Spring naar inhoud

- - - - -

geen tv meer

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_jazz_*
Guest_jazz_*

#1 Geplaatst 11 augustus 2010 - 06:51

In mei zijn wij verhuisd naar ons nieuw "paleisje", word het wel na de verbouwing ;) .  Eergisteren plots geen tvsignaal meer.  Direct gebeld naar de klantendienst (lees klachtendienst) daar krijg je reacties van "geen technisch defect te zien, technieker sturen maar betalend, etc"
Aangezien ik op' t werk ook frequent met providers werk kennen we het moto De aanhouder wint :evil: .
nog niet opgelost dus teruggebelt. via facturatie aan de weet gekomen dat ze onze verhuis nog niet doorgevoerd hebben, het is al wel 2 maal gemeld.  Maar de facturen kunnen ze wel correct opsturen.... Kostprijs om dit te doen € 50,00.  Ineens gevraagd wat opzeggen kost.  stilte aan de lijn en doorverbonden naar de zoveelste televerkoper.  Hij ging regels buigen en verhuis gratis doen zodat we geen 50 euro kost hebben en ons reeds betaald geld ook op ons conto komt, maar dan mogen we niet opzeggen.  Ze hadden  net zo goed met een rode vlag kunnen zwaaien :x .  Resultaat is dat ze hun contract mogen steken waar de zon niet schijnt.  Morgen gaan we ineens naar Belgacom en switchen we wel naar digitale tv.

Kent iemand de volgende stap van teleslet?
probeer alles te documenteren want 99% zeker gaan ze nog wel iets proberen aan te rekenen.  En dan is het weer naar de ombudsman...

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#2 Geplaatst 11 augustus 2010 - 07:00

Ik denk dat het overal een beetje zo is,hoor.Voor je klant bent beloven ze hemel en aarde,maar eens het zover is en er duikt een probleem op,probeer ze dan maar eens te contacteren om het opgelost te krijgen :evil: Wij zijn maar kloteklanten,he.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#3 Geplaatst 11 augustus 2010 - 07:03

pas op neem goed inlichtingen voor je telenet opzegt ze sturen verdorie gepeperde facturen voor contractbreuk .

Guest_jazz_*
Guest_jazz_*

#4 Geplaatst 11 augustus 2010 - 07:15

ramses zei:

pas op neem goed inlichtingen voor je telenet opzegt ze sturen verdorie gepeperde facturen voor contractbreuk .

dan ga ik na't werk eens een scene maken in hun hoofdkantoor werk er zo goed als naast op dit moment. :x

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 augustus 2010 - 08:17

Het beste is idd het persoonlijk gaan zeggen in een verkooppunt of zo, en ineens ook aangetekend schrijven. In hun contract staat geloof ik wel dat je een maand of zo opzeg moet doen... hetzelfde bij Belgacom waar ik vandaan kom ;) .

Belgacom of Telenet maakt juist niks uit hoor, 't zijn allemaal dezelfde.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 11 augustus 2010 - 08:22

*tot nu toe* hebben we nog geen problemen gehad met telenet. Maar wij zijn dus ook verhuisd he. En we kregen een rekening aan ons nieuw adres, toen we nog aan het werken waren (renoveren dus), en ook eentje aan ons oud adres. Maar ik houd al die dingen zeeeeer goed bij. En ik bekijk die en ik denk allee verdorie, die overlappen elkaar. Dus dezelfde periode! Ja ja echt waar de smeerlappen. Dus ik ga kijken op de "telenet online", en ik kijk dar naar onze openstaande factueren: maar ééntje! Toen snapte ik het helemaaaaal niet meer. Sturen die facturen voor de leut op in de hoop dat ze betaald worden??? We hebben enkel die openstaande rekening betaald. Nah. Tot nu toe nog niks van gehoord.

Onze telenet doet hier wel raar (digitale tv), dat beeld breekt zo constant, haperen. Ma de gewone analoge tv doet dat niet. Zou dat aan onze tv kunnen liggen dat die die beelden (HD) niet aan kan? (het is nogal een oud ding ;) )

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#7 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:11

Wij zijn voorig jaar overgestapt van telenet naar belgacom. Daar bij begacom hebben ze alles geregeld voor me. We werden bij telenet net voor het weekend afgesloten. Dus factuuren bekeken. alles was betaald, rekeninguitreksels erbij gehaald en alles was betaald. Daar een copy van opgetuurd. Onmiddellijk naar belgacom en alles laten overzetten. Verder hebben we er niets meer van gehoord. Ook geen afrekening of iets gekregen.  Maar zorg dat je alle documenten en betalingen kan voorleggen. want is er een rekening niet betaald kunnen ze moeilijk doen. Maar zeker niet bang zijn om te dreigen over te stappen naar de concurent. je moet ze zeggen dat je betere voorwaarden krijgt zoals gratis digitale tv als je telefonie en internet hebt van belgacom.
Informeer je eerst heel goed bij Belgacom en zij gaan je ook meer kunnen zeggen.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:24

Belgacom en Telenet zijn imo ongeveer gelijkwaardig of...even slecht. In sommige regio's kun je beter opteren voor Telenet, voor andere dan terug Belgacom. Wij hebben enkel en alleen Belgacom nu omdat Telenet hier niet ging.
Nu hebben we regelmatig problemen dat internet uitvalt, soms voor even, soms voor een aantal uur.
Vroeger in Leuven hadden we niets van problemen met Telenet, alles werkte perfect. Qua prijs kwam het ook ongeveer op hetzelfde neer dacht ik.
Opzeggen was geen enkel probleem toen met Telenet.

Bewerkt door Spanishke, 11 augustus 2010 - 11:25.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:28

Als je bij Belgacom stevig van je oren maakt komt het meestal wel snel in orde hoor, en geen rekening achteraf vergeleken met Telenet..

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:28

Ja, Spanishke, dat probleem heb je met Belgacom. Bij ons mama in Pellenberg valt het internet ook super vaak weg. 7 km verder wonen wij dus, en hebben telenet, en dat werkt echt mega goed. In aarschot hadden we ook Telenet en werkte ook heel goed. Over het algemeen vind ik Telenet wel wat beter... :oops: Maar ja, dat is eigenlijk moeilijk te zeggen nog voor je iets hebt voorgehad he ;)

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#11 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:14

Telenet gaat via de kabeldistributie dus een kabelabonnenement heb je dan verplicht ook nodig, bij Belgacom niet daar gaat het over de telefoonlijn.
Mijn buren hebben telenet en zijn toch een goei 100€ duurder dan wij bij Belgacom.
En als je een probleem hebt bij belgacom en je hebt een technieker nodig dan kan dat nooit dezelfde dag nog of je moet een aparte verzekering bij belgacom afsluiten.
Komt de technieker langs dan wordt je ongeveer 85€ aangerekend.
Ze hebben allemaal voor en nadelen.

Guest_jazz_*
Guest_jazz_*

#12 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:21

Telenet durft in mijn ogen brutaler zijn omdat ze toch telefonisch zitten.  Bij
Belgacom heb je tenminste nog iemand waar je kan tegen brullen.  Een scene in een verkooppunt doet altijd wonderen.  Gewoon wat drama brengen ;)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:30

Bij telenet moet je ook betalen als je een technieker nodig hebt , rond de zestig euro.
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 11 augustus 2010 - 16:09

Wij zijn van in het begin bij Telenet en hebben 3 jaar geleden ook onze verhuis geregeld.  De dag dag we verhuisden sloten ze in het ene af en in het andere aan.  Nog nooit problemen gehad. :LOL:

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#15 Geplaatst 11 augustus 2010 - 16:19

Hier is Belgacom eens van 13H tot 16H30 bezig geweest om uit tezoeken waarom mijn internet aan en uit ging zoals een knipper licht als het een zuiver technische probleem is dat van Belgacom uit komt krijg je geen rekening .

De rede was toen de digi b-boxen en de b-box 1 voor internet alleen verstoorde elkaar met hun signiaal