Spring naar inhoud

- - - - -

Oudere kattin bij jongere zetten?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Daphne_blue_*
Guest_Daphne_blue_*

#1 Geplaatst 09 augustus 2010 - 21:36

Dag allemaal,

Ik zoek al een tijdje een gezellin voor mijn Brits Korthaartje, Donnie van 2 jaar, en mijn oog is gevallen op een Highland Fold poes van 4,5 jaar die een nieuwe thuis zoekt omdat het haar wat te druk wordt met de andere 5 katten.
Nu is mijn vraag: is het om problemen vragen om een oudere kattin bij een jongere te zetten?
Ik vermeld er ook best bij dat ik Donnie 1 jaar geleden op haar beurt een nieuwe thuis heb gegeven omdat ze niet meer overeenkwam met haar moeder en diens nieuw nestje.
Zou de oudere kattin dominant op Donnie reageren? Of juist niet omdat ze al ouder is (en gecastreerd)?

Ik ga zondag eens een kijkje nemen, ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de feedback!

Groetjes

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#2 Geplaatst 11 augustus 2010 - 07:44

Zoveel verschil is er niet in leeftijd,vind ik.Na een tweetal wen-periode moet dat toch lukken,denk ik.T'zijn alletwee volwassen poezen,he.

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#3 Geplaatst 11 augustus 2010 - 08:40

Het zou moeten lukken, een groot voordeel is wel dat de oudere poes al andere katten kent.
Ben benieuwd .

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:44

:geluk:

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#5 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:46

succes!!  

Guest_Daphne_blue_*
Guest_Daphne_blue_*

#6 Geplaatst 11 augustus 2010 - 21:59

Ok bedankt voor jullie mening!

Nog een vraagje: Donnie is nog niet gecastreerd, maar het is wel de bedoeling dat dit binnen korte termijn gebeurt. Maakt het iets uit of ze krols is wanneer er een 2e poes in huis geïntroduceerd wordt? Of zou ik haar best nog laten helpen alvorens de andere poes erbij komt?

Bewerkt door Daphne_blue, 11 augustus 2010 - 21:59.
Reden van bewerken: schrijffout

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 augustus 2010 - 19:11

Ik zou haar toch zo snel mogelijk laten helpen, misschien inderdaad voor de nieuwe poes komt. De operatie geeft toch een beetje stress, en een nieuwkomer geeft ook stress, vandaar dat ik zou kiezen om haar eerst te laten helpen, en als ze hersteld is de nieuwkomer ophalen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag