Spring naar inhoud

- - - - -

poes wil niet meer eten - geen medische oorzaak

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 11 augustus 2010 - 18:03

Sihirci zei:

Ik heb ook gehuild bij het verhaal en had zelfs al ervaring met leververvetting. Omdat dit zo duidelijk geschreven is en zo goed uitlegt hoe gevaarlijk de aandoening is heb ik de link geplaatst en zo kunnen we er allen van leren :)

Bedankt!!
Ik kan me voorstellen dat vele het niet kennen.
En het kan je kat op 1,2,3 het leven kosten!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 12 augustus 2010 - 12:23

En is er ondertussen nieuws?

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#33 Geplaatst 12 augustus 2010 - 12:57

Ik val hier bijna van mijn stoel als ik dat lees van die leververvetting :evil: Toen Snow heel erg ziek was en niet meer at hebben we een bloedanalyse laten doen,waar alleen die leververvetting uitkwam en de dierenarts zei dat hij niks had;"behalve die hoge leverwaarden".Jullie weten hier meer als mijn Da,tijd dat ik verander blijkbaar.Snow heeft 4 dagen niet gegeten en ondanks een dikkerd te zijn weken lusteloos geweest.Godzijdank nu in orde en niet dankzij de DA :)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 12 augustus 2010 - 13:08

Omg!! Uw poes is percies een kopie van mijn poes!!! Ook naam snow en noemt ook oorspronkelijk snowball :LOL: !!
Bij ons Summer hadden we het geluk dat de da meteen de juiste diagnose deed!! De da heeft dadelijk sonde geplaatst om geen risico's te nemen! Hoe is je poes er dan doorgekomen want meestal eindigt het schijnt fataal!! Ik denk dat er maar weinig zijn die het kennen hoor, kende het ook niet en was geschrokken dat het zo ernstig was!
Mijn da zei dat de leververvetting een gevolg was van anorexia nervosa (nervosa zegt het zelf een psychologisch probleem waardoor ze nerveus zijn).

Guest_Yarwen_*
Guest_Yarwen_*

#35 Geplaatst 12 augustus 2010 - 13:20

Ik ben gisteren langs geweest en heb haar een klein beetje kunnen doen eten.  Eerst wat eten aan haar snoetje gewreven zodat ze het moest aflikken en daarna heeft ze zelf nog een klein beetje eten van de rand van een bordje gegeten.
Vandaag telefoon gehad van mijn tante dat ze vannacht wat brokjes heeft gegeten en een gans bordje kattemelk.   Hopelijk gaat het verder de goeie weg op.   Ik probeer alvast de omgeving wat boeiender te maken met nieuwe speeltjes en een kattenmand waar ze zich kan in verstoppen.  Nu kruipt ze vaak onder de dekens.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 12 augustus 2010 - 13:28

Goed nieuws!
Toch goed in de gaten houden hé!!
Die lever vervetting anderzijds maakt me dan wel weer ongerust.
Maar als ze interesse in eten toont kan ik alleen maar zeggen dat het nog niet zo ernstig is als bij ons Summer want bij haar kreeg je er geen hap in!
Ik duim alvast op een goed verloop!!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 12 augustus 2010 - 13:29

Btw probeer je ook eens van ander merk voeding te geven?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#38 Geplaatst 12 augustus 2010 - 16:45

sandra25 zei:

Ik val hier bijna van mijn stoel als ik dat lees van die leververvetting :evil: Toen Snow heel erg ziek was en niet meer at hebben we een bloedanalyse laten doen,waar alleen die leververvetting uitkwam en de dierenarts zei dat hij niks had;"behalve die hoge leverwaarden".Jullie weten hier meer als mijn Da,tijd dat ik verander blijkbaar.Snow heeft 4 dagen niet gegeten en ondanks een dikkerd te zijn weken lusteloos geweest.Godzijdank nu in orde en niet dankzij de DA :)

Goede dierenartsen voor katten zijn er te weinig en vaak zitten ze ook nog een eind uit de buurt.

Gelukkig is het met jouw Snow goed gekomen :) Juist omdat veel mensen deze en veel andere aandoeningen bij katten niet kennen ben ik zo blij met links als deze waar je goede info en voorlichting vindt.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#39 Geplaatst 12 augustus 2010 - 19:42

Hij vond het ook niet erg dat hij 4 dagen niet dronk,ik moest hem geen water opgeven zei hij :trance: Wat ik wel gedaan heb,want ik vind nog altijd dat wij als baasje meer zien dan de DA.Ik heb zélf moeten zagen achter antibiotica.Uiteindelijk is hij beter geworden,en nooit geweten wat de oorzaak was.Hout vasthouden,want het is nog niet lang geleden :oops: @Fairness;jouw kater lijkt inderdaad fel op de mijne :heart: ,en hij is al even"mollig" :d

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 12 augustus 2010 - 19:55

sandra25 zei:

Hij vond het ook niet erg dat hij 4 dagen niet dronk,ik moest hem geen water opgeven zei hij :trance: Wat ik wel gedaan heb,want ik vind nog altijd dat wij als baasje meer zien dan de DA.Ik heb zélf moeten zagen achter antibiotica.Uiteindelijk is hij beter geworden,en nooit geweten wat de oorzaak was.Hout vasthouden,want het is nog niet lang geleden :oops: @Fairness;jouw kater lijkt inderdaad fel op de mijne :heart: ,en hij is al even"mollig" :d

Ik ben dol op witte poezen en natuurlijk siamesekes :heart:
Ind je kent je kat altijd beter dan wie dan ook!
Even een info die mijn dierenarts ook meegaf, eens een kat het ooit gehad heeft moet je ze goed in het oog houden want kunnen ze snel terug hervallen!!
Wij houden Summertje GOED in 't oog zodat ze elke dag eet anders geven we ze iets anders tot ze zeker eet!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#41 Geplaatst 12 augustus 2010 - 21:14

sandra25 zei:

Hemeltje lief wat moet dit schokkend voor jou zijn Sandra25 :o Gelukkig heb jij je gevoel gevolgd en daarmee het leven van jouw schatje waarschijnlijk gered. Die dierenarts is net zo'n :censored: als de :censored: die mijn hondenkind heeft vermoord :evil:

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#42 Geplaatst 12 augustus 2010 - 22:02

We voelden ons vooral machteloos,omdat we bij het dierenarts-bezoek zeiden dat het écht niet ging met hem,al dagen hoge koorts,wegkruipen onder het bed,niet eten,drinken of bak gebruiken,en die vent leek ons gewoon niet serieus te nemen."Neen,mevrouw,ge moet hem geen water geven met de pipet",neen,mevrouw,zijn bloed is in orde,behalve de leverwaarden,maar zal wel niks zijn.En gij ziet dat dier wegkwijnen en je mag het zelf uitzoeken.T'is nochtans een dure dierenarts en we zijn verschillende malen geweest.Ik heb efkens die bloedanalyse erbij genomen.Bilirubine was 3.3 en moet lager zijn dan 1.0.Wijst dat dan op leververvetting.Ik vraag het maar hier,he,aangezien jullie meer weten dan de dierenarts :d

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#43 Geplaatst 13 augustus 2010 - 15:39

sandra25 zei:

We voelden ons vooral machteloos,omdat we bij het dierenarts-bezoek zeiden dat het écht niet ging met hem,al dagen hoge koorts,wegkruipen onder het bed,niet eten,drinken of bak gebruiken,en die vent leek ons gewoon niet serieus te nemen."Neen,mevrouw,ge moet hem geen water geven met de pipet",neen,mevrouw,zijn bloed is in orde,behalve de leverwaarden,maar zal wel niks zijn.En gij ziet dat dier wegkwijnen en je mag het zelf uitzoeken.T'is nochtans een dure dierenarts en we zijn verschillende malen geweest.Ik heb efkens die bloedanalyse erbij genomen.Bilirubine was 3.3 en moet lager zijn dan 1.0.Wijst dat dan op leververvetting.Ik vraag het maar hier,he,aangezien jullie meer weten dan de dierenarts :d

Ja dat is de aanwijzing dat de lever en gal niet goed werken. Bilirubine in het bloed maakt dat huid en oogwit een gele kleur krijgen wat dan weer geelzucht wordt genoemd. Ook bij galgangontsteking en fip zijn deze waarde meestal (veel) te hoog.

Als ik zo jouw verhaal lees hebben jullie enorm veel geluk gehad dat het kattenkind erdoor is gekomen.

Heb je ook op de website Ziekte en gezondheid bij de kat gekeken, hier staat zoveel info dat iedere kattenliefhebber er veel kan leren ;)

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 10 september 2010 - 21:22

nora eet amper , zie mijn topic.

Fairness zei:

Uiteraard neus ophalen voor voeding

doet ze vaak mijn noratje , maar ze is wel zeer kieskeurig.
Lusteloos liggen (anders heel opgewekt)
ze slaapt redelijk veel maar speelt wel nog en houd haar dagelijkse cross nog.

Gevoeliger
niet echt

Braken na geforceerd te eten

braken doet ze niet behalve af en toe een haarbal , en geforceerd eten doe ik niet , ik geef ze meestal iets anders als ze niet wil eten.
Uitdroging

weet de verschijnsels daar niet van , maar haar vacht glimt nog mooi .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 10 september 2010 - 21:28

nancytje zei:

nora eet amper , zie mijn topic.

Ik heb in een pm de verschijnselen bijgezet ;)
Maar de leververvetting is nog niet van toepassing als ze nog iets eet. Gewoon rekening mee houden dat het kan komen wanneer ze echt helemaal haar interesse in voeding gaat verliezen. Bij jou zou ik me vooral zorgen maken omdat ze weinig vocht binne krijgt.
Je kan aan haar pels zien of ze erg uitgedroogd is door wat omhoog te trekken en te zien of het snel terug tegen haar lijfje zakt of het lang(er) rechtop blijft staan en langzaam zakt ;) . En beste is de da laten nakijken natuurlijk.