Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Gelezen op een ander forum

• Log in om te reageren
155 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#76 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:46

Ja maar wel de goede fokkers, Hanne.  Want juist die doen het volgens de regels. Jeezes, apenland. Dat is erom vragen dat we weer is regeltjes overtreden.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:46

Ze zouden beter zware boetes tot gevangenis straffen geven op zij die hun poezen niet verzorgen (properheid, wonden, ziektes, ...) er zouden er vele minder zijn die poezen zonder omziens in hunne tuin lopen hadden! Op Animal-planet voorbeelden genoeg van dierenmishandelingen die gestraft worden. Maar nee hier in België mag iedereen doen en laten wat ze willen. Zitten daar poesjes met de vleet onverzorgd en vol ziektes in iemands tuin geen mens die iets doet/kan doen!!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#78 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:49

Fairness zei:

Ze zouden beter zware boetes tot gevangenis straffen geven op zij die hun poezen niet verzorgen (properheid, wonden, ziektes, ...) er zouden er vele minder zijn die poezen zonder omziens in hunne tuin lopen hadden! Op Animal-planet voorbeelden genoeg van dierenmishandelingen die gestraft worden. Maar nee hier in België mag iedereen doen en laten wat ze willen. Zitten daar poesjes met de vleet onverzorgd en vol ziektes in iemands tuin geen mens die iets doet/kan doen!!

Dat idee heb ik dus ook. Regeltjes, maar niets wordt nageleefd en controle is blijkbaar te lastig...
De mensen wat schrik aanjagen om dan gewoon niet te controleren en niet te beboeten.
Ik ben benieuwd of ik reactie op mijn mailtje zal krijgen van het ministerie... En vooral wat hun antwoord zal zijn.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#79 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:49

feroesti zei:

Oké, maar dan geraakt die nooit van zijn kittens af. Want niemand zal durven zo'n kitten nemen, want het is illegaal...Dan maar doodkloppen zeker ???

Dit is een wetvoorstel die er nooit doorkomt, daar ben ik zeker van !!!

Ik ben gedeeltelijk voor dit plan hoor. Er is gewoon een overschot aan katten. Dat kan niemand ontkennen. Veel te veel katten sterven in asielen omdat ze ingeslapen worden. Dat is een vreselijke situatie en dat moet echt veranderen. En dat daar eindelijk iets mee gedaan wordt is uiteraard goed!

Maar ik vind het wel heel zuur dat wij daar dan voor moeten opdraaien. Kijk dat ze eens beginnen met alle huiskatten te registreren, vroegcastraties etc. Dat zijn zaken die wij als fokker al doen. Daar ligt het grote probleem. Daar en bij de grote fokfabrieken die ze ook eens mogen opdoeken als ze dan toch bezig zijn.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#80 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:51

Groot gelijk Hanne!

Ik legde juist het plan uit aan Steven. Tot stap 3, +/- 4 alles oké. Maar dan... Echt stap 6 vind ik ronduit te ver gaan. Alleee, ik kan er echt niet bij. Dus over 20 jaar zijn er geen open katten niet meer?! (Oké, nu gaan we er van uit dat dit voorstel erdoor komt, hoogst waarschijnlijk niet, zeker niet in deze extreme vorm)

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#81 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:52

ik geloof echt niet dat 2011 alle katten ook in catteries gesteriliseert moeten worden. Dat is volgens mij echt wel een fout in de communicatie. ik zal dat eens navragen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#82 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:55

Frances zei:

Groot gelijk Hanne!

Ik legde juist het plan uit aan Steven. Tot stap 3, +/- 4 alles oké. Maar dan... Echt stap 6 vind ik ronduit te ver gaan. Alleee, ik kan er echt niet bij. Dus over 20 jaar zijn er geen open katten niet meer?! (Oké, nu gaan we er van uit dat dit voorstel erdoor komt, hoogst waarschijnlijk niet, zeker niet in deze extreme vorm)

Ik ben er ook wel van overtuigd dat dit plan er nooit echt door zal raken. Toch niet tot en met stap 6. Maar gewoon het idee al... daar kan ik dus echt p*ssed van worden.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#83 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:57

als je het leest dan ziet men: eerst de asielen (stap 1 -3), dan de fokkers (stap 4) en volgens mij geldt die laatste stap alleen op de HTKs, je weet wel, de man en vrouw in de straat (stap 6), maar is dat gewoon fout geschreven.

Ik zal eens kontakt opnemen met het FOD en dit gewoon rechtstreeks eens aan hun vragen.

Bewerkt door wea, 18 augustus 2010 - 18:58.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:58

feroesti zei:

Dat idee heb ik dus ook. Regeltjes, maar niets wordt nageleefd en controle is blijkbaar te lastig...
De mensen wat schrik aanjagen om dan gewoon niet te controleren en niet te beboeten.
Ik ben benieuwd of ik reactie op mijn mailtje zal krijgen van het ministerie... En vooral wat hun antwoord zal zijn.

Ik denk dat er vele minder dieren leed zou zijn. Niet alleen bij de poezeltjes maar zie ook andere dieren die hier zomaar verwaarloost kunnen worden in ons Belgen landje!
Hier kan je zomaar met alles weg. Hoe vaak kom je niet ergens dat je denkt "amai ocharme da beestje" Iedereen krijgt dan de kans om dit aan te geven en controles uit te laten voeren. Op termijn lijkt me dit de beste keuze. Nu moet iedereen boeten ook zij die het wel goed voor hebben!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#85 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:58

En wie zal er aan meewerken? De goede fokkers. En wie zal weer zijn zin doen? De broodfokkers. :r . Kunnen ze nu eens geen wet stemmen dat vb elke kat maar maximum 1 nestje per jaar mag krijgen? Dat moet toch ook te controleren zijn (ik ben weer eens luidop aan het denken he).

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:59

Smitten Kitten zei:

Ik ben er ook wel van overtuigd dat dit plan er nooit echt door zal raken. Toch niet tot en met stap 6. Maar gewoon het idee al... daar kan ik dus echt p*ssed van worden.

Jep ik ook.(En dan bekijkt Steven mij vies omdat ik daar zo over afgeef :ha ) En ik denk dat dat zoooo hard een averechts effect gaat hebben. Méér mensen die zich niks van de regeltjes gaan aantrekken.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#87 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:00

wea zei:

als je het leest dan ziet men: eerst de asielen (stap 1 -3), dan de fokkers (stap 4) en volgens mij geldt die laatste stap alleen op de HTKs (stap 6), maar is dat gewoon fout geschreven.

Ik zal eens kontakt opnemen met het FOD en dit gewoon rechtstreeks eens aan hun vragen.

Lijkt me ook beter. Want van zo'n voorstel kan ik niet begrijpen dat het FOD dat ook wil. Waarom dan eerst alle registraties promoten om dan al die geregistreerde fokkers later af te straffen ? Dat kan toch niet...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#88 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:00

wea zei:

als je het leest dan ziet men: eerst de asielen (stap 1 -3), dan de fokkers (stap 4) en volgens mij geldt die laatste stap alleen op de HTKs, je weet wel, de man en vrouw in de straat (stap 6), maar is dat gewoon fout geschreven.

Misschien moeten ze eerst eens hun plan goed formuleren en hun tekst logisch opbouwen en dan pas het plan communiceren 8)

Bewerkt door Smitten Kitten, 18 augustus 2010 - 19:01.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#89 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:02

Frances zei:

Jep ik ook.(En dan bekijkt Steven mij vies omdat ik daar zo over afgeef :ha ) En ik denk dat dat zoooo hard een averechts effect gaat hebben. Méér mensen die zich niks van de regeltjes gaan aantrekken.

Mijn man verklaard me ook gek dat ik me daar mee bezig houd om dat uit te pluizen :ha :ha
Maar hij was wel de eerste die me kwam vertellen vandaag dat het in het nieuws geweest is.

En ik heb geluk !!! Onze contractdierenarts weigert vroegcastraties, ze kunnen me dus niet verplichten om dit allemaal te doen...Ze kunnen me toch niet dwingen van een ander dierenarts te zoeken ? Waar dient dat contract dan nog voor ? Toch voor de controles...

Bewerkt door feroesti, 18 augustus 2010 - 19:03.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#90 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:03

vanboven staat de logica een beetje: eerst asielen, dan fokkers dan particulieren. maar ja, ze hadden dat mss eens beter nagelezen.

dat zullen ze wsl wel merken aan de reacties die ze gaan krijgen... :)