Spring naar inhoud

- - - - -

asielbezoek met onverwachte afloop p2 #30 Athis niet mee naar huis

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#16 Geplaatst 10 augustus 2010 - 19:30

Super van jou dat je voor ze gaat zorgen! :LOL:

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#17 Geplaatst 10 augustus 2010 - 19:30

wahaha dat gaat naar het asiel voor een klein hondje, en komt met een Staffie af. :ha Maar als ze goed opgevoed zijn, kunnen die best erg lief zijn, veronderstel ik.

Succes met de kleine kittens !

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 10 augustus 2010 - 20:04

Super dat je voor die prutsjes wil zorgen.
En die Stafford zal wel een goed mandje hebben bij jou.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#19 Geplaatst 10 augustus 2010 - 21:10

:geluk: :geluk: :geluk:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 10 augustus 2010 - 21:15

crazy_catlady zei:

het was even hectisch hier: dus we gingen naar het asiel om voor een klein hondje te kijken, maar ik ben verliefd geworden op een american stafford. Ze is heel lief, alle andere honden zaten te blaffen en zij zat er heel stil bij, we zijn ermee gaan wandelen, en het is een schatje. Dus morgen ga ik er mijn eerste vrijwilligersshift doen en dan komt mama me halen met Sanka en dan kijken we of het klikt tussen die 2.

Terwijl we op het bureau zaten kwam er een telefoon binnen: mensen hadden kittens van 2 weken gevonden ofzoiets, de moeder is weg of dood. Het asiel zag het niet echt zitten om ervoor te zorgen, en die mensen ook niet, dus nu zitten ze natuurlijk hier. De arme prutskes hadden al 2 dagen geen eten gekregen :(
Ik hoop dat ze er goed doorgeraken!
Werk je samen met een organisatie crazy_catlady?

Ik ben nogal nieuwsgierig naar de opvanggezinnen hier :p

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 10 augustus 2010 - 21:16

ik heb ook een stafford gehad, was een schat van een beest, deed zelfs niks naar de kleine kittens hier

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_1060.JPG

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#22 Geplaatst 10 augustus 2010 - 21:17

arifiene zei:

Werk je samen met een organisatie crazy_catlady?

Ik ben nogal nieuwsgierig naar de opvanggezinnen hier :p

nee, ik was gewoon per ongeluk in het asiel toen er een telefoontje voor binnenkwam, en het asiel neemt geen papfleskittens meer aan, dus ik heb me gemoeid met het telefoongesprek ;) Maarja, als ik daar toch vrijwilligerswerk blijf doen kan ik misschien proberen wat gastgezinnen te zoeken voor als er zo'n gevallen binnenkomen...

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 10 augustus 2010 - 21:48

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#24 Geplaatst 10 augustus 2010 - 21:57

ten eerste gefeliciteerd met t mooiste ras ter wereld!!! :LOL: :LOL: :LOL:

hoe oud is hij /zij?

heb zelf een pitje en een sbt en dat gaat super met katten, ze zijn verschrikkelijk trouw, lief maar soms ook lomp en onbenullig.
wat weet je van de geschiedenis van de hond?
ze kunnen ook onzettend eigenwijs zijn he nee is nee en ja is ja en daar moet je nooit van afwijken en ze respect bij brengen voor andere dieren als ze geen katten gewend zijn, of andere honden.

mocht je tips of raad nodig zijn met dingen, je weet me hier wel te vinden :d

groetjes marloes

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 10 augustus 2010 - 22:04

:geluk:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#26 Geplaatst 10 augustus 2010 - 22:04

azime zei:

ten eerste gefeliciteerd met t mooiste ras ter wereld!!! :LOL: :LOL: :LOL:

hoe oud is hij /zij?

heb zelf een pitje en een sbt en dat gaat super met katten, ze zijn verschrikkelijk trouw, lief maar soms ook lomp en onbenullig.
wat weet je van de geschiedenis van de hond?
ze kunnen ook onzettend eigenwijs zijn he nee is nee en ja is ja en daar moet je nooit van afwijken en ze respect bij brengen voor andere dieren als ze geen katten gewend zijn, of andere honden.

mocht je tips of raad nodig zijn met dingen, je weet me hier wel te vinden :d

groetjes marloes

ze is 9 maand. Ze is afgestaan omdat men er te weinig tijd voor had (ook goed op tijd dat ze daar achter kwamen)
Ze is wel rustig voor een american stafford, er is wel nog een hoop werk aan natuurlijk, maar er liepen bijvoorbeeld kuikentjes voorbij en ze deed er helemaal niets naar, op onze wandeling zijn er fietsers en wandelaars gepasseerd, was helemaal geen probleem, de geluiden van het straat en andere omgevingsgeluiden interesseren haar wel, maar ze heeft er geen schrik van ofzo, dus dat is allemaal heel goed. :) en ze blafte niet terwijl al die andere honden een gigantisch concert gaven.

als ik vragen heb zal ik je zeker komen lastigvallen ;)

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#27 Geplaatst 10 augustus 2010 - 23:04

is helemaal goed, voor staffies mag je me dag en nacht wakkermaken haha!

de basis van een staff moet heel stabiel zijn, daarnaast moeten ze veel beweging hebben, maar daar kan ik je wel wat tips in geven.
gelukkig is ze nog niet te oud, en kan ze nog veel leren!
ennuh veel fotos maken he :d

mocht je er actief mee willen sporten of zo weet ik nog wel wat adresjes voor je in belgie

Bewerkt door azime, 10 augustus 2010 - 23:05.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#28 Geplaatst 10 augustus 2010 - 23:07

azime zei:

is helemaal goed, voor staffies mag je me dag en nacht wakkermaken haha!

de basis van een staff moet heel stabiel zijn, daarnaast moeten ze veel beweging hebben, maar daar kan ik je wel wat tips in geven.
gelukkig is ze nog niet te oud, en kan ze nog veel leren!
ennuh veel fotos maken he :d

ja, de bedoeling is om een hond te hebben die ik helemaal kan optrainen, dus dat betekent dat er al zeker dagelijks mee gewerkt wordt, daarbij komen natuurlijk dagelijkse wandelingen, speelbeurten. Ik ga ook deze week kijken voor een hondenschool.
Nu wil ik wel is vragen wat voor jouw de meest geschikte sport lijkt voor een american stafford. Op de hondenschool die ik gevonden heb kan je enkel agility, maar wat denk jij dat een goede sport is?

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#29 Geplaatst 10 augustus 2010 - 23:24

hmmm nou komt ie en me  niet gelijk veroordelen he! :d

staffords zijn honden die je heel goed kunt trainen op disispine, kracht en uithoudingsvermogen. hiervoor zijn een aantal specifieke sporten ontwikkeld, toen jaren geleden het hondenvechten verboden werd. want we moeten wel eerlijk zijn, t zijn honden ooit gefokt voor vechten. dat wil niet zeggen dat ze vals zijn om gelijk een misverstand uit de wereld te helpen.

wat ik doe met mijn honden zijn de volgende sporten:
weightpullen --> gewichten trekken
flirtpolen --> een lange zweep met een jute stukje eraan en ze dat proberen te laten vangen
highjumpen --> hoogspringen in een dummy
hangtime --> het laten hangen in een dummy zo lang mogelijk
lure racen-->  net als hazewindhonden
springpolen -->  net als hangtime maar dan in een jute zak
tug of war --> touwtje trekken tussen twee honden de hond die loslaat verliest. (honden wel vast zetten aan lijnen)

als je deze dingen goed doet met beleid heb je er een geweldige sport aan. mensen denken vaak dat dit agressie kweken is maar het tegendeel, dit is voor de stafford mentaal heel bevredigend.

kan je fotos mailen, als je wilt dan kun je zien wat ik bedoel.

wat ik niet zou doen is naar een hondenschool, maar zelf de basis trainen en dan bedoel ik echt alleen blijf en naast.
geen rare dingen want dan onderdruk je alleen het karakter van de hond en raken ze vaak gefrustreerd, waarna je huis binnen de kortste keren in puin ligt.

ik doe de sport nu ruim 2 jaar en heb hele tevreden kalme rustige honden thuis. die erg gelukkig zijn. en van al mn vrienden en kennissen in de staff wereld heeft er nog nooit een een hond in moeten laten slapen omdat ie agressief werd, en allen doen deze sporten.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#30 Geplaatst 11 augustus 2010 - 16:19

Ik ben net terug van het asiel, zonder Athis. Ze blafte wel naar katten, en probeerde erop af te lopen, dit zou echt te veel stress worden voor de onze, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je kan het misschien wel afleren, maar als de katten totaal paranoïa en kapotgestresst zijn tegen dat het zover is... Laat dan maar. Sil hebben ze ook weg gedaan omdat hij schrik had van een hond dat naar hem blafte, dus dat gaan we hem niet nog is aan doen ;)
Verder viel het vrijwilligerswerk goed mee, we waren met vrij veel dus er was niet zo veel werk. Ik heb vooral kattenbenchen gekuist. Wat ik wel ongelooflijk zielig vond was een kat die echt heel hard om aandacht zat te smeken, maar ze had schimmel, dus ik mocht er natuurlijk niet aankomen, dat vond ik zo gigantisch zielig :( Voor de rest ging alles wel goed, maandag ga ik terug voor de volgende shift.