat ni in u intereur past!!!!! en ik vindt dak op de moment nog heel vriendelijk ben geweest.

Ik wil hier niet beginnen commentaar in het rondstrooien, maar ik vraag me gewoon 1 ding af: het klinkt hier alsof je die kittenkoper "een lesje" wil leren door niet zomaar op haar wensen in te gaan, en ergens kan ik je daar wel wat in begrijpen. Maar, wat als dit ten koste gaat van het kitten? Want als zij nu haar zin doordrijft en het kitten verkoopt via een zoekertjessite, dan komt het misschien wel in handen van een broodfokker terecht...
Ik zou persoonlijk veel te veel begaan zijn met het kitten om dat over mijn hart te krijgen en zou koste wat kost dat kitten terug zelf in huis halen om het zelf te herplaatsen.
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#79 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:44

Karolientje zei:

Ik wil hier niet beginnen commentaar in het rondstrooien, maar ik vraag me gewoon 1 ding af: het klinkt hier alsof je die kittenkoper "een lesje" wil leren door niet zomaar op haar wensen in te gaan, en ergens kan ik je daar wel wat in begrijpen. Maar, wat als dit ten koste gaat van het kitten? Want als zij nu haar zin doordrijft en het kitten verkoopt via een zoekertjessite, dan komt het misschien wel in handen van een broodfokker terecht...
Ik zou persoonlijk veel te veel begaan zijn met het kitten om dat over mijn hart te krijgen en zou koste wat kost dat kitten terug zelf in huis halen om het zelf te herplaatsen.

hier ben ik het mee eens. het kitten is hier de dupe iemand een lesje leren doe je niet tenkoste van het kitten dat jij hopelijk wel ene goed huisje wilt geven. dat is niet bij deze dame.

ik begrijp het echt niet hoor dat je het kitten niet gewoon op haalt
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#80 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:48

voor die 50 € zou ik nu niet moeilijk doen hoor :onzeker:
Ga haar aub halen want ik krijg hier een naar gevoel bij :(

En het is nog wel zo'n schoon drommeltje :(
Dorie toch als ik het geld had nam ik ze meteen :evil: :(

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#81 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:50

ze moet maar eens leren, dat je hier oover een levend wezen hebt en nie over een postuureke voor op de kas da ge terug naar de winkel doe omdat ni in u intereur past!!!!! en ik vindt dak op de moment nog heel vriendelijk ben geweest.

je hebt volledig gelijk, maar ik zou haar toch terughalen voor het volledige bedrag.
Beter er gewoon de volgende keer rekening mee houden en alles in de puntjes voorzien.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#82 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:54

ik zou ze ook gaan ophalen en het volledige bedrag terug betalen.
staat ms sniet direct op de eerste plaats maar zo komt het katje wel goed terecht

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#83 Geplaatst 11 augustus 2010 - 09:58

ik sluit me aan bij Karolientje, britjes en de anderen.

Ga dat katje toch halen!

Makkelijk praten? nee, want wij hebben in bijna dezelfde situatie gezeten. Na een half jaar moesten er twee weer weg bij de mensen waar ze zaten. We zijn eerst gaan zoeken naar een nieuw baasje, zodat ze niet twee keer hoefden te verhuizen. Dat ging 'niet snel genoeg'. We vonden een baasje. Verhuisd, na een week moesten onze jongens weer weg.
We hebben ze gehaald. Ondanks dat we een nestje hadden liggen op dat moment. Het was flink schipperen met de tijd en de verdeling van de knuffels omdat onze jongens natuurlijk niet meer direct in de groep konden, ze moesten eerst weer wennen aan elkaar allemaal. Dat is bij jou niet het geval! Als je ze nu ophaalt kan ze zo direct weer in je groep!

In deze situatie is er sprake van dat het kleintje snel moet verhuizen.

Echt, 'ze leert maar....' sorry hoor! Maar dit soort mensen gaat het nooit leren!

Gewoon halen dat kitten. als het kan vandaag nog. En niet moeilijk doen over dat geld. Als het om maar 50 euro gaat........... pffffff

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_catlover!_*
Guest_catlover!_*

#84 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:09

ga dat kittentje aub halen!

akiray
akiray
  • 341 berichten

#85 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:23

ik heb haar proberen te bellen, zogezegd om te informeren als koper.
Ik kreeg haar voice mail. Ik heb haar een mailtje gestuurd met een reeks vragen omdat ik zogezegd geïnteresseerd ben.
Ik zou het wel willen kopen, maar heb daar jammer genoeg geen geld voor. Ik zou ze anders wel willen maar ja.

Ik heb dit gedaan omdat ze aan een potentiele koper andere informatie geeft dan aan de cattery van waar die komt he.
Hopelijk kan ik haar dan overtuigen van het op te nemen in het welzijn van de poes.

ik zeg niet dat ik op een forum zit of dat ik het veraal van dit kitten ben.

Ik heb destijds dit al meer gedaan met goed resultaat. Ik ben volgens iedereen een goede onderhandelaar.
Ik hoop je hiermee te kunnen helpen. Ik ben volgens haar objectief he. Zij weet niet dat ik vind dat ze terug bij jou mpoet komen ( of bij mij :x )

nee, nee grapje, bij mij komt ze (jammer genoeg) niet, want mijn vriend is akkoord dat het zusje van Ninja bij ons mag wonen

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#86 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:26

Ja sorry hoor maar ik sluit me aan bij Elfonia. Gewoon het kitten terughalen en volledige bedrag teruggeven. Bij volgende transacties zorgen dat er geen misverstanden meer kunnen gebeuren. Je zegt zelf dat het natuurlijk dom was dat het nog niet in het contract vermeld was, dus het kleine kitten kan hier niets aan doen maar word misschien wel het kind van de rekening hierdoor. En inderdaad zulke mensen leren het echt niet hoor zeker nu dat ze zich plots weeral van mening heeft veranderd alleen maar voor het geld uiteindelijk (allez die 50€ verschil). Eerlijk gezegd zou ik daar nu ook niet om malen en deze keer gewoon het terug halen.Hoofdstuk uiteindelijk voor alle partijen correct afgesloten! En ben jij ook geruster dat het kitten wel een goede thuis zal krijgen. :)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#87 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:28

Ik zou het ook meteen terug halen en hun geld teruggeven!

Zo te zien zijn hebben ze er geen zin in te "leren", en willen ze gewoon hun geld terug!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_astrid_*
Guest_astrid_*

#88 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:36

Ik heb het beide meegemaakt.
Heb een kitten verkocht aan mensen die ik na een week al terugkreeg, staat ook in mijn contract dat ze altijd terug moeten komen. Helaas toen niets over een vergoeding, maar heb gewoon het bedrag terugbetaald zonder de aanbetaling. Kitten was alles prima mee, maar hun andere poes kon maar niet wennen aan haar. :censored:

Andere kitten verkocht aan leuke mensen dachten we, gingen we erg goe mee om, totdat hun dochter plots allergisch werd van Noorse Boskatten. Schijnbaar kon zij wel tegen Maine Coons, want die mocht er blijven wonen. Zij hebben kitten zelf herplaatst want ze wilden een vergoeding. Nu vond ik het prima dat ze zelf een ander baasje zochten (waren tenslotte zelf Maine Coon fokkers) en wij wilden dan alleen op de hoogte gehouden worden waar ze terecht kwam.
Dit hebben ze helaas verzaakt te doen ondanks meermale verzoeken van onze kant, vriendschap is er dus niet meer en wij waren maandenlang onbekend met de huidige woonplaats van dit kittentje. Gelukkig voor ons lazen zij op onze website dat wij niet wisten waar ze woonde en hebben zelf contact met ons opgenomen.

Dus als ik jou was zou ik idd zo snel mogelijk je kitten ophalen, geld teruggeven en kitten zelf herplaatsen. Echt je wilt niet meemaken dat je niet eens weet waar je kitten woont. ;)

akiray
akiray
  • 341 berichten

#89 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:50

hey,

ze is eigenlijk al gereserveerd.
Ze zouden haar maandagavond komen halen.
Ze is van vorige donderdag bij ons.
We hebben ze van een cattery en ze heeft toch een mooie stamboom. De ouders waren beide aanwezig.
En zoals elke ragdoll heel lief in de omgang met kinderen.

Dit is het antwoord in mijn mailbox.
Ik vrees dat het dus te laat gaat zijn. Maar ik ga er nog verderop in.
Wou dit al even laten weten.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#90 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:00

wie weet waar ze terecht komt :onzeker: