Spring naar inhoud

- - - - -

hereniging

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
akiray
akiray
  • 341 berichten

#1 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:46

ik heb sinds een 3 weken Ninja in huis . Ik wilde graag een speelkameraadje voor hem. Nu gaan we als ze er nog is toch het zusje ophalen.
Kunnen jullie even enkele tips geven ivm de hereniging van deze 2 katten, want ze zullen , denk ik, elkaar niet meer kennen he.

Zal ik Ninja mee nemen als we Vlekje gaan halen?
Bij ratten laat je ze op neutrale plaatsen introduceren. Maar met katten samenzetten heb ik geen ervaring.
Had in het verleden wel katten maar nooit 2 tesamen.

Vlekje is ondertussen wel allen met mama bij grootmoeder maar zit dikwijls achter de zetel verstopt. Als ze dan toch te voorschijnkwam en mijn dchter was ermee aan het knuffelen, dan was ze wel aan het genieten en heel rustig.
Gaat dit over of is dit een kat die altijd rust zal opzoeken? en zich wegsteken
Grootmoeder geeft ze wel eten en zo maar knuffelt er niet mee. ( ze heeft Alzheimer)
Dus is Vlekje niet veel gewoon. Ninja ook niet maar was na 24 uur wel helemaal opengebloeid.
Bij vlekje zal dit ook lukken, hoop ik, al denk ik, als het lukt dit toch wel langer in beslag zal nemen
ze is trouwens al 11 weken.

Is het nog mogelijk om er een sociale kat van te maken?

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#2 Geplaatst 11 augustus 2010 - 10:58

Die vinden elkaar wel terug hoor ;) Heb hier net hetzelfde aan de hand (mijn verhaal kan je volgen bij gevonden was opgesloten)  twee kittens van zelfde broodfokker doch vermoedelijk niet zelfde nestje. zijn hier op enkele dagen tijd onafscheidelijk geworden (kan je ook in mijn fotalbums/filmpjes zien) Geef ze wat speelgoed en betrek hun er beiden mee, ook samen zetten voor te eten helpt :) Nu liggen ze met pootjes om elkaar, super schattig! :thumb:

Guest_Yarwen_*
Guest_Yarwen_*

#3 Geplaatst 11 augustus 2010 - 11:06

Normaal gezien zal je niet zo veel problemen ondervinden aangezien het nog om jonge katjes gaan.  Vermoedelijk een paar dagen blazen en dan zal het wel goed komen.  Evt. kan je wat babytalkpoeder op beide katten doen.  Dan hebben ze hetzelfde geurtje en zullen ze elkaar sneller aanvaarden.

akiray
akiray
  • 341 berichten

#4 Geplaatst 11 augustus 2010 - 12:34

Yarwen zei:

Normaal gezien zal je niet zo veel problemen ondervinden aangezien het nog om jonge katjes gaan.  Vermoedelijk een paar dagen blazen en dan zal het wel goed komen.  Evt. kan je wat babytalkpoeder op beide katten doen.  Dan hebben ze hetzelfde geurtje en zullen ze elkaar sneller aanvaarden.

iK heb op dit moment enkel babytalkpoeder met eucalyptus in huis, dat zal wel niet goed zijn denk ik

ok ik zal mijn kinderen wel even voorbereiden op een mogelijk blaasconcert van de poesjes

Guest_Yarwen_*
Guest_Yarwen_*

#5 Geplaatst 11 augustus 2010 - 15:44

Denk ook dat die eucalyptus hen niet erg zal bevallen.  Meestal wordt babytalkpoeder aangeraden omdat dit een heel lichte geur heeft.
Succes met de hereniging !

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:14

:geluk:

akiray
akiray
  • 341 berichten

#7 Geplaatst 11 augustus 2010 - 22:06

Ninja is blijkbaar superblij met de komst van Vlekje. Maar vlekje stoort zich er heel hard aan dat Ninja met har wil spelen.
Ninja probeert haar ook wel te baas te zijn. Maar zij laat zich niet doen.

Vlekje is de grootste en de zwaarste ( Ninja was van bij de geboorte al veel kleiner dat de andere kittens.)

Op dit moment zit het er weer effe tegen.
Ninja is in een speelse bui. speelt met zijn balletje en komt zo te dicht in haar buurt.

Maar er zijn ook daarstraks uren voorbij gegaan dat ze ergens verstopt ligt en dat Ninja ze niet opzoekt.

Ze ligt nog veel onder de kast. Daarnet kwam ze eronder uit en zat mooi neer in het rond te kijken.
Maar toen kwam mijn 4jarig wervelwindje (mijn zoonte) aangestormd, een ze verdween terug onder de kast

Ze reageert wel boos op Ninja maar is minder bang hier dan Ninja de eerst uren was.
Ninja zat echt duidelijk bibberend onder de kast.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 16 augustus 2010 - 19:08

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#9 Geplaatst 16 augustus 2010 - 19:49

:d Komt al snel helemaal goed ;)

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:18

En hoe gaat het ondertussen?

Geplaatste afbeelding

akiray
akiray
  • 341 berichten

#11 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:24

heel goed, het zijn echte vriendjes geworden4

trouwens Ninja heeft me juist geholpen met een probleem.
Ninja heeft net vlekje een standje gegeven toen ze weer op de vloer plaste. hij is spelend met haar richting kattenbak gegaan
Ninja heeft toen zijn vuil daar gedaan. Vlekje is mee de kattenbak ingegaan
toen gingen ze samen verder spelen

1 minuutje later hoor ik dat Vlekje weer diarree had en ik keek. Ze heeft het mooi in de kattenbak gedaan. :LOL:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:26

Wat goed zeg!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:05

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#14 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:07

:d :d :d

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#15 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:16

het loopt blijkbaar prima ! Binnen een paar weken weet je niet meer dat ze ooit uit elkaar zijn geweest. Dit worden aanhankelijke poezen aan elkaar én naar jullie toe ... veel geduld  ! Veel kijkgenot ! Rest volgt ... :heart: