Spring naar inhoud

- - - - -

Onderschrift?

• Log in om te reageren
175 reacties op dit onderwerp
mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#136 Geplaatst 06 mei 2009 - 18:53

Ben het nog eens aant proberen.
Kan iemand die Photoscape kent me even verder helpen?

Ik ben nu met de tab "stapelwerk" aant proberen. Ik kan een foto selecteren en bewerken. Dan kan ik ook een foto toevoegen.
Maar die foto's krijg ik dan telkens apart te zien. Ik zie nergens de mogelijkheid om ze samen te zetten.
Dus volgens mij is dit enkel om diavoorstellingen mee te maken zoals de bewegende avatar's.

Is er iemand die weet met welke tab ik moet werken en hoe ik de fotos echt naast mekaar kan zetten en beter nog: zoals in jullie onderschriften eentje links en eentje rechts met in het midden nog een leuke tekst of versiering?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#137 Geplaatst 06 mei 2009 - 19:01

Ik heb ook photoscape, van die tab stapelwerk begrijp ik echter niet veel.
Mijn onderschrift heb ik gemaakt met de tab albumblad. Ik heb eerst de fotootjes afzonderlijk bewerkt in photoscape met de tab foto bewerken. Die fotootjes heb ik apart opgeslagen en daarna in een albumblad samen gevoegd. Ik heb een albumblad genomen waarin 5 fotootjes naast elkaar kunnen en dit albumblad dan opslaan. Vervolgens heb ik het met een ander programma (HP imagzone) op maat gesneden. Dit heb ik dan geplakt in powerpoint om daarna op te slaan als afbeelding.
Niet de eenvoudigste manier, maar ik vind het al een begin voor mij als leek :roll:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#138 Geplaatst 06 mei 2009 - 19:10

PeggyJ zei:

Ik heb ook photoscape, van die tab stapelwerk begrijp ik echter niet veel.
Mijn onderschrift heb ik gemaakt met de tab albumblad. Ik heb eerst de fotootjes afzonderlijk bewerkt in photoscape met de tab foto bewerken. Die fotootjes heb ik apart opgeslagen en daarna in een albumblad samen gevoegd. Ik heb een albumblad genomen waarin 5 fotootjes naast elkaar kunnen en dit albumblad dan opslaan. Vervolgens heb ik het met een ander programma (HP imagzone) op maat gesneden. Dit heb ik dan geplakt in powerpoint om daarna op te slaan als afbeelding.
Niet de eenvoudigste manier, maar ik vind het al een begin voor mij als leek :roll:

Dat moet ik zelfs al 3 x lezen :mrgreen:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#139 Geplaatst 06 mei 2009 - 20:35

Tja, aan mijn nieuw onderschrift te zien is het niet zo eenvoudig. Ik weet zelf al niet meer hoe ik die witte achtergrond in kleur gezet had. :doh:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#140 Geplaatst 07 mei 2009 - 09:01

Kan je ook niet gewoon een nieuw bestand openen en dan telkens een foto toevoegen? (in het tabblad bewerken)

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#141 Geplaatst 07 mei 2009 - 09:25

Ines zei:

Kan je ook niet gewoon een nieuw bestand openen en dan telkens een foto toevoegen? (in het tabblad bewerken)

nee want dan neemt die die foto en de andere foto wordt verborgen. Dan kan je op die fotos klikken om telkens die foto te bewerken. Maar je kan ze niet samen zetten.
Gisteren is het me gelukt om in zo'n collageblad 2 fotos naast mekaar te zetten, maar dan kan je er geen achtergrondje bij zetten of de fotos en elke andere kant zetten. Dan staan ze echt tegen mekaar O:)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#142 Geplaatst 07 mei 2009 - 10:54

mobius zei:

Gisteren is het me gelukt om in zo'n collageblad 2 fotos naast mekaar te zetten, maar dan kan je er geen achtergrondje bij zetten of de fotos en elke andere kant zetten. Dan staan ze echt tegen mekaar O:)

Je kan wel een albumblad nemen waarin je 4 of 5 fotootjes naast elkaar kan plaatsen en dan de foto's beide aan 1 kant plaatsen en de vakjes tussenin opvullen met een ander prentje

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#143 Geplaatst 07 mei 2009 - 11:49

PeggyJ zei:

Je kan wel een albumblad nemen waarin je 4 of 5 fotootjes naast elkaar kan plaatsen en dan de foto's beide aan 1 kant plaatsen en de vakjes tussenin opvullen met een ander prentje

Maar dan zijn het gewoon 4 fotos naast mekaar. Dan heb ik niet zo die mooie achtergrond zoals bij jullie :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#144 Geplaatst 07 mei 2009 - 14:44

Ik wil altijd wel eens een poging wagen om je te komen helpen, maar het is bij mij ook maar amateuristisch knip- en plak-werk hoor :oops: . Maar Geel is niet zo ver rijden voor mij, dus wil gerust eens langs komen als het jou past ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#145 Geplaatst 08 mei 2009 - 10:29

wie zou er voor mij een banner willen maken , ik heb eentje gemaakt maar ik krijg hem ook al niet groter :cry:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#146 Geplaatst 08 mei 2009 - 11:22

Ik heb een poging gedaan, maar weet niet of het gelukt is . Ik heb er enkel een kleurtje aan toegevoegd zodat hij groter wordt. Je ziet maar hé ;)

Bijgevoegde thumbnails

• jaa.jpg

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 08 mei 2009 - 13:19

PeggyJ zei:

Ik wil altijd wel eens een poging wagen om je te komen helpen, maar het is bij mij ook maar amateuristisch knip- en plak-werk hoor :oops: . Maar Geel is niet zo ver rijden voor mij, dus wil gerust eens langs komen als het jou past ;)

Graag! :LOL:
Dit weekend kan ik helaas niet en volgend weekend ook niet. Maar daarna zou het in principe wel kunnen
Door de week ben ik ook wel altijd thuis vanaf 17u

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#148 Geplaatst 08 mei 2009 - 13:57

mobius zei:

Graag! :LOL:
Dit weekend kan ik helaas niet en volgend weekend ook niet. Maar daarna zou het in principe wel kunnen
Door de week ben ik ook wel altijd thuis vanaf 17u

Oké, ik werk door de week meestal vanaf 17u, dus het lijkt me gemakkelijker om een zaterdag af te spreken dan. De brugdag 22 mei zou ook evntueel kunnen voor mij, maar ga eerst nog eventjes afwachten om te zien hoe snel ons Daisy'ke hier gaat wennen ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#149 Geplaatst 08 mei 2009 - 14:00

ja echt bedankt , zou je willen uitleggen hoe je het doet , dan kan ik het zelf ?

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#150 Geplaatst 08 mei 2009 - 14:00

maar nu is hij nog niet zo groot he :)