Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe huisgenoot

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#1 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:31

Nadat ik tot mijn grote spijt Poetin en Ollie verloren ben aan ... nog steeds niet te weten gekomen. En ik na een lange tijd wachten toch weer de moed kreeg om nog een katje te redden, ben ik met men stoute schoenen naar het asiel getrokken.

Daar heb ik een al oudere poes die moeilijker een thuis vindt geadopteerd. Ook heb ik men goed hart laten zien en enkele krabpaaltjes en speeltjes gedoneerd.

Ze is enorm lief en aanhankelijk, maar wel wat zwaarlijvig, ik vind ze heel schattig een echte knuffelbeer.

Hieronder zien jullie enkele fotootjes van Pim en Felix's nieuwe speelkameraadje.

Ik heb alleen wat hulp nodig bij het vinden van een passende naam, zodat ik ze helemaal kan voorstellen.

Bijgevoegde thumbnails

• HPIM4332.JPG
  • HPIM4333.JPG
  • HPIM4343.JPG

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#2 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:37

Ik heb de indruk dat het een vrij gigantische kat is, niet? :trance:

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#3 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:40

Nogal, ik moet eerlijk zeggen, ik wist niet dat een kat zo dik kon worden, maar kga ze wel wat laten sporten zodat ze wat afvalt, want ze is volgens mij echt te dik.

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#4 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:42

Hier heb je een fotootje waarop je beter haar omvang ziet.

Bijgevoegde thumbnails

• HPIM4336.JPG

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#5 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:43

Des te meer kat om van te houden :LOL:

poesie
poesie
  • 2.119 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:45

het is een prachtige poezel :loveshower:

Bewerkt door poesie, 09 augustus 2010 - 22:45.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#7 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:49

Ach hoe schattig precies mijne Tigri en die is ook zo'n reus. :heart: Die kan je lekker ferm knuffelen. Proficiat met je nieuwe aanwinst. :duim: (Heb ook een grijze tijgerkat die Pimmeke heet :) )

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#8 Geplaatst 09 augustus 2010 - 22:51

Zo tof, ik heb pimmetje die naam gegeven omdat ze toen ze hier net was de etiketjes uit men groeten trok en da waren toevalig piments (afkorting PIM) :-) leuk te horen.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#9 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:00

Ze is toch niet zwanger ?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:07

Goh that's a whole lot of cat! :ha
Ze is alleszins niet ondervoed.
Super van je dat je een asielkatje een tweede kans geeft. :thumb:
Taffy vind ik wel een passende  naam voor haar!

Geplaatste afbeelding

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#11 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:07

Nee, ze hebben in het asiel gezworen dat ze gesteriliseerd is. Heb vandaag daaromtrend nogmaals gebeld en ook het telefoonnummer van hun DA gekregen. Ik dacht het eerst ook. Maar ze is daar al een tijdje meer dan 6 mnd denk ik dus dan zou ze toch al lang bevallen moeten zijn denk ik.

Maar ga toch voor alle zekerheid nog een bij mijn DA gaan hoor. Zowiezo om te zien of ze wel gezond is.

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#12 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:10

Mijn man vind Balou wel leuk en ik vind het eigenlijk ook schattig doet me denken aan het Jungle boek en de lieve beer.

Want ze is echt wel een heel lieve knuffelbeer hoor :loveshower: :loveshower: :loveshower:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:22

Zo ziet ze er ook uit, als een lieve voluptueuze knuffelkat. :hug:
En Balou past echt bij haar.

Bewerkt door kiki, 09 augustus 2010 - 23:22.

Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#14 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:29

whaaw ! ziet er een stevig beestje uit ! je mag van dame nooit zeggen dat ze dik is ! hoogstens dat ze vrij stevig gebouwd is ... of dat er wat pak aan is ! Ziet er trouwens een hele rustige kat uit, of vergis ik me daar in ? Naam adviseren ? Doe ik niet zo graag. Een naam is toch wel iets persoonlijks. Wij proberen een betekenis mee te geven in de naam van onze poezen ... maar dat hoeft niet. Veel plezier met jullie aanwinst !
ps wij er ook zo eentje waar "pak" aan is. DA zegt dat ze perfect gezond is. Lotse eet gewoon graag. En ze beweegt voldoende. Zal wel de aard van het beestje zijn zeker?
Trouwens dat is bij mensen toch ook zo een topic. Wanneer is men TE dik of TE mager ?
De enige goede TE is tevreden, en de poes ziet er tevdreden uit met haar nieuwe woonst.
:heart:

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#15 Geplaatst 09 augustus 2010 - 23:39

YvVanRoyen zei:

whaaw ! ziet er een stevig beestje uit ! je mag van dame nooit zeggen dat ze dik is ! hoogstens dat ze vrij stevig gebouwd is ... of dat er wat pak aan is ! Ziet er trouwens een hele rustige kat uit, of vergis ik me daar in ? Naam adviseren ? Doe ik niet zo graag. Een naam is toch wel iets persoonlijks. Wij proberen een betekenis mee te geven in de naam van onze poezen ... maar dat hoeft niet. Veel plezier met jullie aanwinst !
ps wij er ook zo eentje waar "pak" aan is. DA zegt dat ze perfect gezond is. Lotse eet gewoon graag. En ze beweegt voldoende. Zal wel de aard van het beestje zijn zeker?
Trouwens dat is bij mensen toch ook zo een topic. Wanneer is men TE dik of TE mager ?
De enige goede TE is tevreden, en de poes ziet er tevdreden uit met haar nieuwe woonst.
:heart:

Het is inderdaad een droom van een kat, enorm rustig, niet opdringerig maar knuffelt wel graag.

Ik heb ze nog niet lang genoeg (lees pas van vandaag) om er meer over te kunnen zeggen, Felix kan het er in ieder geval goed mee vinden, Pimmetje is er minder zot van, misschien omdat het ook een katinnetje is. Dat weet ik niet. Maar tijd brengt raad, en rustig kennismaken is de boodschap.

Ze past zich hier in ieder geval al heel snel aan, heeft 10 minuutjes achter de zetel gezeten, en nu loopt ze gezellig rond.

Verder is de naam beslist, het wordt Balou, omdat ik het zo'n knuffel vind.