Spring naar inhoud

- - - - -

poes wil niet meer eten - geen medische oorzaak

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Guest_Yarwen_*
Guest_Yarwen_*

#1 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:24

Mijn tante haar poes wil sinds enkele weken niet meer eten.  Ze is lusteloos, steekt zich weg en heeft geen eetlust.
We zijn al verschillende keren naar de dierenarts geweest maar die kan niks vinden.  Ook een bloedonderzoek leverde niks op. We hebben ook een verdamper Feliway gekocht omdat het een bange poes is.
We hebben Royal Canin Recovery kuipjes gekocht maar zelfs dit wil ze niet.
Ik weet echt niet meer wat we nog kunnen doen.  
Heeft iemand dit al meegemaakt of heeft iemand raad?

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:55

Geen idee, veel beterschap alleszins!!

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#3 Geplaatst 11 augustus 2010 - 12:47

Hebben ze al een scan genomen,want ik zou toch verwondert zijn dat er niets is.Eet ze dan echt niks,want enkele weken is toch wel heel lang.En drinken?Ik wens ze alleszins veel beterschap toe :)

Guest_Yarwen_*
Guest_Yarwen_*

#4 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:06

Moest er iets ernstig zijn dan zou volgens de DA dit uit de bloedwaarden blijken.  Het enige was dat er wat leververvetting en tekenen van uitdroging.  Maar dit zijn gevolgen van haar hongerstaking.  Volgens de DA is het emotioneel.
Ik ben nu een beetje gaan googlen en heb gevonden dat katten ook depressief kunnen zijn en dat ze dan niet willen eten en lusteloos zijn. Raar.  Ik hoop dat het nog goedkomt.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#5 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:08

Drinkt ze ook niet, en gaat ze nog op de bak?
Kan je ze niet verleiden met een stukje kip of wat tonijn?
Hopelijk is ze snel beter. :rub:

Laur
Laur
  • 212 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 11 augustus 2010 - 13:12

Ik zou misschien toch voor alle zekerheid een tweede opinie vragen? Een kat die niet meer eet wijst volgens mij toch op een serieus probleem. Heeft ze misschien recent een trauma opgelopen of zo? Arme duts... :geluk:
http://www.facebook....tenprojectDiest (zwerfkattenproject Diest - GV30214870)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:02

Hey,

Toch oppassen hoor!
Ik heb het één keer meegemaakt met ons Summertje.
1ste dag dat ze niets at was ik niet zo in paniek, ze is kieskeurig en haalt wel vaker hare neus op wanneer het haar niet aanstaat, 2de dag begon ik ongerust te worden, dag 3 probeerde ik haar te forceren met braken tot gevolg. En dag vier naar de dierenarts gegaan. Bloed getrokken en aan baxter gelegd om ginder te overnachten. Dag nadien gingen we meer weten over haar. Met in gedachten dat het niets ernstig zou zijn bel ik de da op. Vaststelling: Anorexia en door die anorexia (4dagen niet te eten) vet op lever (nogthans summer is een mager poesje). Ja zij de da we gaan doen wat we kunnen maar vaak eindigt zo'n diagnose slecht! We waren er kapot van!! We hadden er nog nooit van gehoord! Ik zocht wat info op internet en zag er ind niet best uit! Ik zei ik wil alles doen wat er kan gedaan worden!! Dus da is overgegaan tot het plaatsen van een sonde. Ben haar pas 3dagen later mogen gaan bezoeken!!! Ik was zoooo ongerust!! Toen we daar waren was ze maar slapjes, was erg om mijn meisje zo te zien! Ik vroeg de da wat ze te eten gaven (buiten de sondevoeding die haar tijdelijk in leven hield) en ze zei daar ligt dat niet aan. Ik zei mag ik niet haar lievelings eten brengen? Ja kunt u proberen maar denk niet dat dat veel gaat uithalen zei ze... Dus breng haar haar sheba en tonijn in eigen nat en gaf het af aan loket (dierenkliniek) ze gingen het dadelijk eens proberen. Komt die dierenarts iets later terug, dees gelooft ge nooit!! Ik heb da potje moeten wegpakken want ze zou het ineens binnespelen. Mijn geluk kon niet op!!! Ze heeft de sonde nog een paar dagen steken gehad voor de veiligheid maar mocht EINDELIJK mee naar huis. Thuis at ze weer normaal en drie dagen later mocht die vervelende sonde eruit!!
Nu hou ik haar goed in 't oog!!
Wanneer ze ni wil eten open ik gewoon een ander doosje tot het haar wel smaakt :LOL: .
Btw katten krijgen het door stress of lusteloosheid of kan ook plots komen zonder enige reden.

We zijn er nog niet uit wat er met ons schatje scheelde toen...
Ze is altijd goedgezind en krijgt liefde met hopen..
We zijn dolgelukkig nu nog steeds dat we haar nog hebben!

Anorexia (ook wel sluipmoordenaar genoemd) was ons totaal onbekend.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#8 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:07

mijn schoonzus haar klein katje is ook zo sinds zondag..
ook naar de da geweest en die heeft iets van tabletjes voorgeschreven.
moest ze 5 dagen geven, 10dagen niks, en dan terug 5dagen.
Maar ze blijft overgeven en diarree hebben..
het ziet er ook niet zo goe duit!

veel succes en hopelijk is ze snel weer beter

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:07

Alles wijst trouwens bijna op anorexia!
Zoek maar op op het net.
En die lever vervetting is een gevolg ervan!!
Miss denkt je da niet aan deze diagnose?

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#10 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:12

een kat met anorexia ??? ik leer hier elke dag bij ...
goede moed met de poes ! wens haar veel beterschap toe  :heart:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:25

Tja, dat dacht ik toen ook!!
Wel te verstaan krijgen ze da ni omda ze zich te dik voelen!
Maar lusteloos, futloos,...

Guest_Yarwen_*
Guest_Yarwen_*

#12 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:43

De DA zegt ook dat eenmaal er leververvetting is de kat zich nog lustelozer voelt en nog minder eetlust krijgt.  We moeten ze dus onder dwang voederen. Maar mijn tante kan dit niet (zware artrose en hernia).  Ik probeer een paar keer in de week haar onder dwang te voederen (recovery poeder van Royal Canon in spuit) met een spuit.  Dan heeft ze toch iets binnen.  Ze drinkt wel kattemelk maar eigenlijk ook niet genoeg.
Ik vrees ook dat ze het op die manier niet lang meer volhoudt.  Maar DA weet ook niet wat nog te doen.
Pff, wist niet dat katten ook psychisch ziek kunnen zijn.  Begrijp er niks van.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:50

Sonde plaatsen... Dan geraakt da buikje terug wa gevuld?
Mijn dierenarts zei toen trouwens dat dwangvoederen het slechtste is wat je kan doen in dat geval want zo gaan ze zeker afkeer van eten krijgen. Hoe oud is de poes eigenlijk?

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:51

Bij onze fokker was er ook een coon die per ongeluk een speelgoedmuis had ingeslikt. Zij wisten dat niet en die kat wou ook niet eten.  De DA nam bloed en vond niks.
Na ellelang zoeken en uiteindelijk na een echo, bleek de muis de maagopening af te sluiten.  Dus ... operatie om de muis te verwijderen.  Nadien, ten gevolge van deze blokkering, bleken ook de darmen problemen te geven.  Er waren uitwerpselen "aangekoekt".  nadien opnieuw opereren. De kat is er wel goed doorgekomen.  Maar het kan dus ook nog iets anders zijn hoor.
Zou je geen tweede opinie vragen? :oops:
Veel beterschap en hopelijk komt alles in orde

Laur
Laur
  • 212 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 11 augustus 2010 - 14:58

Fairness zei:

Sonde plaatsen... Dan geraakt da buikje terug wa gevuld?
Ben ik mee akkoord, zou er echt snel mee terug naar de DA gaan en een sonde laten plaatsen.
Een kat die echt niet meer wil eten kwijnt anders stilaan weg :( (ik spreek spijtig genoeg uit ervaring).
http://www.facebook....tenprojectDiest (zwerfkattenproject Diest - GV30214870)