Spring naar inhoud

- - - - -

kitten terug nemen?

• Log in om te reageren
159 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#91 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:01

vage reactie terug arme kitten :(
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:02

Mijn naar gevoel zat dus juist...

Heel erg dat dit katje de dupe is geworden van dit alles. Het had ook anders gekund als jullie toch niet het volledige bedrag wouden teruggeven en daar alles misliep, had het katje alsnog gered kunnen worden.

Iemand had zich inderdaad kunnen voordoen als een koper en zo ver erin gaan dat het katje uiteindelijk naar daar gebracht werd, kon jij afgesproken hebben met de koper om daar gelijktijdig te staan en had ze geen voet meer om op te staan...
Nu vrees ik ook dat het te laat is. Alsnog, succes ermee. Ik hoop echt dat het nog in orde mag komen.

Eens benieuwd hoe die dame erover zou staan mocht er meer geboden worden dan ze daadwerkelijk gekost heeft. Of ze dan alsnog het zogenaamd gereserveerde katje aan andere mensen zou geven puur en alleen voor het geld.

Bewerkt door Spanishke, 11 augustus 2010 - 11:03.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

akiray
akiray
  • 341 berichten

#93 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:23

ik zal hier even een copie van mijn tweede mail naar haar plaaten
"Mag ik je toch nog vragen (voor het geval het toch niet doorgaat)

Als ze van een cattery komt, waarom neemt die dan de kitten niet terug. Dit is toch een normale gang van zaken.
En zou het niet leuker zijn als ze zeker een goede thuis krijgt.

Als ze van een cattery kocht zal er zeker een fokverbod op staan. Als jij ze doorverkoopt vervalt dit contract en kan ze in handen vallen van een broodfokker.
Ik denk dat je dit als dierenvriend zeker niet zou willen he voor dit kitten.

Als ik het zou kopen zou ik denk ik toch de gegevens willen van de cattery, zodat die weet dat de kat goed terechtgekomen is, en er niet mee gefokt zou worden.
Ik vind het raar dat ze de poes niet terugnemen.

Sorry hoor maar ik vraag dit omdat ik zo verliefd ben op de foto van je ragdolleke

Weet jij of de cattery er eventueel nog heeft en hoeveel ze daar kosten?

groetjes natascha"

haar antwoord:

"IK had het aan die cattery voorgesteld om haar terug te nemen, en dat wilden ze wel doen, maar dan zouden ze 70 procent van de prijs NIET terugbetalen!!! Dit vond ik absoluut niet kunnen.
Ze maakten hun uiteraard ook zorgen voor broodfokkers, maar die mevrouw die geïnteresseerd is, is een heel oprechte dame, ze heeft vijf kinderen en absoluut geen slechte bedoelingen met het poesje.
De cattery had er nog 1tje en ze vraagt 550Euro per kitten. Ik dacht wel dat die ook al besproken was.
Er geldt inderdaad een fokverbod. En ik ga het contractje opnieuw laten tekenen.

Groetjes, "

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#94 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:26

Pfffffff wat gaat er hier allemaal gebeuren?!!!! Oh man dit knaagt zo aan mijn hart... :( Mensen zijn zo smerig om zich goed voor te doen! En achteraf de poes kapotfokken.

GA DAT KITTEN ASAP HALEN AUB!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:28

Het is nog niet omdat iemand vijf kinderen heeft dat die het goed bedoelt met een kat. Er zijn er genoeg die maar al te graag eens een nestje willen voor het "plezier" en die met kinderen meestal eerst. Ik zeg niet dat het met deze dame zo gaat zijn, maar adhv haar gezinssituatie kun je ook niet onmiddellijk afleiden of ze geen slechte bedoelingen heeft...

Bewerkt door Spanishke, 11 augustus 2010 - 11:28.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#96 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:30

Spanishke zei:

Het is nog niet omdat iemand vijf kinderen heeft dat die het goed bedoelt met een kat. Er zijn er genoeg die maar al te graag eens een nestje willen voor het "plezier" en die met kinderen meestal eerst. Ik zeg niet dat het met deze dame zo gaat zijn, maar adhv haar gezinssituatie kun je ook niet onmiddellijk afleiden of ze geen slechte bedoelingen heeft...

Jep inderdaad. En ik zeg het, mensen zijn echt zo smerig om zich voor te doen als goed mens met goede bedoelingen. En je moet al erg veel ervaring hebben als fokker om niet in zulke verzinsels te trappen. Of je hebt wat meer mensenkennis en zelf goede bedoelingen ;)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#97 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:35

ik zou niet eens in discussie gaan met deze dame en moeilijk doen om het geld. iedereen weet dat fokken geld kost. zet je trots dan opzij en ga voor het kitten daar fok je toch voor? ga het kitten nou halen.
Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#98 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:47

Ik hoop dat dat oudere kinderen zijn, want 5 kleine kinderen op een kitten? Ouch!
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:56

Ongelooflijk dat je het kitten niet gaat halen, wat een schande, ik heb er geen woorden voor.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#100 Geplaatst 11 augustus 2010 - 12:13

je zegt eigenlijk zelf dat deze dame het om het geld misschien doet? maar jij ook je ligt al wakker van die 50 euro wat je minder wilde terug geven. nou ja ik gba verdere op mijn handen zitten hoor :s
Geplaatste afbeelding

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#101 Geplaatst 11 augustus 2010 - 12:46

Een kitten wat 2 keer in korte tijd moet verhuizen :evil: daar komt een hoop stress bij kijken.
Straks wordt het kitten ziek,als er echt al interesse voor het kitten is,kun je het toch gewoon terug nemen en het aan de persoon verkopen,die geinteresseerd is,dan kun je die mensen zelf ontmoeten.
Een kitten op die manier in de steek laten geeft mij een slecht gevoel over de fokker. :(

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#102 Geplaatst 11 augustus 2010 - 12:49

geld in envelopp ( volle bedrag) er naar toe rijden

kooitje open kat erin enveloppe afgeven en wegrijden.
5 minuten klaar is klara

maar ja ik zou ook niet blij zijj als kittenkoper met 70% van de aankoopsoms als verloren beschouwen.
Als dit waarheid is en als ik alles kwijt zou zijun zou ik ook eeen andere weg zoeken.

Ik denk dat fokkers die zo handelen zelf veroorzaken dat hun gefokte katten in malafide circuits terecht komen.

Wie zich brand moet op de blaren zitten.

arm kittie

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#103 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:19

Ik denk dat ik daar persoonlijk ni veel aan kan doen. ja ik weet het kitten gaan halen en haar centen terug geven, maar dat heb ik met men vriend besproken en dat willen we niet. ze moet maar eens leren, dat je hier oover een levend wezen hebt en nie over een postuureke voor op de kas da ge terug naar de winkel doe omdat ni in u intereur past!!!!! en ik vindt dak op de moment nog heel vriendelijk ben geweest.

Als ik het zo lees lijkt mij dat jij niet de aangewezen persoon bent om haar dat te leren, je vind die € 50.-- blijkbaar belangrijker dan het welzijn van het levend wezen dat je zelf gefokt hebt :(

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#104 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:29

Wij hebben het destijds ook meegemaakt met Maya, maar daar lag het aan haar karakter. Zelf wou ik haar eerst ook niet terug nemen uit principe en koppigheid, maar na wikken en wegen hebben we dit toch gedaan.
Dan is ze na een tijdje toch verhuisd naar Peggy.
We hebben wel ingeleverd qua inkomen, maar dat maakt me echt niets uit. Ze heeft een superthuis en dat is het allerbelangerijkste. Ik mocht er niet aan denken dat ze in foute handen zou vallen.

Maar het kan wel niet de bedoeling zijn dat mensen een kitten kopen op proef om het daarna zomaar gratis terug te brengen.
Daarom heb ik nu echt bedenktijd ingelast. Een kitten vertrekt niet meer zomaar op de dag van het bezoek. De mensen moeten er eerst over nadenken en pas als ze heel zeker zijn, dan kan het kleintje mee. Dat geeft hen ook de tijd om zich beter voor te bereiden.
Ze zijn er niet altijd even gelukkig mee , want willen hun kitten meteen. Maar ze begrijpen het wel en waarderen het ook dat zoiets moet.
Op een weekje wachten komt het ook niet wat dat betrefd.

Wat ik wel vind is dat fokkers niet verantwoordelijk zijn voor elk kitten dat vertrekt. Je kan helpen aan een herplaatsing, maar zomaar katten terug nemen is gevaarlijk. Wie weet wat je dan in huis haalt en wat er met die kat intussen allemaal gebeurt is. Je kan een serieus hoopje ellende binnen halen en daardoor de andere katten in gevaar brengen...

Zo hebben we destijd ons Myrthe terug gaan halen op 1 jaar , ze waren haar beu en ze stond te koop op kapaza.
Myrthe was heel erg ziek, heeft een jaar achter ons bed gewoond van de schrik. Ze was volledig getraumatiseerd. Met heel veel geduld is het volledig in orde gekomen.
Herplaatsen zou dus nooit gekund hebben destijds. Ze is hier kunnen blijven , maar dat kan je ook niet altijd doen. Als het niet klikt met de andere katten zit je wel in de miserie en herplaatsen is niet zo simpel als de kat getraumatiseerd of ziek is.

Een ander herplaatsertje was Toto. Zijn baasjes waren hem ook beu na 8 maanden, hij was te wild en zette zijn nagels in hun gloednieuwe bankstel.
Hij is gecastreerd verhuisd naar een hele lieve mevrouw die op dat ogenblik een kitten bij ons gereserveerd had. Ze kwam het kitten halen en daarna is ze om Toto gereden. Het gaat super, hij is opengebloeid tot een allerliefste knuffelbeer.
Ook die mensen wilden de volle pot terug, maar hebben toch de helft moeten inboeten. Gelukkig hebben ze dat ook gedaan, want hij moest daar dringend weg.

Dat zijn dus 3 katten op 8-9 jaar tijd. Iedere fokker krijgt daar vroeg of laat wel eens mee te maken. En dan zoek je de beste oplossing voor alle partijen...

tash
tash
  • 7 katten

#105 Geplaatst 11 augustus 2010 - 15:16

maar mens toch!!!!! "ze moet maar es leren............"
Allee hoe kan je da nu in godsnaam zeggen, het gaat hier over een kitten van jou toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
neem het zekere voor het onzekere en ga gewoon dat kitten ophalen!!!!!!!!!!!!!!!!
Blijkbaar heeft het bij jou dan ook te maken met geld hé boven het welzijn van het beestje
:wall: :wall: :wall: :wall: :wall:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com