Spring naar inhoud

- - - - -

PeeWee kattenbak vulling, wie kent het..

• Log in om te reageren
149 reacties op dit onderwerp

Poll: Ken je PeeWee , en hoe vind je het. (30 leden hebben gestemd)

Ken je PeeWee , en hoe vind je het.

1. Ja dat ken ik, en vind het super (10 stemmen [33.33%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 33.33%

2. Ja dat ken ik, maar vind het niks (3 stemmen [10.00%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 10.00%

3. Nee dat ken ik niet, maar lijk mij wel wat (6 stemmen [20.00%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 20.00%

4. Nee dat ken ik niet (11 stemmen [36.67%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 36.67%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 06 januari 2011 - 11:13

Wou eens vragen of de ervaring nog steeds positief is? Ben namelijk aan het overwegen om ook ene te kopen voor m'n katjes. Momenteel koopt mijn mama kattenbakvulling uit Aldi. Deze is "goedkoop" in aankoop, maar aangezien wij ons afval per kilo moeten betalen in onze gemeente, komt deze eigenlijk duurder uit dan zou moeten. Dus wou eens polsen om te zien of de gebruikers nog steeds blij zijn en hoe lang jullie doen met een zak... :)
Geplaatste afbeelding

Devonduo
Devonduo
  • 5 berichten

#62 Geplaatst 06 januari 2011 - 13:19

ik was ook begonnen met goedkopere typekes uit littl en aldi,maar ze krabben en spelen daar zo ongelooflijk graag in,dat nadien alles vol witte pootjes en korreltjes ligt.En de mest stinkt daar in.Hebben dan om eens te proberen via internet peeweebak en 2 zakken korrels gekocht.Het is weliswaar een 'open bak',maar ik vind het nog steeds een heel goed iets.We doen onmid de mest eruit,maar de urine zakt door de vezels door de gaatjes naar het onderste bakje...Je hebt dus echt die stinkende geur va de urine niet.Tot hier toe heb ik die bak (onderste gedeelte)al eens na 15 dagen leeggemaakt,en dat viel dus heel goed mee van vuil en stank.De zakken van het echte peewee zijn op,maar ergens hier in onze buurt hebben we zo een soortgelijk houtvezelklompje gevonden (kat-int-bakki),die was de helft van de prijs dan de originele peewee,maar hij lijkt mij ovengoed.De katten doen er gewoon hun behoefte in (ze krabben en dabben wel minder lang dan in de typisch fijne kattebakvullingen,maar dat vond ik toch maar vervelend).Dus als je het mij vraagt : De peeweebak is wat duurder dan een gewoon bakje,maar ja,kzou er direkt een nieuwe kopen,want het is een goed iets
groetjees

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#63 Geplaatst 07 januari 2011 - 22:01

Devonduo zei:

ik was ook begonnen met goedkopere typekes uit littl en aldi,maar ze krabben en spelen daar zo ongelooflijk graag in,dat nadien alles vol witte pootjes en korreltjes ligt.En de mest stinkt daar in.Hebben dan om eens te proberen via internet peeweebak en 2 zakken korrels gekocht.Het is weliswaar een 'open bak',maar ik vind het nog steeds een heel goed iets.We doen onmid de mest eruit,maar de urine zakt door de vezels door de gaatjes naar het onderste bakje...Je hebt dus echt die stinkende geur va de urine niet.Tot hier toe heb ik die bak (onderste gedeelte)al eens na 15 dagen leeggemaakt,en dat viel dus heel goed mee van vuil en stank.De zakken van het echte peewee zijn op,maar ergens hier in onze buurt hebben we zo een soortgelijk houtvezelklompje gevonden (kat-int-bakki),die was de helft van de prijs dan de originele peewee,maar hij lijkt mij ovengoed.De katten doen er gewoon hun behoefte in (ze krabben en dabben wel minder lang dan in de typisch fijne kattebakvullingen,maar dat vond ik toch maar vervelend).Dus als je het mij vraagt : De peeweebak is wat duurder dan een gewoon bakje,maar ja,kzou er direkt een nieuwe kopen,want het is een goed iets
groetjees

Wij kopen bij maxi-zoo van het merk Multi-fit, daar moet je wel bij de zakken voor knaagdieren gaan zien, deze liggen niet bij de kattenbakkorrels en die kosten iets van een 5 euro voor 12 kilo (20L)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#64 Geplaatst 07 januari 2011 - 22:12

No way.  Dat komt bij ons niet in huis.  Ik heb ooit iets met een soort van houtachtige korrels geprobeerd en ons Fien plaste gewoon voor de bak.  :catcurs   Geen denken aan.  
Ik vind de huidige kattenbakvulling zeer handig, ze klontert uitstekend, zuinig in gebruik, ruikt niet.  Enige nadeel eraan vind ik dat het nogal duur is en die zakken wegen toch zo zwaar :oops: .  

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#65 Geplaatst 14 januari 2011 - 20:09

wij zijn er heel tevreden over en zouden niks anders meer willen.
We hebben er vier staan
in t begin lette ik er op hoelang ik met een zak deed maar nu niet meer eerlijk gezegd, t is in ieder geval heel zuinig in t verbruik vind ik en we gebruiken een pak minder kattenbakvulling dan voordien, t is duurdere vulling maar t komt goedkoper uit uiteindelijk.
En we hebben helemaal geen last van stank van urine of drollen, de bakken en vulling doen wat ze zeggen dat ze doen.
Over service zijn we ook heel tevreden (we hebben ze gekocht bij special cats) , onlangs twintig zakken vulling aangekocht (je krijgt korting op je zakken vanaf een bepaald aantal zakken, k geloof vanaf 3 en vanaf bepaald bedrag is de levering gratis) en de mensen zijn ze gratis komen brengen van nederland naar belgië
Vroeger gebruikten we ook vulling die klontert, daar zijn we van afgestapt aangezien 1 van onze kittens die vulling probeerde op te eten en dat kan voor heel wat gezondheidsproblemen zorgen.
We hebben de goedkopere palletvulling ook al geprobeerd in de peeweebakken (we hadden die nog staan indertijd) en vinden toch dat de originele peeweevulling het beste werkt.

Bewerkt door lathyrus, 14 januari 2011 - 20:10.

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#66 Geplaatst 15 januari 2011 - 09:19

@ Lathyrus wat bedoel je met goedkopere palletvulling?

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#67 Geplaatst 15 januari 2011 - 14:50

Ik bedoel kattenbakvulling die gelijkaardig is aan die peeweevulling, ze klonterde niet samen maar werd ook zandachtig als er op geplast werd en dat waren zo van die pellets die uit samengeperst hout bestaan (en geen palletten , dat was een typfoutje :oops: ) die je in de groene bak mag doen (die klontervulling mag niet in je groene compostbak).
Ik weet het merk niet meer dat wij gebruikten
Voor we de peeweebakken hadden hadden we gewone kattenbakken en gebruikten we dan die samengeperste houtpellets.
Toen we de peeweebakken en vulling aankochten hadden we nog een hele voorraad staan van die andere samengeperste houtpellets , we hebben dan eens geprobeerd om de peeweebak te vullen met die houtpellets alleen, dat ging wel maar was toch niet zo goed als de peeweevulling.
Om dan van onze voorraad vanaf te geraken hebben we een tijd gevuld met de helft peeweevulling en de helft van de gewone houtpelletvulling.
Dat lukte ook wel maar we vinden die peeweevulling alleen toch beter.

Als je overweegt om peeweebakken aan te schaffen dan raad ik de lage bakken aan.
Je hebt hoge en lage bakken.
In de lage bakken hebben de poezels meer plaats om te staan, oppervlakte is iets groter
Ik ken een aantal mensen die de hoge bakken hebben aangeschaft en hun poezels stonden er toch maar krap in en vertikten het om op de bak te gaan.
Bij ons zijn onze poezels zonder problemen overgeschakeld op de peeweebakken.
Ze zijn duur in aankoop maar je krijgt bij special cats toch de garantie dat als het je niet bevalt dat je dan je bakken terug mag inleveren (ik veronderstel dat ze die garantie nu nog geven).
Ik weet zelfs iemand die haar zak met vulling die ze al had opengedaan ook heeft terug mogen inleveren en die haar centjes daarvoor heeft  teruggekregen.
Ik vind dat je goede service krijgt bij special cats.
En ik ben geen familie, ik werk er niet en k heb ook geen aandelen in het bedrijf ;) , k ben gewoon een heel tevreden klant :d

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#68 Geplaatst 15 januari 2011 - 15:28

Ikzelf heb ook al een PeeWee bak aangeschaft ondertussen toch ook al denk 3 maand geleden bijna.
En ben er zeer tevreden van, maar wij zijn nu is een paar andere soorten van houtpellets aan het uitproberen.

Mijn vriend vroeg zich wel af of de houtpellets die ze voor kachels gebruiken of die eventueel ook op deze manier zouden werken, omdat deze toch veel goedkoper is in aankoop.

Maar ben nu aan het zien om nog een 2de aan te schaffen.
Vermits we met 4 katten zitten, had ik de oude kattenbak gebruikt met die houtpellets, maar dat werkt toch niet zo goed.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 16 januari 2011 - 13:10

Lieveke85 zei:

Wij kopen bij maxi-zoo van het merk Multi-fit, daar moet je wel bij de zakken voor knaagdieren gaan zien, deze liggen niet bij de kattenbakkorrels en die kosten iets van een 5 euro voor 12 kilo (20L)

En die werken goed met het peeweesysteem?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Malou
Malou
  • 969 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 23 januari 2011 - 14:17

Lieveke85 zei:

Ikzelf heb ook al een PeeWee bak aangeschaft ondertussen toch ook al denk 3 maand geleden bijna.
En ben er zeer tevreden van, maar wij zijn nu is een paar andere soorten van houtpellets aan het uitproberen.

Mijn vriend vroeg zich wel af of de houtpellets die ze voor kachels gebruiken of die eventueel ook op deze manier zouden werken, omdat deze toch veel goedkoper is in aankoop.

Maar ben nu aan het zien om nog een 2de aan te schaffen.
Vermits we met 4 katten zitten, had ik de oude kattenbak gebruikt met die houtpellets, maar dat werkt toch niet zo goed.

Ik vraag me ook af wat het verschil is tussen houtpellets voor de kattenbak en voor de verwarmingsketel. Belangrijk voor mij is dat ze te composteren zijn en dat de compost bruikbaar is in de moestuin (dus liefst geen ongewenste gifstoffen bevat).

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 23 januari 2011 - 19:10

Heb er ook 1 besteld. Vind het het proberen waard. Eens zien of er verbetering is in ons afval.
Geplaatste afbeelding

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#72 Geplaatst 23 januari 2011 - 19:50

Wat is jullie ervaring in geval van diaree, hoe reageerd de peewee daarop?
Ik ben bijna overtuigd maaaaaar ik heb een poezel die vrij vaak last heeft van toch wel lopende stoelgang als ze weer eens iets pikt wat niet goed is voor haar. **

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#73 Geplaatst 25 januari 2011 - 03:05

wij hebben ook een kater met kakkeledoedieproblemen, hij heeft chronische ontsteking van dikke en dunne darm en legt ook regelmatig platte tot lopende drollen.
Tja, als er zo een platte drol wordt gelegd dan moet je de peeweevulling waar die lopende drollen aanhangen er mee uitscheppen, dan verbruik je meer vulling dus want de vulling gaat niet zandachtig worden door die drollen en je moet de bevuilde vulling er uitscheppen, die kan je niet laten liggen hé

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#74 Geplaatst 25 januari 2011 - 16:06

dat klinkt logisch, maar wat met het zeefje?
ik ben niet heel de dag thuis, dus kan er ook niet altijd direct uithalen, ik ben dus een beetje bang dat telkens het zeefje onder zal zitten en dat dat dan gereinigd moet worden en vervolgens ook weer moet opdrogen.*

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#75 Geplaatst 25 januari 2011 - 22:27

Joske zei:

En die werken goed met het peeweesysteem?

die werken juist hetzelfde als die van peewee zelf.

Die van de colruyt niet (die zijn te los)