Spring naar inhoud

- - - - -

PeeWee kattenbak vulling, wie kent het..

• Log in om te reageren
149 reacties op dit onderwerp

Poll: Ken je PeeWee , en hoe vind je het. (30 leden hebben gestemd)

Ken je PeeWee , en hoe vind je het.

1. Ja dat ken ik, en vind het super (10 stemmen [33.33%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 33.33%

2. Ja dat ken ik, maar vind het niks (3 stemmen [10.00%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 10.00%

3. Nee dat ken ik niet, maar lijk mij wel wat (6 stemmen [20.00%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 20.00%

4. Nee dat ken ik niet (11 stemmen [36.67%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 36.67%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#16 Geplaatst 12 augustus 2010 - 11:08

ik vind het een pak minder werk.
Als ze pipi doen dan wordt de vulling waar ze pipi op doen zo fijn zand en dat verdwijnt door de gaatjes van de bovenste bak (je hebt een bak met gaatjes in de bodem en dan nog een onderbak)
Als ze zelf niet krabben om dat zand door die gaatjes te laten verdwijnen dan krab je gewoon zelf een keer met je schepje als je er een drolletje uit moet halen en klaar.
Met andere vulling moet je toch de pipi klonters er iedere keer gaan uithalen.
De vulling die zand is geworden en die in de onderbak ligt ruikt helemaal niet.
Het is zelfs zo dat hoe meer er in de onderbak ligt hoe beter het werkt.
Als ze een drol leggen en ze bedekken hem met de vulling dan ruik je de drol niet, toen we vroeger andere vulling gebruikten was dat toch anders.
En ze vinden zelf die 2 cm toch geen bezwaar
Als wij hier eens uitrekenden hoeveel kattenbakvulling we anders kochten en hoeveel we er nu kopen dan is t toch een heel verschil in kilo's en in euro's
Ik heb er echt niks dan lof voor.
Maar er zijn wel mensen wiens poezels er uiteindelijk toch hun neus voor optrokken en die de bak hebben moeten terugsturen.
Wij hebben gekozen voor de lage bakken omdat die ruimer zijn en de poezels meer plaats hebben om te staan.
De mensen die ik ken die de bakken hebben moeten terugsturen hadden de hoge bakken die minder ruim zijn, k weet niet of het daar dan iets mee te maken had dat de poezels er niet wilden opgaan

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#17 Geplaatst 14 oktober 2010 - 13:44

Het lijkt mij ook een enorm interessant systeem, maar ik heb enkel schrik omdat ons Nyxi nogal hevig haar bak verbouwd elke keer ze erop gaat, dat ze alles in het rond gaat strooien, zeker met maar 2 cm vulling

Maar zelf vind ik ook de lage bak wat interessanter omdat die groter is (enja ook omdat die in blauw is en de andere niet) :trance:

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 14 oktober 2010 - 13:51

Ik ken het niet. Ziet er wel een hoge instap uit.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#19 Geplaatst 14 oktober 2010 - 14:29

Ben er nog steeds tevreden over,het scheelt heel veel aan afval en je ruikt niets meer van de plasjes.
Ook niet van de katers,voor de katers heb ik de hoge bakken,daarin kunnen ze wat harder graven.
Soms wat houtkorreltjes over de grond,maar dat is toch beter dan al die kleitroep,die ze aan hun pootjes meenemen.
Bakken worden ook amper vuil,niets geen aanslag meer in de bakken.
Het is ff de aanschaf,maar dat heb je er zo weer uit,ik doe met 3 zakken van 14 liter 4 weken met 15 katten.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#20 Geplaatst 14 oktober 2010 - 17:01

dat is prima zuinig ria

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#21 Geplaatst 14 oktober 2010 - 18:35

enig idee of je die hier in belgie ergens kunt kopen of laten leveren?

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#22 Geplaatst 14 oktober 2010 - 20:21

Nahs zei:

dat is prima zuinig ria

Gaat niet om zuinig,maar ook om minder troep op de vloer,lekker schone pootjes,ik was ook tevreden met Oko plus,maar werd gek van alles wat meegenomen werd aan de pootjes.
Nu ff 's morgens drolletjes scheppen,bakken doorroeren en onderbakken legen.
Soms moet ik een bak twee keer legen per dag,omdat ze die voor de plasjes gebruiken.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#23 Geplaatst 14 oktober 2010 - 20:23

Lieveke85 zei:

Misschien ff googlen of bellen met de leverancier?

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 21 oktober 2010 - 23:15

Lieveke85 zei:

ik denk dat ze hier wel in Belgiƫ leveren Bestellen PeeWee kattenbak & vulling
Geplaatste afbeelding

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 21 oktober 2010 - 23:32

Ik geloof er niet zo in omdat die bak open blijft met de drolletjes in het zicht, wegens amper 2cm dikte, dat kunnen ze immers niet ondergraven.
Misschien ben ik een beetje achterdochtig, maar vind het wel vreemd dat enkelen mensen juist hierop wel erg positief reageren en verder niets... Ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat dit puur naar commercie ruikt
:neen: .

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#26 Geplaatst 22 oktober 2010 - 12:24

papaver zei:

Ik geloof er niet zo in omdat die bak open blijft met de drolletjes in het zicht, wegens amper 2cm dikte, dat kunnen ze immers niet ondergraven.
Misschien ben ik een beetje achterdochtig, maar vind het wel vreemd dat enkelen mensen juist hierop wel erg positief reageren en verder niets... Ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat dit puur naar commercie ruikt :neen: .

Hoe anderen het ervaren hoor ik ook alleen maar op dit forum of van mij bekende kattenliefhebbers.
Je zult er van versteld staan,maar ze kunnen wel degelijk hun drolletjes ondergraven.
De katten die dit niet doen,deden het voor die tijd ook niet en het is meestal 's morgens direct de drolletjes eruit scheppen en soms is dat in de loop van de dag nog eens nodig.
Maar wat het met commercie te maken heeft is mij niet duidelijk,ik krijg echt geen korting en ik maak er ook geen reclame voor. :catscratchhead

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 22 oktober 2010 - 21:50

Ik bedoelde jouw ook niet hoor, Karwendel ;) . Maar misschien ben ik gewoon te achterdochtig :catnoknow , never mind. Ik zou het in elk geval zelf niet proberen, maar ieder heeft natuurlijk recht op zijn voorkeur.

hetty
hetty
  • 36 berichten

#28 Geplaatst 22 oktober 2010 - 22:41

Ook mijn katje heeft een 'peeweetoilet'. Twee keer per week leeg ik de onderbak en met een sopje even schoonmaken. Elke dag drolletjes eruit halen en de bak opschudden. Ik doe iets meer korrels in de bak, omdat hij dan net iets beter de keuteltjes kan begraven.

Als meneer heeft gepoept dan ruik je het wel iets langer. Kom je van je werk en de kat heeft een drolletje gelegd dan ruik je dat absoluut niet! Uitloop is er niet of nauwelijks, geen stof, heel weinig afval, kortom ik wil niet anders meer.

Heel af en toe haal ik alle korrels uit de bak, doe deze in een aparte zak en gebruik ze dan om in de onderste bak te leggen. Je hoeft dus niets weg te gooien.

De bak heb ik onder een klein tafeltje gezet met daarover een leuk tafelkleedje voor de 'privacy' en voor het aangezicht.

Het bijgeleverde schepje heeft vrij grote gaten. De korrels die je met de drolletjes meeschept vallen er makkelijk doorheen maar soms gaan de drolletjes ook door de gaten. Als oplossing gebruik ik mijn oude poepschep om de korrels op te vangen.

Je moet er even mee om leren te gaan maar ik vind het een eersteklas uitvinding.

MissKitty
MissKitty
  • 7.083 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 25 oktober 2010 - 09:31

Op zich klinkt het interessant maar ik snap niet waarom er geen dichte bakken voor te koop zijn?
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 25 oktober 2010 - 10:13

Het lijkt me niet iets dat ik zou aanschaffen.

* de kattenbak is open en een zeer hoge instap
* ze hebben wel behoorlijk slecht kattengrit als vgl gebruikt...
* Je moet de drolletjes er toch nog uitscheppen, dus de plasjes zijn dan ook snel meegenomen
* En ja, 2 cm is echt te weinig voor mijn katten. Ze hebben hier meer dan 10 kg nodig om de bak (wel jumbo) te vullen. 10 kg is net te weinig. Ik doe er meestal een hele zak in (15 kg).
* Persoonlijk denk ik ook dat dit systeem vnl is voor mensen met 1 of 2 katten.

Maar gelukkig zijn er sommige wel goed mee!!