Spring naar inhoud

- - - - -

PeeWee kattenbak vulling, wie kent het..

• Log in om te reageren
149 reacties op dit onderwerp

Poll: Ken je PeeWee , en hoe vind je het. (30 leden hebben gestemd)

Ken je PeeWee , en hoe vind je het.

1. Ja dat ken ik, en vind het super (10 stemmen [33.33%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 33.33%

2. Ja dat ken ik, maar vind het niks (3 stemmen [10.00%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 10.00%

3. Nee dat ken ik niet, maar lijk mij wel wat (6 stemmen [20.00%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 20.00%

4. Nee dat ken ik niet (11 stemmen [36.67%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 36.67%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#121 Geplaatst 23 december 2011 - 23:20

Het is zowieso afval dat er voor gebruikt wordt. Dus afval die hergebruikt wordt.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#122 Geplaatst 24 december 2011 - 00:50

En het mag in je groene bak , word dus volledig gerecycleerd ook
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#123 Geplaatst 24 december 2011 - 09:30

Ik ben er in ieder geval supertevreden over ! Geen geur, weinig sleuren , makkelijk uit te kuisen....
Geplaatste afbeelding

speedy-1
speedy-1
  • 361 berichten

#124 Geplaatst 24 december 2011 - 09:58

Zeppe & Zikki zei:

hoi allemaal,

heb dit onderwerp met veel interesse gelezen, het lijkt me inderdaad een schitterend systeem, maar heb toch een kleine bedenking... heeft er iemand al eens bij stilgestaan hoeveel bomen hiervoor tegen de grond moeten? :onzeker:

Ik heb begrepen dat dit systeem uit Zweden komt dus waarschijnlijk komen de korrels ook uit Zweden. Mijn broer woont in Zweden en bijna iedere zweed die niet in de grootte stad woont heeft een bos. Er is heel veel bos in Zweden en je bent verplicht je eigen bos bij te houden en regelmatig uit te dunnen.
Dat kan je doen door er bomen tussenuit te halen of hele stukken plat te gooien.
Maar wat gebeurt er? Die stukken die gekapt zijn die laten ze zo en alle bomen komen vanzelf weer op. Groeit een mooi nieuw bos.
Die sparren en dennen die hier groeien zijn voor zover ik kan beoordelen best snel groeiende bomen. Is heel iets anders dan hardhout uit regenwouden.
Dus ik denk dat je je om de natuur in dit geval geen zorgen hoeft te maken.

Bewerkt door speedy-1, 24 december 2011 - 09:59.

Zeppe & Zikki
Zeppe & Zikki
  • 4 berichten

#125 Geplaatst 25 december 2011 - 20:44

uhu, mijn vader zei het gisteren ook al, had er verder ni zo erg bij stilgestaan :oops:

ik heb in ieder geval KattenGemak, die komen ze ophalen :)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.701 berichten
  • 5 katten

#126 Geplaatst 25 december 2011 - 21:57

speedy-1 zei:

Ik heb begrepen dat dit systeem uit Zweden komt dus waarschijnlijk komen de korrels ook uit Zweden. Mijn broer woont in Zweden en bijna iedere zweed die niet in de grootte stad woont heeft een bos. Er is heel veel bos in Zweden en je bent verplicht je eigen bos bij te houden en regelmatig uit te dunnen.
Dat kan je doen door er bomen tussenuit te halen of hele stukken plat te gooien.
Maar wat gebeurt er? Die stukken die gekapt zijn die laten ze zo en alle bomen komen vanzelf weer op. Groeit een mooi nieuw bos.
Die sparren en dennen die hier groeien zijn voor zover ik kan beoordelen best snel groeiende bomen. Is heel iets anders dan hardhout uit regenwouden.
Dus ik denk dat je je om de natuur in dit geval geen zorgen hoeft te maken.

Zouden dat trouwens ook niet van die bomen zijn waar reclame en dergelijke van wordt gemaakt? Er is een bepaalde houtsoort die eigenlijk alleen maar voor zoiets kan dienen omdat die niet sterk genoeg is voor planken en dergelijke. Die peeweekorrels zullen ook wel van zoiets worden gemaakt...

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#127 Geplaatst 26 december 2011 - 10:06

hier vind je meer info:
PeeWee - Het nieuwe Zweedse kattenbaksysteem met een dubbele bodem!

Tinne
Tinne
  • 9.441 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 06 januari 2012 - 17:02

Hoe groot zijn de korrels eigenlijk?
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

chris_brugge
chris_brugge
  • 42 berichten

#129 Geplaatst 28 januari 2012 - 10:55

De PeeWee bak is definitief door de 2 katers aanvaard. Wat een zegen.
Lichter, geen stank, geen korrels overal in huis , geen stof.
Onze Burmilla heeft wel een tijdje zijn bedenken erover gehad, maar nu is hij ook fan. :d

Bijgevoegde thumbnails

• Arie_Winston_fac 2011-11-26 250.jpg
  • Arie_Winston_hl 2011-12-18 250.jpg

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#130 Geplaatst 28 januari 2012 - 17:13

Tinne zei:

Hoe groot zijn de korrels eigenlijk?

dat hangt er vanaf, je kan af en toe in een zak eens wat grotere korrels hebben (ongeveer 4 cm) en je kan er ook wel eens wat kleinere tussen hebben (ongeveer 0.5 cm) van breedte zijn ze ongeveer 0.5 cm

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 28 januari 2012 - 17:17

Ik heb een bak besteld; de lage omdat die wat ruimer is.
Ik vond die hoge wel erg grote buiten-afmetingen hebben om uiteindelijk maar beperkte binnenruimte te hebben.

Ik ben benieuwd.
De uitloop van de ├ľko plus ben ik iig meer dan zat :evil:

jadzia
jadzia
  • 88 berichten

#132 Geplaatst 28 januari 2012 - 17:50

Ik vind het systeem erg interessant, maar helaas willen mijn katten er niets van weten.De bak wordt zeker verkocht in Belgie, ook met een kap, maar die valt erg klein uit!Katten houden  meestal meer van een open bak trouwens, alleen de baasjes willen bakken met kappen.
Ann

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#133 Geplaatst 28 januari 2012 - 17:51

jadzia zei:

Ik vind het systeem erg interessant, maar helaas willen mijn katten er niets van weten.De bak wordt zeker verkocht in Belgie, ook met een kap, maar die valt erg klein uit!Katten houden meestal meer van een open bak trouwens, alleen de baasjes willen bakken met kappen.
Ann

Daar moet ik je toch ongelijk ingeven hoor.
Wij hebben wo een bak met kap gekocht en al mijn katten gaan liever op die bak dan op de andere hoor.

Tinne
Tinne
  • 9.441 berichten
  • 2 katten

#134 Geplaatst 28 januari 2012 - 17:52

Een kleine bak daar zijn we sowieso niets mee. Daarom ben ik ook aan het denken over een soort kattenbak kast. Met voldoende ruimte en plexiglas vooraan (voor de lichtinval) en een ingang langs boven, omdat onze hond er anders in zit :louche: Maar ik heb nog geen idee hoe ik dat juist ga doen. Ik heb al wel een kastje dat ik er voor kan gebruiken.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#135 Geplaatst 02 februari 2012 - 13:22

Ik krijg net een mail binnen van Gropet dat ze nu ook peewee vulling verkopen. Misschien interessant voor wie dit gebruikt?

Nieuw in het gropet assortiment is de Zweede kattenbakvulling van PeeWee, kijk snel op onze website www.gropet.com
voor de scherpe introductie aanbiedingen en het gehele PeeWee assortiment korrels & kattenbakken
ook hebben wij ter introdctie een zeer scherp geprijsde startset (kattenbak+ korrels + schepje)